Vânzările Logan vs. concurenţa

În primele 8 luni ale lui 2007, vânzările interne ale Dacia Logan au avut un uşor regres faţă de aceeaşi perioadă a lui 2006. Să fie oare un semnal de alarmă pentru piteşteni?

Vânzările Logan vs. concurenţa Vânzările Logan vs. concurenţa
Per total, scăderea vânzărilor gamei Logan s-a cifrat la doar 0,1%, însă... este o scădere. Totuşi, acest lucru este valabil doar pentru variantele familiste, Logan în trei volume şi Logan MCV, în paralel fiind produse încă 5.035 de "dubiţe" VAN, ceea ce, în realitate, ne duce la o creştere a vânzărilor familiei Logan cu peste 7% faţă de perioada similară a anului trecut (când MCV şi VAN nu erau în vânzare). Deci ce îi nemulţumeşte, de fapt, pe oficialii de la Dacia?

Vânzările berlinei Logan au scăzut simţitor faţă de anul trecut, cu 17,5%, cauzele fiind mai multe. Principala explicaţie ţine de diversificarea gamei: au apărut variantele break-vagon MCV şi dubă VAN, adică o bună parte din publicul ţintă al Loganului sedan s-a reorientat spre aceste variante de caroserie, în detrimentul versiunii berlină. La un moment dat, Constantin Stroe avertiza că scoaterea taxei de primă înmatriculare va duce la un regres accentuat al vânzărilor de Logan - taxa încă mai este în vigoare, iar concurenţa second-hand pentru Logan nu le produce daune piteştenilor. A crescut exportul de Logan, pentru că piaţa vestică înregistrează cereri foarte mari de Logan. În condiţiile în care producţia a crescut faţă de anul trecut cu doar 13,8%, iar exporturile cu 40%, să nu ne mire că piaţa internă stagnează. Oricum, fabrica piteşteană a atins deja un record de jumătate de milion de Loganuri, în timp ce vânzările la nivel mondial au depăşit 150.000 de unităţi în primele opt luni ale acestui an. Şi să nu uităm de noua versiune utilitară Pick-Up.

Suficiente explicaţii pentru situaţia nu tocmai roză în ce priveşte piaţa internă? Nu chiar, pentru că unul dintre principalele motive îl reprezintă şi concurenţa, destul de acerbă pe acest segment al "familistelor pentru pieţele emergente" - ProMotor a realizat chiar şi un test comparativ cu mai multe reprezentante ale acestui subsegment, în urma căruia Logan a fost desemnat "best deal". Dar iată cum stă situaţia vânzărilor pe primele opt luni ale acestui an, luând în considerare strict modelele de clasă mică, în trei volume, comparabile direct cu Dacia Logan berlină:

Marca/Model vanzari primele 8 luni variatie pret de baza
2007 2006 % (euro)
Dacia 52606 63731 -17.46
Logan
benzina 35003 40639 -13.87 5592
diesel 17603 23092 -23.77 6853
Chevrolet 4949 1575 214.22
Kalos 0 61 - (*)
Aveo 4949 1514 226.88 6706
Daewoo 1443 4836 -70.16
Cielo 6210
Fiat 2427 1951 24.40
Albea 2173 1951 11.38 7117
Linea 254 0 +
benzina 121 0 10550
diesel 133 0 11975
Hyundai 3927 2478 58.47
Accent
benzina 2181 1597 36.57 7990
diesel 1746 881 98.18 10174
KIA 94 141 -33.33
Rio Sedan
benzina 67 60 11.67 7990
diesel 27 81 -66.67 9348
Peugeot 581 0 +
206 Sedan 8628
Renault 9177 7479 22.70
Clio Symbol
benzina 4430 2978 48.76 7268
diesel 4747 4501 5.47 8160
Seat 895 615 45.53
Cordoba
benzina 590 380 55.26 11152
diesel 305 235 29.79 11989
Skoda 1278 842 51.78
Fabia Sedan
benzina 893 498 79.32 8779
diesel 385 344 11.92 10923
(*) nu se mai comercializează

Pe pagina următoare, câteva consideraţii privitor la valorile acestui tabel.

Citeşte mai departe în pagina următoare »

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.