Cum s-au vândut modelele Dacia faţă de rivali în 2013

Anul 2013 a fost unul foarte bun pentru Dacia, din punct de vedere al vânzărilor. Să vedem, însă, cum au evoluat vânzărilor modelelor Dacia pe plan european în ultimii ani şi cam care sunt prognozele pentru 2014.

Cum s-au vândut modelele Dacia faţă de rivali în 2013 Cum s-au vândut modelele Dacia faţă de rivali în 2013

DACIA SANDERO

Modelul Dacia Sandero este cel mai mic din gama Dacia la ora actuală, făcând parte din clasa mică. În 2011 şi 2012, Dacia Sandero a avut vânzări relativ bune situându-se între primele 20 cele mai vândute modele de clasă mică din Europa.

Se remarcă uşor boom-ul vânzărilor în 2013, datorită noii generaţii Sandero

În 2013, însă, datorită noii generaţii Sandero, dar şi a versiunii pseudo-crossover Sandero Stepway, putem vorbi de o creştere spectaculoasă a vânzărilor, Sandero intrând în TOP 10, suflându-i în ceafă îmbătrânitei Skoda Fabia.

În 2014 este de aşteptat ca Sandero să performeze foarte bine, nefiind exclus ca la finalul anului citadina românească să atingă cota de 150.000 de unităţi în Europa.

DACIA LOGAN

Deoarece e un model destinat în primul rând pieţelor emergente, Logan nu contează prea mult ca sedan, în general varianta break fiind mai apetisantă pentru vest-europeni (din păcate, nu avem o statistică a acestor versiuni de caroserie pentru toate modelele rivale vândute pe plan european).

  1. Skoda Rapid - 38.447
  2. Dacia Logan - 27.656
  3. SEAT Toledo - 13.597
  4. Citroën C-Elysée - 7.091
  5. Peugeot 301 - 3.943

Doar în 2013, noua generaţie Logan a început să fie mai bine văzută şi în afara României, mai ales în contextul măririi numărului de concurenţi. Skoda Rapid, însă, a convins cu 10.000 mai mulţi clienţi, iar, dacă adăugăm şi fratele Seat Toledo la numărătoare, berlina accesibilă a grupului VAG a înregistrat vânzări duble faţă de Logan-ul românesc.

Pentru 2014, vânzările familiei Logan este de aşteptat să crească uşor datorită breakului Logan MCV, care este, la ora actuală, una dintre maşinile cu cel mai bun raport preţ/spaţiu, fiind foarte tentantă pentru companiile care vor flote.

DACIA LODGY

Monovolumul produs în Maroc vine cu un foarte bun raport preţ/spaţiu, dar aspectul şi calitatea ieftină a materialelor nu au convins aşa de mulţi clienţi cum au sperat cei de la Dacia.

Evoluţie lentă pentru Lodgy într-un domeniu unde vânzările cam scad

Totuşi, evoluţia monovolumului româno-marocan este sigură, în 2013 vânzările acestuia crescând cu 20% faţă de 2012, iar în topul celor mai vândute monovolume compacte Lodgy a urcat o poziţie, ”furându-i” a zecea poziţie lui Seat Altea şi apropiindu-se periculos de Toyota Verso, model mult mai scump.

În 2014, Lodgy are şanse mari să se apropie de bariera de 50.000 de unităţi vândute pe plan european, mai ales că multe dintre modelele din TOP 10 au înregistrat în 2013 un regres faţă de 2012.

DACIA DUSTER

Deşi oficialii grupului Renault sunt foarte mulţumiţi de cum performează Duster per ansamblu, evoluţia SUV-ului românesc pe plan european arată invers: din 2011 încoace, vânzările lui Duster au intrat pe o pantă descendentă.

Încep europenii să nu mai fie aşa interesaţi de Duster?

Dacă în 2011 Duster-ul termina anul cu vânzări de-a dreptul incredibile, fiind pe locul al doilea între cele mai vândute SUV-uri şi crossover-uri din Europa, un an mai târziu a cedat terenul în faţa lui Tiguan, iar în 2013 a părăsit podiumul, alunecând la jumătatea clasamentului şi fiind depăşit de verii coreeni KIA Sportage şi Hyundai ix35.

Practic, în doi ani de zile vânzările lui Duster pe plan european aproape s-au înjumătăţit, ceea ce nu e chiar îmbucurător dat fiind că Duster activează în cel mai dinamic segment auto.

Oficialii speră că faceliftul recent şi noile dotări vor readuce Duster-ul în atenţia publicului, dar va fi greu pentru SUV-ul nostru să depăşească 100.000 de exemplare vândute pe plan european în acest an, în condiţiile în care concurenţa este acerbă, iar clientela acestui segment nu e dispusă să facă mari compromisuri în materie de stil şi confort.

Per ansamblu, începutul anului 2014 este îmbucurător pentru Dacia, în luna ianuarie marca românească înregistrând cea mai mare creştere procentuală a vânzărilor raportat la ianuarie 2013 (+38,1%). Totalul vânzărilor este de aproape 30.000 de unităţi, Dacia plasându-se, deocamdată, între Hyundai şi KIA.

Vânzările de maşini noi în Europa, pe mărci - ianuarie 2014:

  1. Volkswagen - 122.649
  2. Ford - 67.043
  3. Peugeot - 61.411
  4. Renault - 59.155
  5. Opel/Vauxhall - 55.279
  6. Audi - 54.394
  7. Citroën - 50.222
  8. BMW - 48.943
  9. Mercedes-Benz - 46.004
  10. Fiat - 45.725
  11. Toyota - 44.497
  12. Skoda - 42.866
  13. Nissan - 32.813
  14. Hyundai - 31.148
  15. Dacia - 28.519
  16. Kia - 24.646
  17. SEAT - 21.665
  18. Volvo - 16.741
  19. Mazda - 14.295
  20. Suzuki - 12.412
Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.