Test în România cu noul Mercedes-Benz S-Class. Maiestatea Sa

Am testat în România a şasea generaţie Mercedes-Benz S-Class, care marchează 40 de ani de existenţă a modelului pe care oficialii din Stuttgart îl descriu drept „cel mai bun automobil din lume”. În rândurile de mai jos aflaţi cum am pus la încercare această afirmaţie.

Test în România cu noul Mercedes-Benz S-Class. Maiestatea Sa Test în România cu noul Mercedes-Benz S-Class. Maiestatea Sa

După o suită de teasere foto-video care au împânzit mediul online şi o prezenţă distinsă la Salonul Auto de la Frankfurt 2013, noul Mercedes-Benz S-Class (W222 după denumirea internă) e gata să intre în competiţia din clasa premium, unde mai evoluează europenele Audi A8, BMW Seria 7 şi Jaguar XJ, dar şi japonezul Lexus LS. Fiecare cu atuurile şi slăbiciunile sale, însă prezentul test îi este dedicat exclusiv noului S-Class.

Situat printre limuzinele zonei premium cu aspect sobru, noul S-Class îşi păstrează forma uşor de recunoscut, designerii alegând în continuare ca look-ul maşinii să nu se îndepărteze prea mult de valorile mărcii.

Este pentru prima dată în istoria modelului S-Class când dezvoltarea caroseriei s-a făcut pornind de la versiunea cu ampatament lung, din care a fost derivată cea standard, iar acest lucru se observă vizual, dată fiind lungimea ampatamentului, cotată la 3.165 mm.

Dacă liniile blânde şi suprafeţele fluide ale caroseriei de care dispune noul S-Class merg pe principiul „less is more” şi continuă să te atragă fără să iasă în evidenţă prin artificii ţipătoare, lucrurile se schimbă în partea din faţă. Acolo, grila frontală supradimensionată şi emblema de pe capotă favorizează un aer semeţ, în vreme ce blocurile optice adaugă un vârf de cuţit de agresivitate.

Faţă de precedesorul său, noul S-Class se laudă cu un coeficient aerodinamic Cd de 0,24, pesemne că mâinile care i-au desenat şi modelat caroseria au fost controlate de o minte care nu a uitat de coeficientul aerodinamic Cd de 0,22 imprimat caroseriei lui Mercedes-Benz CLA.

Conceptul-cheie rămâne însă eleganţa, iar dacă ar fi să-i găsesc un echivalent printre instrumentele muzicale, noul S-Class ar fi fără îndoială un pian Steinway, care în loc de corzi, claviatură şi placă de rezonanţă a primit circuite integrate, camere video, senzori şi LED-uri. Dar despre asta urmează să vă vorbesc la momentul potrivit.

În continuare îmi îndrept atenţia către habitaclu şi voi încerca să punctez aspecte ce ţin de design interior şi ambianţă, concepte definitorii pentru S-Class. Totul, în pagina următoare.

Citeşte mai departe în pagina următoare »