Studiu Yahoo: ce cred internauţii despre cumpărarea unei maşini noi

Care credeţi că sunt principalii factori care dictează decizia de cumpărare a unei maşini noi? S-ar putea ca rezultatele unui sondaj al celor de la Yahoo să vă surprindă. Să vedem despre ce este vorba.

Studiu Yahoo: ce cred internauţii despre cumpărarea unei maşini noi Studiu Yahoo: ce cred internauţii despre cumpărarea unei maşini noi

Studiul întreprins de Yahoo a avut ca obiectiv încercarea de a înţelege mai bine comportamentul potenţialului cumpărător al unei maşini, noi sau second hand. Prin urmare, la finalul lui 2010 cunoscutul portal a interogat un număr de peste 6.000 de persoane din toată lumea, cu vârsta peste 18 ani.

Ce influenţează comportamentul la cumpărare:

  • pentru 50% dintre repondenţi, maşina este un obiect de vis, deci decizia de cumpărare este una dintre cele mai importante în viaţa unui om
  • 31% dintre repondenţi şi-ar înlocui maşina cu o anumită marcă sau chiar cu un anumit model, dar şi datorită dorinţei de schimbare
  • 10% dintre repondenţi doresc doar o singură marcă
  • pe de altă parte, 62% dintre ei declară că sunt foarte puţin ataşaţi de o marcă sau chiar sunt indiferenţi cu privire la marca maşinii
  • 65% dintre repondenţi ar vrea să îşi schimbe maşina doar când aceasta ar ajunge la finalul ciclului său de viaţă normal - decizie pragmatică, care ia în considerare vechimea prea mare a maşinii
  • cu cât un consumator este mai aproape de produs şi află mai multe informaţii despre el, cu atât creşte probabilitatea de a lua decizii iraţionale, nu raţionale
  • în general, potenţialul client compară în medie ofertele a 4 mărci, vizitează 3 dealeri şi testează 2 modele înainte de a lua o decizie finală

Studiul Yahoo a relevat şi câteva lucruri interesante relativ la percepţia userilor despre reclamele auto:

  • 53% dintre ei declară că le place să vizualizeze reclame auto
  • 67% consideră că publicitatea auto este inovativă şi inventivă
  • 73% găsesc reclamle o sursă foarte bună de informaţie
  • 40% consideră că reclamele auto sunt exagerate

Cât despre importanţa internetului ca ajutor pentru un potenţial client, iată care sunt concluziile studiului Yahoo:

  • internetul este prima sursă de informare aleasă, înaintea consultării pliantelor şi a contactului direct cu dealerii
  • circa 70% dintre useri caută informaţii şi imagini pe internet
  • 76% dintre oameni caută o maşină în anunţutile de pe site-urile specializate
  • 49% contactează un dealer prin intermediul internetului
  • 75% consideră că sunt pe deplin informaţi în momentul cumpărării maşinii doar datorită internetului
  • 50% declară că au căutat informaţii pe internet după ce au văzut o reclamă auto
  • 45% dintre useri se uită la reclamele auto de pe internet
  • 38% dau click pe reclamele auto de pe internet, chiar dacă interesul pentru informaţia respectivă nu este imediat

Aşadar, Yahoo nu face decât să demonstreze, încă o dată, importanţa internetului, relativ la informaţii şi uşurinţa de accesare a acestora, pentru potenţialii clienţi. Nu ne miră că în viitor producătorii auto vor pune un accent mult mai mare pe utilizarea serviciilor de internet - vezi recentul anunţ al Renault-Dacia, care va iniţia programul de vânzări online de maşini Dacia.

TU CE PĂRERE AI DESPRE STUDIUL YAHOO?

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.