Studiu Yahoo: ce cred internauţii despre cumpărarea unei maşini noi

Autor: Oraan Mărculescu 31 mart. 2011 Dosar & Analize
Studiu Yahoo: ce cred internauţii despre cumpărarea unei maşini noi

Studiul întreprins de Yahoo a avut ca obiectiv
încercarea de a înţelege mai bine comportamentul
potenţialului cumpărător al unei maşini, noi sau second
hand
. Prin urmare, la finalul lui 2010 cunoscutul portal a
interogat un număr de peste 6.000 de persoane din toată lumea, cu
vârsta peste 18 ani.

Ce influenţează comportamentul la cumpărare:

  • pentru 50% dintre repondenţi, maşina este un obiect de vis,
    deci decizia de cumpărare este una dintre cele mai importante în
    viaţa unui om
  • 31% dintre repondenţi şi-ar înlocui maşina cu o anumită marcă
    sau chiar cu un anumit model, dar şi datorită dorinţei de
    schimbare
  • 10% dintre repondenţi doresc doar o singură marcă
  • pe de altă parte, 62% dintre ei declară că sunt foarte puţin
    ataşaţi de o marcă sau chiar sunt indiferenţi cu privire la marca
    maşinii
  • 65% dintre repondenţi ar vrea să îşi schimbe maşina doar când
    aceasta ar ajunge la finalul ciclului său de viaţă normal – decizie
    pragmatică, care ia în considerare vechimea prea mare a
    maşinii
  • cu cât un consumator este mai aproape de produs şi află mai
    multe informaţii despre el, cu atât creşte probabilitatea de a lua
    decizii iraţionale, nu raţionale
  • în general, potenţialul client compară în medie ofertele a 4
    mărci, vizitează 3 dealeri şi testează 2 modele înainte de a lua o
    decizie finală

Studiul Yahoo a relevat şi câteva lucruri interesante relativ
la percepţia userilor despre reclamele auto:

  • 53% dintre ei declară că le place să vizualizeze reclame
    auto
  • 67% consideră că publicitatea auto este inovativă şi
    inventivă
  • 73% găsesc reclamle o sursă foarte bună de informaţie
  • 40% consideră că reclamele auto sunt exagerate

Cât despre importanţa internetului ca ajutor pentru un
potenţial client, iată care sunt concluziile studiului Yahoo:

  • internetul este prima sursă de informare aleasă, înaintea
    consultării pliantelor şi a contactului direct cu dealerii
  • circa 70% dintre useri caută informaţii şi imagini pe
    internet
  • 76% dintre oameni caută o maşină în anunţutile de pe site-urile
    specializate
  • 49% contactează un dealer prin intermediul internetului
  • 75% consideră că sunt pe deplin informaţi în momentul
    cumpărării maşinii doar datorită internetului
  • 50% declară că au căutat informaţii pe internet după ce au
    văzut o reclamă auto
  • 45% dintre useri se uită la reclamele auto de pe internet
  • 38% dau click pe reclamele auto de pe internet, chiar dacă
    interesul pentru informaţia respectivă nu este imediat

Aşadar, Yahoo nu face decât să demonstreze, încă o dată,
importanţa internetului, relativ la informaţii şi uşurinţa
de accesare a acestora, pentru potenţialii clienţi
. Nu ne
miră că în viitor producătorii auto vor pune un accent mult mai
mare pe utilizarea serviciilor de internet – vezi recentul anunţ al
Renault-Dacia, care va iniţia programul de
vânzări online de maşini Dacia
.


TU CE PĂRERE AI DESPRE STUDIUL YAHOO?

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide