Dezvăluiri în scandalul Diesegate: soft-ul ilegal a fost dezvoltat de Audi, dar ţinut la sertar 6 ani

Software-ul folosit de grupul Volkswagen pentru a “trişa” la testele de emisii a fost dezvoltat de Audi în 1999, arată noi informaţii publicate de ziarul german Handselblatt, citate de Autocar.co.uk.

Dezvăluiri în scandalul Diesegate: soft-ul ilegal a fost dezvoltat de Audi, dar ţinut la sertar 6 ani Dezvăluiri în scandalul Diesegate: soft-ul ilegal a fost dezvoltat de Audi, dar ţinut la sertar 6 ani

 


Software-ul folosit de grupul Volkswagen pentru a “trişa” la testele de emisii a fost dezvoltat de Audi în 1999, arată noi informaţii publicate de ziarul german Handselblatt, citate de Autocar.co.uk.

Potrivit publicaţiei, soluţia software a declanşat scandalul Dieselgate a fost creată cu mulţi ani înainte să fie introdusă pe maşinile grupului VW. Acest lucru s-ar fi întâmplat din 2005.

Motivul apariţiei sale ar fi fost o lege din 2001 care limita emisiile de oxizi de azot la 0,5 grame/km în Europa. Totuşi, Audi nu a implementat soluţia software, care a fost adoptat în 2005 de grupul VW şi folosit pe anumite motoare, când nu a reuşit să reducă nivelul emisiilor sub limita legală.

Handelsblatt a mai aflat că un raport complet al companiei de avocatură Jones Day, care investighează scandalul Dieselgate, va fi lansat la finalul lunii aprilie.

Grupul VW trebuie să anunţe în viitorul apropiat cum va proceda pe viitor.

La finalul anului trecut, constructorul a anunţat soluţiile oferite pentru maşinile care au instalat software-ul aflat la baza scandalului.

Proprietarii autovehiculelor VW, Audi, Skoda şi Seat pot afla aici dacă maşina lor este afectată.

În România, există 105.000 de maşini implicate în scandalul Dieselgate. RAR a anunţat că nu va verifica maşinile afectate, iar şoferii care refuză remedierea nu vor fi sancţionaţi în vreun fel.