TEST: BMW Active Hybrid 7 – acelaşi frac, cu papion electric

Autor: Tudor Rus acum 6 ani Test drive

Înainte să vă povestesc cum s-a comportat BMW Active Hybrid 7 pe asfalt românesc, aş vrea să calmez spiritele prea entuziasmate la citirea denumirii pretenţioase Active Hybrid. De ce? Pentru că, la fel ca Active Hybrid 3, BMW Active Hybrid 7 nu este nici un Terminator teleportat din viitor, nici un Zeus cu fulgere în mână, nici Robocop şi nici noua senzaţie electrizantă a bavarezilor.

În privinţa celor enumerate mai sus, BMW a învăţat temeinic lecţia pentru Salonul Auto de la Frankfurt 2013, unde a prezentat modelele i3 şi i8. Până vom intra în contact şi cu ele, trecem în revistă testul în România cu BMW Active Hybrid 7.

DESIGN EXTERIOR ŞI INTERIOR

Nu sunt multe lucruri noi de spus despre felul în care arată BMW Active Hybrid 7, pentru că la exterior, privitorii îl vor recunoaşte drept un “şeptar” obişnuit, sau un Seria 7 facelift pentru cei cu ochiul format. Singura diferenţă o fac emblemele Active Hybrid prezente pe montanţii spate şi pe capota portbagajului.

Aceleaşi embleme sunt regăsite şi la nivel de habitaclu, pe interiorul pragurilor şi pe trapa care acoperă spaţiul de depozitare de la baza consolei centrale. În altă ordine de idei, luxul şi comfortul sunt la ele acasă în cazul lui Active Hybrid 7, cu nimic mai prejos decât ceea ce oferă de regulă un Seria 7.

Habitaclul transmite acelaşi sentiment plăcut de izolare, poate mai precis spus detaşare, amplificat de materialele de înaltă calitate, scaunele regeşti din punct de vedere al confortului oferit şi al poziţiei la volan (a nu se confunda “regeşte” cu  “scaunul mult dat pe spate, spătarul înclinat, mâna stângă pe geam şi dreapta în vârful volanului”). Totul este impecabil în centrul de comandă al limuzinei, începând cu designul şi terminând cu efectul vizual şi tactil oferit de materiale.

Modelul de test a venit echipat cu un volan Sport îmbrăcat în piele (354 de euro), scaune Comfort ajustabile electric pentru pasager şi şofer (2.292 de euro) dar şi în spate (3.303 de euro). Iar pentru ca izolarea de care vă vorbeam mai devreme să se consume într-un ambient plăcut, BMW oferă ca dotări opţionale un sistem audio Bang & Olufsen (5.158 de euro) şi un sistem de entertainment Professional pentru pasagerii din spate, cu funcţie de control iDrive (3.074 de euro), de asemenea prezente pe modelul testat.

Singurul minus al acestei tehnologizări masive îl reprezintă aglomeraţia de tab-uri, foldere şi sub-foldere din interfaţa sistemului multimedia, însă după câteva butonări repetate, navigarea prin meniuri devine o formalitate şi nu mai pune probleme nici măcar celor nefamiliarizaţi cu joystick-ul iDrive.

În plus, portbagajul a avut de suferit, pentru că inginerii BMW au fost nevoiţi să dedice o bună parte din acesta bateriilor aferente sistemului Active Hybrid. În consecinţă, volumul dedicat depozitării bagajelor a scăzut de la 500 de litri la 360 de litri.

Acestea fiind trecute în revistă, e timpul să ne axăm pe performanţe, impresii de la volan şi concluziile testului cu BMW Active Hybrid 7, pe pagina următoare.

Pagini: 1 2 3



Comentarii
Inchide