Test în premieră Chevrolet Captiva facelift

O parte frontală nouă în linie cu noile tendinţe ale mărcii, patru noi motoare, două noi transmisii şi un mare pas în ceea ce priveşte calitatea. Aşa am descrie pe scurt noul SUV Chevrolet Captiva facelift.

Test în premieră Chevrolet Captiva facelift Test în premieră Chevrolet Captiva facelift

Chevrolet are în plan să acopere două treimi din totalulsegmentelor de pe piaţa europeană, faţă de mai puţin de 30% înprezent. Americanii mai vor şi o cotă de piaţă de aproximativ 5%,nu doar pe pieţe precum România, unde prin prisma modelelor ieftineobţine cote de piaţă mai mari, ci şi pe pieţe mature precumGermania sau Franţa unde are o puternică concurenţă locală.


Ca parte a acestei strategii, americanii au lansat o nouă ofensivăde modele care să facă trecerea de la vechiul Chevrolet european,bazat pe modelele Daewoo, la noul Chevrolet. Am văzut astfel noulSpark, Cruze, Orlando şi chiar electrizantul Volt. La patru ani dela prezentarea primului Captiva, acum americanii au considerat căeste nevoie de o schimbare, la fel ca şi clienţii.


Spre exemplu, anul trecut, potrivit statisticilor AsociaţieiProducătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA) niciChevrolet Captiva şi nici Opel Antara (fratele său de platformă asamblat tot în Coreea deSud) nu au intrat în top zece cele mai bine vândute SUV-uri.Concret, anul trecut s-au livrat în România 47 de SUV-uri ChevroletCaptiva, în scădere cu 36% faţă de anul anterior. Spre comparaţie,Hyundai Santa Fe, principalul său adversar s-a vândut în 247 deunităţi, cu toate că a scăzut cu aproape 70%. Vechiul Captiva nuera nici cel mai ieftin SUV cu şapte locuri, dar avea foarte multeminusuri. De la stabilitatea precară, la calitatea materialelorutilizate la interior şi inclusiv minusuri tehnice reprezentate înprimul rând de o cutie manuală foarte imprecisă şi relativ slabetajată.


Acum aproape toate aceste probleme se pare că au fost rezolvate.Avem noi motorizări, atât diesel cât şi pe benzină, noi cutii deviteze, materiale net superioare la interior şi un design plăcut laexterior care se înscrie în linia de design a Chevrolet. Probabilasistăm acum la unul dintre cele mai mari salturi în ceea cepriveşte un facelift.


În ceea ce priveşte designul, avem acum o capotă restilizată, ogrilă a radiatorului de dimensiuni mari, similară celei de la nouageneraţiei a lui Aveo şi Cruze plus noi faruri care urmeşte aceeaşilinie de design. La fel, şi pasajele roţilor au fost restilizate,fiind ceva mai evazate pentru a găzdui jantele de 19 inchi. Înrest, avem aceleaşi oglinzi şi aproape acelaşi spate.

Citeşte mai departe în pagina următoare »