Test drive cu Ford EcoSport 1,0 EcoBoost ST Line 140 CP – Partea I: Consumul

Primul mare semn de întrebare cu privire la EcoSport ...

Test drive cu Ford EcoSport 1,0 EcoBoost ST Line 140 CP – Partea I: Consumul Test drive cu Ford EcoSport 1,0 EcoBoost ST Line 140 CP – Partea I: Consumul

Segmentul SUV-urilor şi crossoverelor mici este în plină expansiune, motiv pentru care Ford nu putea ignora acest lucru, iar după aproape patru ani de “testare” cu un EcoSport produs în India, americanii au venit cu un model aproape complet refăcut pentru a lua cu asalt piaţa europeană. În plus, pentru a garanta o livrare rapidă a acestuia, noul model este asamblat la Craiova.

Citeşte şi 

 
 

EcoSport “de Craiova” nu este un model complet nou, ci utilizează platforma predecesorului său. Însă, raportat la modelul din 2015, noul Ecosport are 2.300 de piese noi şi 6.500 de setări modificate. Dacă luăm în calcul faptul că o maşină are în jur de 20.000 de componente, numărul pieselor noi nu pare atât de mare, însă cifra este semnificativă chiar şi pentru o generaţie nouă.

Unde sunt schimbările? Simplu – peste tot. Exteriorul mai păstrează doar conturul şi dimensiunile, în schimb designul şi imaginea sunt mult schimbate, iar partea frontală aminteşte mult de Kuga. Dacă nu eşti atent, la prima vedere, chiar poţi spune că este un Kuga. La interior, de asemenea, diferenţele sunt enorme. Calitatea materialelor a crescut semnificativ, designul este unul similar cu cel întâlnit la noua Fiesta, de unde preia şi o serie de echipamente. De asemenea, este de menţionat faptul că interiorul pare mai spaţios. Portbagajul spre exemplu are acum între 334 şi 356 de litri, în funcţie de configuraţie, în timp ce vechiul model oscila între 310 litri şi 375. În continuare, maşina poate fi echipată cu roată de rezervă amplasată pe portiera portbagajului sau un kit de reparaţie.

Primul mare semn de întrebare cu privire la EcoSport cu motorul EcoBoost 1,0 140 CP este legată de consum. Aici în discuţie este un SUV mic, cu un motor mic, pe benzină, supraalimentat şi care de laudă cu 140 CP.

Oficial Ford spune că acesta consumă 6,2 litri/100 km în trafic urban şi 4,6 litri/100 km în extraurban, având o valoare medie de 5,2 litri/100 km.

Care este însă consumul având în vedere traficul din Bucureşti şi cel de pe drumurile naţionale?

De-a lungul testului consumul mediu în Bucureşti a oscilat între 7 litri/100 şi o valoare maximă de 9,7 litri/100 km. Prima valoare ia în calcul traficul ceva mai lejer din weekend, în timp ce valoarea maximă s-a înregistrat rulând exclusiv la ore de vârf – 08.00 – 09.00, respectiv 18.00-19.00 cu aerul condiţionat pornit şi cu o viteză medie de circa 10 km/h. 

Valoarea medie a consumului în Bucureşti a fost de 8,3 litri/100km de-a lungul a 1.500 km, luând în calcul atât orele de vârf, cât şi traficul mai lejer. În ceea ce priveşte stilul de condus de-a lungul celor 1.500 km, acesta poate fi caracterizat drept “normal” – s-a urmărit indicaţiile cu privire la schimbarea treptelor de viteză - în jurul nivelului de 2.000 – 2.200 rpm – iar pedala de acceleraţie a fost apăsată mai mult de jumătate numai atunci când situaţia a cerut-o. Loc de scăzut consumul mai există, astfel încât dacă există puţină voinţă în plus atunci consumul mediu se poate duce chiar spre 8 litri/100 km.

Citeşte continuarea testului în Ziarul Financiar