Test-drive cu noua Toyota Auris Touring Sports

Am zburat până în însorita insulă spaniolă Mallorca pentru a testa noul break compact Toyota Auris Touring Sports. Am avut la dispoziţie trei variante de motorizare, dintre care una hibridă. Să vedem cum s-a descurcat familista niponă.

Test-drive cu noua Toyota Auris Touring Sports Test-drive cu noua Toyota Auris Touring Sports

Toyota Auris Touring Sports, adică varianta break a hatchbackului compact Toyota Auris, a fost prezentată în timpul Salonului Auto Paris 2012, iar acum, la aproape un an de la premiera mondială, a venit timpul să vedem cum se conduce familista niponă.

EXTERIOR

Am spus-o când am testat Auris hatchback, o spun şi acum: a doua generaţie Toyota Auris arată extrem de diferit faţă de predecesoarea sa. În cazul breakului, însă, designul îndrăzneţ adoptat de japonezi se potriveşte, parcă, mai bine decât în cazul hatchbackului. Nu ştiu exact de ce, dar faţa aceea agresivă se împacă mai bine cu lungimea mai mare a maşinii.

În ceea ce priveşte spatele, s-ar putea să fie câţiva cârcotaşi care să spună că nu arată bine deloc. Oricum ar fi, eu cred că, per ansamblu, Toyota Auris break arată foarte bine.

INTERIOR

Interiorul lui Auris Touring Sports e, în esenţă, acelaşi ca pe Auris hatchback. Asta înseamnă că plasticele sunt destul de tari mai peste tot, în afară de partea de sus a planşei de bord, iar designul general inspiră mai degrabă ideea de durabilitate decât ideea de inovaţie, iar cel mai bun exemplu în acest caz e ceasul digital care aduce aminte de anii ‘80. Însă, după câteva ore de condus ajungi să te obişnuieşti cu toate plusurile şi minusurile interiorului şi începi să crezi că, deşi nu arată extraordinar, o să reziste, probabil, o viaţă întreagă.

Sistemul multimedia e uşor de înţeles, la fel şi sistemul de navigaţie, care se mişcă destul de bine. În cazul sistemului de navigaţie, însă, există o mică problemă. Deoarece foloseşte acelaşi ecran ca sistemul multimedia, care e amplasat pe la mijlocul consolei centrale, trebuie să îţi iei ochii de la drum de fiecare dată când vrei să vezi ce manevră urmează şi nu poţi să arunci o privire scurtă, aşa cum ai face în cazul unui ecran poziţionat mai aproape de parbriz.

Scaunele din faţă sunt confortabile şi oferă un suport lateral peste medie pentru o maşină din această categorie. În spate, pasagerii au loc suficient pentru cap şi picioare, însă cei de peste 1,80 m înălţime s-ar putea să se plângă de lipsa spaţiului pentru genunchi atunci când în faţa lor stă cineva la fel de înalt ca ei.

În schimb, portbagajul compensează cu un volum de încărcare de 530 de litri, care face ca Toyota Auris Touring Sports să ocupe locul al doilea în topul celor mai încăpătoare portbagaje din segmentul breakurilor compacte, după Volkswagen Golf 7 Variant, care oferă 605 litri.

De remarcat este faptul că volumul de încărcare al lui Auris break rămâne neschimbat în cazul sistemului de propulsie hibridă, fiindcă bateriile sunt montate sub bancheta din spate, şi nu sub podeaua portbagajului, cum se întâmplă în unele cazuri.

Dacă 530 de litri nu sunt suficienţi, atunci poţi rabata foarte uşor spătarul banchetei pentru a mări capacitatea de încărcare. Nu trebuie decât să tragi de un mâner din portbagaj, iar spătarul va cădea peste şezutul banchetei pentru a forma o podea plată. Mai mult, portbagajul nu se termină odată cu podeaua, fiindcă sub ea se mai găsesc câteva spaţii de depozitare pentru obiecte mici.

Vizibilitatea este bună în orice direcţie, iar sistemul de parcare paralelă automată funcţionează aşa cum scrie în broşură. Nu trebuie decât să conduci pe lângă un rând de maşini parcate în dreapta, iar când maşina detectează un spaţiu suficient de mare pentru a parca, preia controlul direcţiei, iar ţie îţi rămâne să controlezi pedalele de acceleraţie, frână şi ambreiaj (în cazul cutiei de viteze manuale).

Detaliile despre performanţe şi consum, dar şi concluziile, în pagina următoare.

Citeşte mai departe în pagina următoare »