Dacia Duster, un SUV surprinzător de capabil

Dacia Duster ne va rezerva surprize nu doar în ce priveşte preţurile reduse faţă de principalii concurenţi, ci şi în ceea ce priveşte comportamentul în afara şoselei. Cel puţin dacă ne uităm la datele de pe hârtie.

Dacia Duster, un SUV surprinzător de capabil Dacia Duster, un SUV surprinzător de capabil

Cel mai important aspect al lui Dacia Duster, gama de preţuri, rămâne încă un secret - deşi, de exemplu, pe piaţa din Germania a "transpirat" un preţ de bază de 13.000 euro. Oricum, e clar că, la noi, preţul de bază va fi sub 15.000 euro, ba, conform unor zvonuri, Duster ar putea porni chiar din jurul valorii de 11.000 euro. Dar mai avem puţin până la aflarea preţurilor oficiale.

Dacia Duster, capacitati de trecere foarte bune comparativ cu principalii concurenti

Deocamdată, iată ce alte surprize mai înseamnă Dacia Duster - capacităţi de trecere foarte bune, cel puţin pe hârtie. Raportat la concurenţii direcţi (SUV-uri cu preţul de bază sub 20.000 euro), Dacia Duster stă, de departe, cel mai bine.

Duster, garda la sol de 200 mmÎn ce priveşte garda la sol, aceasta are valoarea de 200 mm, o valoare minimă pentru un offroader care se respectă şi valabilă, în general, pentru SUV-urile de categorie mare. Majoritatea SUV-urilor mici şi medii, însă, sunt clar sub această valoare, afişând, în general, maximum 190 sau 180 mm.

Practic, numai Mitsubishi Outlander este mai bun ca Dacia Duster ca gardă la sol, însă vorbim de o maşină de aproape două ori mai scumpă. La nvelul lui Dacia Duster se mai plasează doar Nissan Qashqai, iar Hyundai Tucson şi KIA Sportage sunt doar la 5 mm diferenţă.

Duster, unghi de atac de 30 gradeDuster se distanţează clar datorită valorii unghiului de atac, de 30 de grade. Cele mai apropiate modele, din acest punct de vedere, sunt doar Kia Sportage (28,8 grade) şi Hyundai Tucson (28,2 grade), restul concurenţilor direcţi având valori mai apropiate sau chiar sub 20 de grade.

Practic, Duster are un unghi de atac la nivelul unor SUV-uri mult mai scumpe, cum ar fi VW Touareg sau Toyota Land Cruiser 150, ba chiar apropiat ca valoare de al unor maşini offroad adevărate, Jeep Wrangler sau Mercedes G-Class (36 de grade).

Duster, unghi iesire de 35 gradeŞi unghiul de ieşire, de 35 de grade, îl plasează pe Duster suficient de mult peste concurenţa directă, doar Hyundai Tucson, Fiat Sedici sau Nissan Qashqai având valoarea acestui unghi puţin peste 30 de grade.

Din nou, făcând o comparaţie cu modele precum Touareg sau Land Cruiser 150, Duster stă chiar mai bine la acest capitol (SUV-urile mari plătesc tribut lungimii generoase şi consolei spate mai voluminoase). Iar faţă de offroaderele mai sus menţionate, ei bine, Duster este la acelaşi nivel.

Duster, bune capacitati de trecereDeocamdată, nu ştim care este valoarea oficială a unghiului de rampă, însă acesta poate fi calculat estimativ, în funcţie de garda la sol şi de ampatament. Iar aici trebuie, din nou, să remarcăm "secretomania" oficialilor Dacia, care au "omis" să comunice valoarea distanţei dintre axele roţilor.

Totuşi, ampatamentul este de aşteptat să fie la acelaşi nivel cu cel al conceptului Dacia Duster de la Geneva 2009, adică în jurul valorii de 2,8 metri. Ceea ce ar însemna, pe de o parte, că Duster are probabil cel mai generos ampatament faţă de concurenţa directă. Iar, pe de altă parte, înseamnă un unghi de rampă de circa 18-19 grade, adică în media clasei.

Ampatament si portabagaj generoaseÎn concluzie, din punct de vedere al capacităţilor de trecere, Dacia Duster se anunţă destul de voinic pentru a putea aborda trasee mai dificile, cu denivelări mai serioase şi bolovani. Bineînţeles, nu trebuie să confundăm Duster cu un offroader, mai ales că sistemul 4x4 simplist şi pneurile gândite mai mult pentru şosea vor fi limitări suficiente pentru avântul temerarilor.

Dar, faţă de principalii concurenţi, Dacia Duster se anunţă deja SUV-ul cu cel mai bun raport preţ / capacităţi de trecere în afara şoselei. Un atu pe care aşteptăm cu nerăbdare să îl încercăm în practică.

Vezi definiţiile unghiurilor de trecere pe pagina următoare.

Citeşte mai departe în pagina următoare »

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.