Detroit 2008 - Top 10 maşini sport

Domeniul maşinilor sport a fost destul de bine reprezentat la Detroit 2008, deşi felia cea mai mare au avut-o propulsiile cât mai puţin poluante. Unele dintre ele combinate cu maşinile sport, fie ele concepte sau de serie.

Detroit 2008 - Top 10 maşini sport Detroit 2008 - Top 10 maşini sport

1. Chevrolet Corvette ZR1

Derivat din Corvette Z06, noul bolid american a concentrat esenţa sportivităţii la Detroit 2008, fiind o dedicaţie pentru piloţi (probabil printre ultimele veritabile): compresorul mecanic duce la obţinerea a peste 600 CP, demarajul până la 100 km/h durează doar 3 secunde, iar viteza maximă depăşeşte 320 km/h. Panourile caroseriei sunt realizate din fibră de carbon, sistemul de frânare poartă semnătura Brembo, iar suspensia magnetică este similară cu cea de pe Ferrari 599 GTB. În liga maşinilor supersport, noul Corvette ZR1 se anunţă o mare afacere, prin preţul de numai 100.000 USD. Iar Corvette este (încă) cel mai renumit simbol al sportivităţii americane.

2. Fisker Karma

Deşi maşina prezentată la salonul american nu se poate lăuda cu un pachet tehnic supersport, ea face parte din categoria maşinilor sportive în primul rând prin stil şi exclusivitate. Încadrându-se în linia automobilelor cu propulsie hibridă, Fisker Karma este capabil de numai 200 km/h şi un demaraj 0-100 km/h în 5,8 secunde. Însă preţul estimat al maşinii, care va intra în producţie în 2009, este de nu mai puţin de 80.000 USD. Cifrele de producţie par cam optimiste pentru o marcă aproape necunoscută, însă maşina va concura fără menajamente viitoarele Porsche Panamera şi Aston Martin Rapide sau Mercedes CLS, cel puţin din punct de vedere al designului şi interiorului.

3. Cadillac CTS Coupe Concept

Bazat, cum este uşor de observat din denumire, pe berlina Cadillac CTS, noul coupe este foarte aproape de intrarea în producţia de serie. Având 4,75 metri lungime, maşina se dovedeşte foarte compactă, datorită unui design îndreptat mai mult spre stilul hatchback, în timp ce muchiile caracteristice noului design Cadillac îi conferă o robusteţe specific americană.

Conceptul are meritul de a dinamiza şi mai mult imaginea mărcii Cadillac, care, de câţiva ani încoace, a reuşit să scape de "bătrâneţea" care caracteriza modelele produse în ultimele decenii de constructorul american. Pe lângă un V8 pe benzină de 308 CP, modelul va beneficia şi de serviciile unui diesel de 2,9 litri şi 253 CP, devenind tentant şi pentru piaţa europeană, unde nişa coupe-urilor diesel de clasă mare este destul de mică. Noul coupe este aşteptat pe piaţă începând cu jumătatea lui 2009.

4. Lexus LF-A

Toyota are o evoluţie constantă în bătălia pentru numărul unu mondial, dar asta nu îi împiedică pe japonezi să aibă vise grandioase. Lexus se află tot mai aproape de intrarea în clubul maşinilor supersport şi o arată prin al doilea concept Lexus LF-A, de data aceasta în versiune decapotabilă. Având aceeaşi platformă tehnică precum coupe-ul cunoscut deja de la Detroit 2007, maşina se laudă că poate depăşi 320 km/h, datorită unui V10 de 500 CP. Totuşi, este de aşteptat ca modelul de serie să beneficieze şi de o versiune de motorizare hibridă. Oricum, până la sfârşitul lui 2010 Lexus va intra în vizorul amatorilor de superperformanţe la preţuri mari, alături de Ferrari sau Aston Martin.

5. Audi R8 V12 TDI

Audi R8 este hypercarul cu cel mai mare sex-appeal al momentului, iar la Detroit 2008 a fost premiat de AutoWeek. Pentru a profita cât mai mult de luminile reflectoarelor în care maşina supersport Audi se scaldă, germanii au montat pe ea un monstru diesel V12, capabil de 500 CP, dar care îndeplineşte viitoarele norme Euro 6. Având în vedere că producţia pe 2008 este deja vândută, iar America începe să fie cucerită de fenomenul diesel, Audi R8 V12 TDI se dovedeşte o maşină supersport care s-ar putea să facă legea în charturile de vânzări peste ocean, în detrimentul unor mărci tradiţionale, cum ar fi Ferrari sau Lamborghini. Deocamdată, maşina este doar la stadiul de concept, însă feedback-ul pozitiv de la Detroit 2008 vor duce foarte probabil la decizia construirii în serie limitată a acestui bolid economic.

