Ce maşini s-au cumpărat în principalele pieţe auto din Europa în 2013

Ce maşini s-au cumpărat în principalele pieţe auto din Europa în 2013

Autor: Oraan Mărculescu acum 6 ani Dosar & Analize

GERMANIA

  1. Volkswagen Golf / Golf Plus/ Jetta (244.249)
  2. Volkswagen Passat (72.048)
  3. BMW Seria 3 (69.486)
  4. Volkswagen Polo (68.343)
  5. Audi A3 (60.978)
  6. Volkswagen Tiguan (57.838)
  7. BMW Seria 1 (53.214)
  8. Mercedes C-Class (52.433)
  9. Opel Astra (50.322)
  10. Opel Corsa (49.595)

Piaţa auto germană, în scădere cu 4,2%, este dominată, fără drept de apel, de grupul Volkwagen, care are nu mai puţin de cinci modele în TOP 10. Este adevărat, în dreptul lui Golf sunt contorizate şi modelele derivate Golf Plus şi Jetta, dar, oricum Golf-ul a devenit deja un brand de sine stătător pentru nemţi, şi nu numai.

Se remarcă şi BMW, cu vânzări excelente pentru Seria 3, care se plasează fără probleme în faţa rivalului C-Class. În schimb, Seria 1 e depăşit de Audi A3. Principalul rival al lui Volkswagen este Opel, ale cărui modele, însă, au vânzări mult mai mici decât concurenţii din curtea VW.

MAREA BRITANIE

  1. Ford Fiesta (121.929)
  2. Ford Focus (87.350)
  3. Vauxhall Corsa (84.275)
  4. Vauxhall Astra (68.070)
  5. Volkswagen Golf (64.951)
  6. Nissan Qashqai (50.211)
  7. BMW Seria 3 (43.494)
  8. Volkswagen Polo (42.609)
  9. BMW Seria 1 (41.883)
  10. Peugeot 208 (38.616)

Piaţa Marii Britanii este contra-curentului, deoarece la englezi se înregistrează creşteri ale vânzărilor de maşini noi (+10,8%). Principalii câştigători sunt Ford şi Vauxhall (corespondentul britanic al lui Opel), cele două mări situându-se în faţa germanilor de la Volkswagen.

Datorită faptului că e produs pe plan local, crossover-ul Qashqai se laudă cu vânzări excelente, dar şi BMW face o figură bună, cu două modele în TOP 10. O notă bună şi pentru Peugeot, singurul producător francez care a ajuns în TOP 10.

FRANŢA

  1. Renault Clio (103.172)
  2. Peugeot 208 (90.484)
  3. Citroen C3 (53.376)
  4. Renault Scenic (50.968)
  5. Renault Megane (43.070)
  6. Dacia Sandero (42.821)
  7. Renault Captur (39.629)
  8. Volkswagen Polo (39.068)
  9. Renault Twingo (39.032)
  10. Peugeot 3008 (38.427)

Francezii continuă trendul descendent, cu o scădere a pieţei auto de 5,7% faţă de 2012. Fără surprize, Renault domină în clasamentul de mai sus cu 6 modele, dintre care unul e Dacia – Sandero practic îi suflă în ceafă modelului de clasă medie Megane.

Podiumul este ocupat de maşini de clasă mică, dintre care Clio e lider clar, cu vânzări duble faţă de Citroen C3, cu vânzări mult mai slabe decât ale vărului Peugeot 208. Interesantă poziţionarea monovolumului Scenic, dar şi evoluţia spectaculoasă în primul an de vânzare a crossoverului Captur.

ITALIA

  1. Fiat Panda (101.672)
  2. Fiat Punto (63.984)
  3. Lancia Ypsilon (46.523)
  4. Fiat 500 (40.546)
  5. Fiat 500L (38.229)
  6. Volkswagen Golf (33.712)
  7. Renault Clio (33.181)
  8. Ford Fiesta (33.163)
  9. Volkswagen Polo (31.348)
  10. Peugeot 208 (26.687)

În ţara cu formă de cizmă, piaţa auto a regresat cu 7,1%, fiind dominată de grupul Fiat, care ocupă primele 5 locuri ale acestui top cu modele ieftine. La fel ca în cazul nemţilor sau francezilor, e uşor de observat spiritul naţionalist de care dau dovadă italienii.

Interesantă lupta din a doua jumătate a clasamentului, Golf-ul, Clio şi Fiesta fiind despărţite de numai câteva sute sau zeci de exemplare (totuşi, e de remarcat rezultatul compactei germane, care e mai bine vândută decât modele de clasă mică mai ieftine).

SPANIA

  1. Seat Ibiza (23.152)
  2. Nissan Qashqai (20.372)
  3. Volkswagen Polo (20.284)
  4. Opel Corsa (20.090)
  5. Renault Clio (19.958)
  6. Seat Leon (19.427)
  7. Volkswagen Golf (19.336)
  8. Peugeot 208 (16.084)
  9. Renault Megane (16.044)
  10. Dacia Sandero (15.526)

Piaţa auto spaniolă dă semne pozitive, crescând în 2013 cu 3,3%. Vânzările celor mai populare modele sunt foarte apropiate: Ibiza conduce, nu foarte detaşat, în timp ce următoarele locuri sunt departajate la nivel de zeci sau sute de unităţi comercializate, Qashqai fiind adevărata surpriză, ”luându-le faţa” unor modele de clasă mică mult mai ieftine.

O menţiune şi pentru Dacia Sandero, care reuşeşte să prindă ultima poziţie a acestui TOP 10, destul de aproape de compacta fanceză Renault Megane. De asemenea, interesantă rivalitatea dintre ”verii” Leon şi Golf, cu vânzări aproape egale, deşi modelul VW e mai scump.

ALTE ŢĂRI

În Polonia, cea mai mare piaţă auto din estul Europei, domină Skoda, cele mai vândute modele fiind Fabia şi Octavia. Evident, Skoda domină fără surprize şi piaţa autohtonă din Cehia, 6 din cele 10 cele mai vândute modele fiind Skoda. Tot în Cehia stă bine şi Hyundai, cu trei modele în TOP 10.

Vecinii noştri de la vest (Ungaria) au ajuns aproape de volumul de vânzări al României, topul fiind foarte interesant: Skoda Octavia este urmată de Opel Astra, Ford Focus şi, atenţie, Dacia Duster, SUV-ul românesc devansând Suzuki SX4, care e produs chiar în Ungaria.

În ce-i priveşte pe bulgari, piaţa auto de maşini noi la ei este destul de stabilă, iar cel mai vândut model este, din nou atenţie, Dacia Dokker, urmat de Nissan Qashqai. De altfel, Dacia are trei modele în TOP 10: pe lângă Dokker mai sunt Sandero şi Duster. Interesant, pe locul 10 se plasează un model chinezesc Great Wall, produs în Bulgaria.

La categorie curiozităţi, Estonia este singura ţară europeană unde cele mai vândute modele sunt japoneze: Honda are două modele (CR-V pe primul loc), Subaru tot două, iar Toyota trei modele. Norvegia, pe de altă parte, e singura ţară cu o maşină electrică în TOP 10, Nissan Leaf ocupând surprinzător locul trei, după Golf şi Auris.



Comentarii
Inchide