Renault Megane 1.5 dCi 105 CP - ep. III: DINAMICA

Sub capota modelului Renault Megane de test am avut un 1.5 dCi de 105 CP. Este motorizarea diesel de bază oferită în România, iar în rândurile următoare aflăm dacă face faţă aşteptărilor.

Renault Megane 1.5 dCi 105 CP - ep. III: DINAMICA Renault Megane 1.5 dCi 105 CP - ep. III: DINAMICA

VEZI TOT TESTUL PROMOTOR.RO CU NOUL RENAULT MEGANE

Megane dCi are un zgomot cam mareVă mai amintiţi că în episodul trecut nu am spus nimic despre butonul start-stop? Ei bine, iată că a venit timpul să îl apăsăm. Iar rezultatul, în cazul lui Renault Megane 1.5 dCi, este... zgomot. Zgomot pregnant de diesel, amintind de TDI-urile teutonilor.

Zgomotul micului dCi te însoţeşte permanent, ba pot spune chiar că îţi rămâne undeva în background chiar şi după ce opreşti motorul. Ronţăitul dCi-ului este, practic, minusul cel mai important al maşinii - cu atât mai mult cu cât te aştepţi ca stilul exteriorului şi rafinamentul interiorului să aibă un corespondent într-o funcţionare foarte lină a motorului.

Nicidecum. E un motor de bază, fără pretenţii aristocratice. Propulsorul 1.5 dCi este pur şi simplu un agregat pragmatic, iar insonorizarea pe care o laudă inginerii francezi nu prea îi face faţă. Totuşi, din peisaj lipsesc vibraţiile neplăcute, ceea ce, până la urmă, poate fi considerat un avantaj.

Acestea fiind spuse, e cazul să punem maşina în mişcare, cu o mică strângere de inimă referitor la calitatea auditivă a ambianţei.

Motorul dCi are un bun comportamentDin fericire, zgomotul motorului este cam singurul neajuns al acestuia, pentru că, în rest, dCi-ul dopat al francezilor se achită cu brio de sarcină. Adică nu face un efort deosebit pentru a pune în mişcare cele 1,3 tone ale maşinii, demarajul fiind mai mult decât decent.

Funcţionarea lui este conformă aşteptărilor: sub 2.000 rpm pare un diesel aspirat leneş, iar, o dată depăşit acest prag, cuplul de 240 Nm trezeşte brusc la viaţă maşina, conferindu-i lui Megane reprize suficient de viguroase. Cutia cu şase trepte mi s-a părut bine etajată, ba chiar am impresia că nici nu era nevoie de a şasea treaptă, primele trei trepte fiind parcă ceva cam scurte, deci sunt capabile de un demaraj cam în forţă pentru gusturile unei femei care vrea... tandreţe de la maşina ei.

Despre cutia de viteze am numai de bine de zis. Până ajung la treptele cinci şi şase, unde imprecizia timoneriei este uneori enervantă. În rest, însă, schimbătorul cade foarte frumos în palmă, iar manevrarea lui este serenă şi exactă, încât mai că îmi vine să renunţ la ideea că Renault Megane ar merita echipat cu o cutie automată, care să confere condusului un grad foarte mare de confort.

La retrogradare, din nou se simte pregnant cuplul motor, aşa încât este nevoie de o mică acomodare pentru a nu simţi efecte vecine cu lovituri în burtă... cu perna. Foarte bine plasate şi pedalele, cea de ambreiaj fiind, de asemenea, uşor de apăsat, parcă pregătită pentru o doamnă cu pretenţia de a conduce cât mai relaxat.

Dar dacă încercăm să creştem tempo-ul?

Citeşte mai departe în pagina următoare »