6. Mitsubishi Concept RA

Marea revenire a mărcii japoneze în prim-planul scenei auto o reprezintă noua generaţie Mitsubishi Lancer, al cărei top model, Evolution X, anunţă un pachet tehnic de excepţie. Pe piaţa americană, Mitsubishi nu duce lipsă de coupe-uri, însă sportivitatea acestora este sub aşteptările clienţilor. Conceptul bazat pe Lancer EVO X continuă linia agresivă a familiei, însă acum în partitură coupe (destul de apropiat ca formă de Audi TT), uşile fiind de tipul fluture, iar structura caroseriei de tip spaceframe, din aluminiu. Motorizarea de pe concept nu este un turbo agresiv pe benzină, ci un diesel de 2,2 litri şi 204 CP - dar, cu siguranţă, modelul de serie va beneficia de un upgrade al pachetului de forţă de pe Lancer EVO X.


7. Dodge ZEO Concept

Deşi, în Europa, Dodge are o campanie cu modele agresive ca design, iar în America accentul cade pe armada de pick-up-uri, la Detroit constructorul american a venit cu un concept diferit: un automobil sport coupe-break, cu patru uşi care se deschid în sus, propulsie electrică şi un aspect chiar cuminte. Maşina se dovedeşte compactă prin cei 4,4 metri lungime, dar bateriile litiu-ion îi conferă o autonomie foarte bună, de 400 km. Şi asta în condiţiile în care demarajul până la 100 km/h durează doar 6 secunde, iar emisiile poluante sunt zero (ZEO = Zero Emissions Operation). Motorul electric dezvoltă nu mai puţin de 200 kW, ceea ce îi conferă o viteză de top de 210 km/h. Suficient de rapid pentru cei patru pasageri pe care îi poate acomoda - deşi nu sunt semne că Dodge va fabrica acest automobil în serie.

8. Mazda Furai Concept

Chiar dacă automobilul prezentat acum de japonezi nu este la fel de neaşteptat precum conceptele precedente, Nagare sau Ryuga, marele său merit este că pune accentul pe eficacitatea soluţiilor adoptate, având o propulsie inedită şi ecologică. Conform tradiţiei Mazda, motorizarea este de tip Wankel (motor rotativ), care produce 450 CP şi este alimentat cu Bioetanol E100, astfel încât emisiile sunt deosebit de scăzute. Pentru a accentua apartenenţa la domeniul supersportivelor, Mazda Furai se bazează pe un şasiu racing, Courage C65, provenit de la maşinile de curse din American Le Mans Series. Chiar dacă în viitorul apropiat nu se anunţă un astfel de model sportiv pentru producţia de serie, Furai este încă un pas înainte pentru implementarea noului design, extrem de sugestiv şi elaborat.

9. Infiniti G37

Deşi pare mai mult un coupe de promenadă, Infiniti G37 ascunde mecanica sportivă a lui Nissan 350Z sub un design specific Infiniti, care pune accentul pe eleganţă. Marca de lux a lui Nissan debutează în 2008 oficial şi pe piaţa europeană, unde G37 va intra în competiţie cu modele precum Audi A5 sau BMW Seria 3 Coupe, precum şi cu viitorul Renault Laguna Coupe sau cu Alfa Romeo Brera. Infiniti G37 se bazează pe un şase cilindri de 3,7 litri, care va dezvolta 330 CP, suficient cât să devină o opţiune interesantă în raport cu concurenţa. Pentru americani, acest model este o surpriză neaşteptată, raportul între putere şi preţ fiind unul foarte bun, dacă ne gândim că maşina costă aproape 35.000 USD, mai puţin decât concurenţa europeană.

10. Mercedes SLK

Micul roadster teuton a primit un facelift, menit să-i confere o imagine proaspătă şi care să contribuie la creşterea vânzărilor nu tocmai fericite pe o piaţă americană foarte aglomerată. Mercedes SLK se laudă în principal cu o parte frontală nouă, mai agresivă, în timp ce versiunea de top, SLK 55 AMG, dezvoltă nu mai puţin de 360 CP. Faceliftul face din micul roadster un demn frăţior al marelui SLR McLaren Roadster, mai ales că partea tehnică a suferit multiple îmbunătăţiri, menite a-i conferi maşinii performanţe şi manevrabilitate superioare nu doar faţă de versiunea anterioară, ci şi faţă de concurenţă.

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.