Aston Martin V8 Vantage S - nouă versiune la Geneva 2011

Cea mai puternică versiune de serie a mezinului Aston Martin V8 apare la Salonul Auto Geneva 2010: Vantage S. Ceea ce înseamnă un surplus de 10 CP şi un look mai apropiat de al lui Aston Martin V12 Vantage.

Aston Martin V8 Vantage S - nouă versiune la Geneva 2011 Aston Martin V8 Vantage S - nouă versiune la Geneva 2011

Să recunoaştem: în afara lui Aston Martin Rapide, firma britanicăpare să nu mai aibă nimic nou atractiv pentru potenţialiiclienţi. Doar versiuni speciale ale modelelor deja existente, cuupgrade-uri destinate mai mult cunoscătorilor.

Aston Martin V8 Vantage S pluseaza cu 10 CP, 20 Nm si mici tuse sportive din fibra de carbon

Cu ocazia Salonului Auto Geneva2011, vom avea ocazia să vedem cel maiputernic Aston Martin V8 de serie în acestmoment: V8 Vantage S. Unde particula "S" aduce puţin maimult decât am crede faţă de recentul Aston Martin V8 Vantage N420.

În primul rând, din punct de vedere estetic avem câtevatuşe de sportivitate suplimentară, pe bază de fibră decarbon: spoiler frontal cu splitter din carbon, respectivun spoiler spate realizat, în mare parte, din acelaşi material,incluzând un difuzor decent. Specialiştii vor remarca similitudinicu modelul de curse GT4.

In cazul lui Aston Martin V8 Vantage S s-a intervenit asupra tuturor sistemelor

Dacă ne referim la partea tehnică, puterea motoruluieste de 430 CP, cu doar 10 CP mai mult decât modelul debază, iar cuplul motor maxim atinge acum valoarea de 490Nm (cu 20 Nm mai mult decât la versiunea normală). Marea noutate oreprezintă noua cutie de viteze robotizată cu 7 rapoarte,Sportshift II, care asigură un timp de schimbare atreptelor cu 20% mai rapid decât vechea transmisie. În plus, estemai uşoară cu 24 kg, ceea ce ne duce la o masă totală a lui AstonMartin V8 Vantage S de 1.600 kg.

A fost modificată şi direcţia, care acum este mult maieficientă, iar o bracare completă a roţilor necesită 2,6rotiri, nu 3, ca înainte. Sistemul de frânare este şi el upgradat,discurile frână pe faţă având acum un diametru de 380 mm, iarrezistenţa la fading a fost îmbunătăţită.

Aston Martin V8 Vantage S are acelasi echipament luxos, dar un caracter mai sportiv

Raportul de demultiplicare al punţii a fost micşorat, pentru undemaraj mai bun, iar suspensiile spate au fost regândite pentru aasigura roţilor un contact cât mai bun cu solul. Şoferul are acumla dispoziţie butonul "Sport", prin apăsarea căruia motorul"urlă" mai tare, iar timpul de schimbare al treptelorscade, în timp ce sistemul de control al stabilităţii DSCa fost setat pentru a asigura un comportament cât mai sportiv.

Se pare că Aston Martin V8 Vantage S va însemna unsurplus de 15.000 euro faţă de versiunea normală, ceea ceînseamnă mai puţin de 10% din preţul de achiziţie al unui AstonMartin V8 Vantage. Însă mai multe detalii vom afla cu ocaziasalonului elveţian.

Aston Martin V8 Vantage S va costa cu 15.000 euro mai mult ca versiunea obisnuita