TEST în România cu Mercedes-Benz SLK 250. Kinder roadster

Autor: Tudor Rus 06 oct. 2014 Test drive

Prezenţa roadster-ului Mercedes-Benz SLK pe străzile de la noi a trecut demult de stadiul de noutate absolută dar să fim serioşi, tocmai ce am ieşit din anotimpul sinonim cu „decapotabilă”. Există mai multe categorii de clienţi de roadstere. Dintre acestea, pot spune că doar două au dorinţe pertinente. Prima categorie caută dinamism şi senzaţii, a doua confort şi stil, cerinţe pe care SLK se mulează aproape ca o mănuşă.

Dacă există un producător care ştie mai bine ca oricine că prezenţa face mai bine de jumătate din impresie, Mercedes-Benz este cu siguranţă acela. Pentru asta, SLK a primit linii şi forme care te duc cu gândul la Mercedes-Benz SLS sau SLR, modele de care te poţi apropia şi mai mult din puncte de vedere vizual dacă optezi pentru pachetul Sport AMG, oferit de Mercedes-Benz pentru 2.820 de euro.

Esenţialul aici e următorul: cu sau fără pachet AMG, un SLK se va face remarcat imediat în mulţimea de agregate, mai ales dacă vremea îţi permite să cobori plafonul.

Plafonul coborât te va face să stai şi mai mult cu ochii către peisajul care se derulează în jur. Nu spun că interiorul afişat de SLK este anost, pentru că Mercedes-Benz a păstrat nivelul de calitate la standardul cu care ne-am obişnuit, atât ca design cât şi în ceea ce priveşte textura materialelor.

Asta nu înseamnă că totul este perfect, iar lui SLK i-ar putea sta şi mai bine cu un interior actualizat şi dotat o idee mai high-tech, pentru că la prima vedere habitaclul roadsterului pare, pe alocuri (în zona consolei centrale şi a display-ului dintre turometru şi vitezometru), ignorat de tendinţele mai proaspete.

Probabil că nu îţi va mai păsa de ce am scris mai sus odată ce te-ai instalat în scaun. Dacă treci rapid peste senzaţia că te-ai aşezat de fapt într-o groapă şi te obişnuieşti cu poziţia joasă tipică unui roadster, spatele te va ajuta să descoperi rapid că pe scaunele unui SLK e scris mare cuvântul „confort”, chiar dacă rigiditatea maşinii şi suspensia ceva mai tare propusă de pachetul Sport AMG vor încerca, fără succes, să-ţi indice altceva.

Ţinuta de drum este, evident, orientată în totalitate către confort. În virajele mai strânse ruliul se face uşor simţit, direcţia este ascultătoare iar cutia de viteze automată cu şapte trepte 7G-TRONIC PLUS (disponibilă ca dotare opţională, pentru 2.040 de euro) lucrează subtil şi are grijă şi de consum, împreună cu modul Eco şi sistemul automat Start/Stop.

În teorie, SLK 250 echipat cu motorul de 1,8 litri cu 204 cai-putere consumă undeva la 6,5 l / 100 km, însă în practică, va trebui să vă pregătiţi pentru un 9,5-10 l / 100 km.

Pe lângă cei 204 cai-putere, motorul turbo oferă şi un cuplu maxim de 310 Nm disponibil pe la 2.000 rpm, care face mai „crocante” plecările de pe loc care sunt la doar 6,6 secunde de pragul de 100 km/h şi te îndeamnă să vezi cât de bine îşi fac treaba încălzitoarele pentru gât din tetiere (AIRSCARF, 410 euro) şi paravântul transparent, reglabil şi detaşabil (AIRGLIDE, 280 de euro).

Şi şi-o fac bine, pentru că Mercedes-Benz a înţeles că este mult mai plăcut să goneşti cu un SLK decapotat, aşa că roadsterul te pune rapid într-o stare perfectă pentru condus ce poate fi alterată cu uşoare puseuri sportive datorită performanţelor menţionate mai sus.

Aşadar, te poţi bucura de SLK ca de un roadster autentic? Da, pentru că SLK se apropie de ideea de roadster autentic, chiar dacă pune un accent slab pe partea de dinamism şi sportivitate.

Mai mult, SLK este dovada că un motor mic te poate duce departe, un design exterior îţi dă o anumită prestanţă greu de trecut cu privirea. SLK 250 are un preţ de bază de 44.330 de euro cu TVA, însă un model bogat în dotări, ca cel de test, poate ajunge la 60.691 de euro cu TVA.

Date tehnice:

Mercedes-Benz SLK 250

Motor: benzină, 1.796 cmc

Putere maximă: 204 CP / 5.500 rpm

Cuplu maxim: 310 Nm / 2.000 rpm

Cutie viteze: automată, 7 rapoarte

Viteză maximă: 243 km/h

Demaraj 0-100 km/h: 6,6 s

Consum mediu: 6,2-6,6 l / 100 km

Preţ de bază: 44.330 de euro cu TVA

 

Material apărut în revista ProMotor numărul 114 – septembrie 2014.

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide