Hyundai Accent

L-am testat înainte de a-l cumpăra românii. Acum am dorit să aflăm de ce îl cumpără românii.

Hyundai Accent Hyundai Accent

Iniţial am primit o caroserie propulsată de un motor fabulos. Sincer, la acel moment nu am fost prea plăcut impresionat. Acum, după ce Hyundai Accent s-a dovedit un succes de casă pe piaţa romănească, am decis să-l mai “vizionăm” o dată. Ştiţi cum se spune, eşti superficial dacă te bazezi doar pe prima impresie.

Am luat tot un 1.5 CRDi, dar într-o echipare mult mai bogată, fapt ce a făcut uitată impresia de caroserie goală de la primul test. De această dată, interiorul finisat în două culori (negru şi bej), plus aerul condiţionat şi sistemul audio ne-au determinat să simţim că ne aflăm cu adevărat într-o maşină. Apropo de sistemul audio, este surprinzătoare calitatea sunetului pus la dispoziţie de acesta, alte modele mult mai scumpe nu oferă atît. Poziţia la volan este corectă şi nu cred că se mai poate plînge vreun client de ergonomia interiorului. Un plus pentru vizibilitatea excelentă în retrovizoarele laterale.

Propulsorul de 1.493 cmc furnizează o putere apreciabilă, de 110 CP la 4.000 rpm, şi un cuplu motor de 235 Nm, disponibil de la 1.900 rpm pănă la 2.750 rpm. Dacă la primul test propulsorul ne-a surprins plăcut, pot spune că lucrurile au stat la fel şi de această dată. Nu am agreat direcţia imprecisă şi cutia de viteze inexactă, care refuza treapta întîi la plecările de pe loc – dar asta poate şi pentru că maşina avea 12 kilometri efectuaţi cînd am luat-o la test.

Am mai notat o anumită nehotărîre a maşinii în a păstra traiectoria în cazul unor frînări puternice. Ţinuta de drum este corectă pentru clasa din care face parte Accent, dar nu încercaţi să asociaţi ideea de sportivitate cu acest model, pentru că nu aveţi nici o şansă. Deşi uşor subviratoare la limită, maşina se controlează uşor.

Dacă doriţi un Accent, vă recomandăm propulsorul 1.5 CRDi şi un nivel de echipare cît mai bogat, pentru că altfel veţi regreta.