Ce maşini second hand mai vechi de 15 ani recomandă nemţii

Autor: Iulian Dnistran 01 nov. 2013 Dosar & Analize

Organismul german DEKRA a dat publicităţii cu ceva timp în urmă o statistică interesantă despre cele mai puţin problematice maşini second hand vechi, de peste 15 ani. De ce ne interesează acest lucru? Pentru că, pe de o parte, vorbim de maşini extrem de ieftine, iar, pe de altă parte, nemţii contrazic unele mituri privind fiabilitatea sau, dimpotrivă, lipsa de fiabilitate a unor modele. În continuare, iată maşinile cu mediile cele mai mici de probleme (procentul de modele fără probleme tehnice grave), împărţite pe categorii şi intervale de kilometraj.

Maşini de clasă mini şi mică, având între 100.000 şi 150.000 km:

  1. Mercedes-Benz A-Class (1997-2000) – 46,8%
  2. Citroen Saxo (1996-1999) – 35,1%
  3. Ford Fiesta (1995-1998) – 34,8%
  4. VW Polo (1994-1999) – 34,5%
  5. Nissan Micra (1992-1997) – 34,1%
  6. Opel Corsa (1993-1997) – 31,2%
  7. Fiat Punto (1993-1999) – 22,6%
  8. Fiat Cinquecento (1991-1998) – 19,7%

Cu excepţia lui Mercedes-Benz A-Class, prima generaţie, multe modele de clasă mică din acest top au obţinut rezultate satisfăcătoare, în 5 cazuri circa o treime dintre maşinile verificate de specialiştii DEKRA neprezentând probleme majore.

În mod interesant, francezii de la Citroen stau mai bine decât germanii de la Ford, Volkswagen şi Opel. Modelele Fiat, cunoscute ca fiind foarte ieftine, stau mai prost, sub un sfert din maşinile verificate fiind lipsite de probleme.

Maşini de clasă mini şi mică, având între 150.000 şi 200.000 km:

  1. Mercedes-Benz A-Class (1997-2000) – 38,7%
  2. Ford Fiesta (1995-1998) – 30,3%
  3. Citroen Saxo (1996-1999) – 29,4%
  4. VW Polo (1994-1999) – 28,1%
  5. Nissan Micra (1992-1997) – 26,1%
  6. Opel Corsa (1993-1997) – 25,1%
  7. Fiat Cinquecento (1991-1998) – 20,1%
  8. Fiat Punto (1993-1999) – 18,0%

Odată cu creşterea rulajului, riscul de apariţie al problemelor tehnice creşte, deci procentul de maşini în bună stare de funcţionare scade. Din nou, A-Class stă cel mai bine, în timp ce restul modelelor înregistrează procente mai scăzute. De menţionat că se păstrează ordinea din topul precedent, cu excepţia rocadei dintre cele două modele Fiat.

Situaţia pentru clasa compactă o vedem PE PAGINA URMĂTOARE

Pagini: 1 2 3 4 5 6 7

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide