Test drive BMW X2 2.0 xDrive20d - Cel mai cool membru al familiei X

Test drive BMW X2 2.0 xDrive20d

Test drive BMW X2 2.0 xDrive20d - Cel mai cool membru al familiei X Test drive BMW X2 2.0 xDrive20d - Cel mai cool membru al familiei X

Modelele din Seria X au început să apară în 1999, cu X5. De atunci am avut X6, X4, X3 şi X1, iar la sfârşitul anului trecut a apărut şi X2. Cel mai nou membru al familiei X este o versiune "Sports Activity Coupe" a crossover-ului X1, cu care împarte şi aceeaşi platoformă. Modelul este mai scurt şi mai scund cu peste şapte centimetri faţă de BMW X1, şi totuşi are aceeaşi dimensiune a ampatamentului.

Din punct de vedere estetic, un element nou pe care îl aduce BMW X2 este grila reinterpretată. Forma trapezoidală a fost răsturnată, acesta fiind primul model care beneficiază de noua modificare. Plasarea logo-ului mărcii pe montanţii C este un alt element nou introdus, acesta fiind o reminiscenţă ale modelelor mai vechi BMW precum 2000 CS din 1965 şi 3.0 CSL din 1973. Chiar dacă mulţi nu îl văd ca pe un veritabil coupe, trebuie să recunoaştem că X2 arată arată mult mai sportiv decât modelul X1. 

GALERIE FOTO CU BMW X2

După cum spuneam, la capitolul spaţiu interior noul model nu are de suferit în comparaţie cu fratele său. Bancheta din spate oferă suficient loc pentru genunchi, chiar dacă scaunele din faţă sunt reglate pentru persoane de 1.80 cm. La fel şi în cazul spaţiului pentru cap şi picioare. Locul din mijloc însă ar trebui evitat, mai ales pentru drumurile lungi. Portbagajul are o capacitate de 470 de litri, ceea ce înseamnă că poate face transporta cu uşurinţă bagaje pentru o familie cu 4 membri. Scaunul şoferului are o poziţie înălţată, ceea ce oferă o vizibilitate bună şi control excelent asupra situaţiei de condus. 

Modelul de test a fost un X2 cu un motor diesel de 2.0 litri xDrive şi cutie automată cu 8 rapoarte, plus pachetul M Sport. Modelele M Sport sunt dotate standard cu tapiţerie de culoare neagră, din stofă Micro Hexagon Anthracite şi Alcantara, cu sigla M şi cusături contrastante albastre sau galbene pe panoul de instrumente şi consola centrală.

Calitatea materialelor panoului de bord oferă interiorului o notă de eleganţă, situaţia normală pentru maşinile BMW. Sistemul de infotainment poate fi accesat prin intermediul ecranului de 22,35 cm, iar la capitolul spaţii de depozitare X2 oferă sufieciente locuri atât pe coloana centrală, cât şi pe uşi. 

Din punct de vedere dinamic maşina oferă un comportament bun. Modul de condus Sport îţi transmite un sentiment uşor agresiv, însă modul Eco nu te provoacă să calci în mod serios pedala de acceleraţie. Mai degrabă, îţi transmite o stare docilă, invitându-te la călătorii lungi. Suspensia este setată un pic cam tare, dar cu toate acestea absoarbe eficient denivelările din asfalt. Tăria suspensiei este resimţită atunci când maşina rulează pe un drum neasfaltat. Poziţia de conducere este bine aranjată şi reglabilă, dacă nu foarte înaltă de la sol, iar scaunele M Sport sunt bine profilate şi oferă un suport ferm.

Pe drumuri asfaltate, BMW X2 se simte ca acasă. În cazul versiunii testate (xDrive20d) - care era dotată cu un motor diesel de 2,0 litri cu 190 CP, tracţiune integrală, cutie automată cu opt trepte şi pachet M Sport – lucrurile au mers ca unse. Maşina urmează întocmai comenzile date de şofer, fără să dea semne de oboseală. Direcţia este foarte precisă şi are un feedback potrivit, însă uneori îţi dă senzaţia că e puţin prea tare pentru circulaţia prin oraş.

Graţie celor 190 CP şi a cuplului motor de 400 Nm, maşina are suficiente resurse ca atunci când acceleraţia este calcată să-ţi ofere satisfacţie deplină. Având cutie automată cu opt rapoarte consumul de carburant este foarte scăzut, dacă ne gândim că suntem la bordul unui SUV cu tracţiune integrală. Pe un traseu mixt am reuşit să atingem un consum mediu de 7.1 litri/100 km, valoare mai mult decât acceptabilă pentru o maşină din această categorie.

Preţul pentru BMW X2 xDrive20d este de 42.364 de euro (preţ cu TVA), bani care îţi aduc un sistem de tracţiune integrală, o cutie manuală cu opt trepte şi un motor diesel de 2,0 litri care produce 190 CP şi 400 Nm. Modelul testat - cu cutie automată şi pachet M Sport – are un preţ total de 56.723 euro.

Verdictul şi datele tehnice, în pagina următoare.

 

Citeşte mai departe în pagina următoare »