Noul Opel Astra OPC, testat în România. Very hot-hatch

Zona modelelor hot-hatch nu se plânge de lipsă de concurenţi, iar noul Opel Astra OPC se remarcă drept unul cel puţin interesant. Aşa că l-am testat în România şi am strâns toate impresiile în testul de mai jos.

Noul Opel Astra OPC, testat în România. Very hot-hatch Noul Opel Astra OPC, testat în România. Very hot-hatch

O să încep cu o dezvăluire. ProMotor a testat de fapt trei modele picante din clasa hot-hatch, ceea ce înseamnă că noul Astra OPC a fost supus comparaţiei cu doi rivali puternici: Ford Focus ST şi Renault Megane RS. Povestea o găsiţi în revista ProMotor cu numărul 107, pe decembrie-ianuarie, pentru că în cele ce urmează vorbim doar despre Opel Astra OPC, noua senzaţie din Rüsselsheim bazată pe Opel Astra GTC.

Noul Opel Astra OPC a debutat la Salonul Auto de la Geneva 2012 şi deţine titulatura de cel mai puternic Opel de clasă compactă din toate timpurile. Dar până la datele tehnice, propun să bifăm câteva remarci referitoare la aspectul exterior şi interior.

DESIGN EXTERIOR ŞI INTERIOR

Chiar dacă nu intenţionez să insist prea mult pe design, aspectul exterior cu care a fost înzestrat noul Opel Astra OPC nu are cum să nu-ţi smulgă un “wow” sau un “mamăăă” lung, cum a fost şi cazul cu câţiva participanţi la trafic, la semafor, în timpul testului.

Designerii Opel au ştiu să-şi împacheteze foarte bine produsul, astfel că Astra OPC emană agresivitate şi sportivitate prin toţi porii. Adică, începând cu prizele de aer triunghiulare din spoilerul faţă şi terminând cu eleronul şi evacuările finale rombice, Astra OPC afişează o siluetă cu mult sex-appeal, în termeni auto vorbind. Exact cum ar trebui să arate un hot-hatch.

 

La interior, pe lângă însemnele OPC amplasate pe volanul cu design revizuit şi îmbrăcat în piele, pe schimbătorul de viteze şi pe scaunele sport, ambianţa şi aspectul au rămas neschimbate faţă de Astra GTC. Poziţia la volan este joasă, însă îţi oferă destulă vizibilitate în jur, mai puţin în cazul lunetei destul de înguste şi pe virajele strânse, unde stâlpii parbrizului se interpun destul de pronunţat în raza vizuală a şoferului.

Scaunele din faţă arată ca două cobre cu gâtul lăţit îmbrăcate în piele Nappa şi oferă un excelent suport lateral şi lombar. În plus, nu muşcă şi nu sunt veninoase, chiar dacă sunt destul de tari, dar chiar şi aşa, spatele ocupanţilor va fi menajat corespunzător. Mai mult, cele 18 setări diferite fac ca poziţia ideală la volan să fie mai uşor de adoptat, indiferent de constituţia şi înălţimea ocupanţilor.

Teoretic, Astra OPC poate adăposti cinci persoane, însă în realitate locul pe bancheta din spate favorizează prezenţa a doar două persoane, în condiţii bune de confort. La capitolul portbagaj, hot-hatch-ul oferă un volum de 380 de litri, cu 10 litri mai mult decât Astra Biturbo.

Pentru cei mai puţin familiarizaţi cu gama Astra, consola centrală rămâne uşor aglomerată, iar afişajul dintre turometru şi vitezometru păstrează în continuare un aer, să-i spunem vintage. Ca o paranteză, aceste mici detalii sunt retuşate cu succes de Opel Insignia facelift, semn că cei de la Opel sunt pe drumul cel bun şi pun accent pe evoluţie, iar eu personal sunt nerăbdător să văd cum vor fi implementate asemenea modificări pe viitorul Opel Astra.

Materialele sunt de bună calitate, iar senzaţia generală este în continuare cea a unui lucru bine construit şi închegat. Insonorizarea este la rândul ei la nivel înalt, ajutată uşor şi de kitul aerodinamic de caroserie, mai ales când vine vorba de limitarea zgomotului produs de aer la viteze superioare.

Per total, spiritul practic se prezintă la un nivel bun şi este îmbinat armonios cu capacităţile dinamice ale maşinii. Cu toate acestea, habitaclul de care dispune Astra OPC nu este destul de izolat fonic pentru ce să află sub capota hot-hatch-ului german, iar acesta este un lucru bun, iar în continuare veţi afla de ce. Aşadar, subiectele motorizare, performanţe şi impresii de la volan urmează să fie tratate în pagina următoare.

Citeşte mai departe în pagina următoare »