Audi A1 Clubsport quattro – showcar la Worthersee Tour 2011

Autor: Andrei Nan acum 9 ani Concepte auto

Fanii micului
Audi A1
aşteaptă deja cu nerăbdare versiunea mini-hot-hatch
RS1, însă, cu ocazia Worthersee Tour 2011, germanii le
oferă acestora o surpriză foarte plăcută: showcar-ul Audi A1
Clubsport quattro.

Audi A1 Clubsport quattro are o parte frontala foarte agresiva, cu fante uriase

Un concept foarte agresiv, care promite să inspire mulţi tuneri
de Audi A1 şi care sperăm că va împrumuta multe elemente viitorului
vârf de gamă Audi RS1. Partea frontală este dominată de
grila împletită
, care nu este denaturată de plăcuţa de
înmatriculare, iar sigla Audi este foarte bine evidenţiată.

De mari dimensiuni sunt şi grilele laterale din spoiler,
în timp ce capota beneficiază şi ea de fante de aerisire
,
dar mai decente, nu aşa de impozante. Partea frontală este
garnisită şi cu ornamente din fibră de carbon, iar farurile cu fond
negru au şi o mică „geană” roşie, pentru a sublinia caracterul
foarte nervos al maşinii.

Spatele lui Audi A1 Clubsport quattro este dominat de eleronul de pe hayon si de difuzor

Spatele lui Audi A1 Clubsport quattro este dominat de un
imens eleron pe hayon
, care face un cuplu interesant cu
difuzorul din spoiler. Partea centrală a spatelui este vopsită în
negru, integrând într-o formă foarte sportivă stopurile roşii.

Ar putea să pară ciudată lipsa evacuărilor – însă
acestea au fost mutate pe laterale, în spatele portierelor,
având ieşiri ovale de mari dimensiuni
. Tot în partea
laterală, portierele şi aripile au fost lăţite, pemiţând astfel
plasarea unor fante de aerisire pentru frâne chiar în spatele
aripilor faţă.

Audi A1 Clubsport quattro are jante de 19 inch cu un design de tip turbina

Jantele de 19 inch un un design unic „Turbine”, fiind
finisate în alb şi negru, cu partea centrală roşiatică
.
Pneurile cu talon foarte jos au dimensiunea de 255/35 ZR 19, iar în
faţă sistemul de frânare este dotat cu discuri ceramice, ventilate
şi având etriere cu şase pistonaşe.

Aspectul lui Audi A1 Clubsport quattro este definitivat prin
combinaţia de alb Glacier White pentru caroserie, respectiv negru
High Gloss pentru acoperiş, montanţi şi carcasele oglinzilor. Mai
mult, plafonul este realizat din CFRP (polimer ranforsat cu
fibră de carbon), pentru un centru de greutate mai
coborât
.

Motorul lui Audi A1 Clubsport quattro are o putere de 503 CP si un cuplu de 660 Nm

La nivel tehnic, Audi A1 Clubsport quattro preia motorul în
cinci cilindri, de 2,5 litri şi dotat cu sistem turbo, de pe

Audi TT RS
. Însă, dacă pe roadster vorbim de o putere maximă de
340 CP, în cazul showcar-ului A1 puterea a fost dusă până
la o valoare de 503 CP, în timp ce cuplul motor maxim ajunge la 660
Nm, obţinuţi între 2.500 şi 5.300 rpm
.

Evident performanţele sunt de excepţie, Audi A1
Clubsport quattro anunţând un demaraj 0-100 km/h în doar 3,7
secunde, respectiv 0-200 km/h în 10,9 secunde
. Cuplul
generos asigură o repriză 80-120 km/h în doar 2,4 secunde în
treapta a 4-a, iar viteza maximă a fost limitată la 250 km/h, deşi
maşina ar putea atinge fără probleme 300 km/h.

Audi A1 Clubsport quattro are o masa proprie de 1.390 kg, cutie manuala cu 6 trepte si quattro

Având o masă proprie de 1.390 kg, o cutie de viteze manuală cu 6
trepte, transmisie integrală quattro şi o suspensie racing
reglabilă, Audi A1 Clubsport quattro anunţă o
manevrabilitate de excepţie pe circuit
, mai ales că, în
locul scaunelor spate, maşina beneficiază de o bară de rigidizare,
unde pot fi depozitate şi căştile pilotului şi copilotului.

Interiorul showcarului este conceput într-un stil relativ
spartan, fiind dedicat celor care apreciază adrenalina din plin.
Astfel, volanul are un design inedit, fiind îmbrăcat în
Alcantara şi având inserţii din CFRP
. Manetele din spatele
volanului au fost înlocuite cu butoane, plasate ergonomic pe
acesta.

Cockpitul lui Audi A1 Clubsport quattro este pur si simplu racing

Consola centrală şi feţele uşilor sunt finisate atât în
Alcantara, cât şi în CFRP, iar indicatoarele de bord sunt
clasice şi departajate într-un mod inedit, turometrul având fundal
roşiatic
. Pentru a sublinia caracterul purist, maşinu este
dotată cu sistem multimedia MMI, locul acestuia fiind luat de trei
mici cadrane sport, pentru presiunea uleiului, presiunea turbo şi
voltajul sistemului electric.

Scaunele racing, cu centuri cu prindere în patru puncte,
au fost preluate direct de pe

Audi R8 GT
, având carcasa ranforsată cu CFRP,
iar măciulia manetei schimbătorului de viteze este realizată din
aluminiu, în timp ce pedalierul perforat este din inox. Per total,
ambianţa sportivă este una foarte reuşită.

Locurile din spate au fost eliminate, Audi A1 Clubsport quattro avand o bara de rigidizare

Chiar dacă Audi A1 Clubsport quattro rămâne doar la
stadiul de showcar unicat
, dedicat întâlnirii Worthersee
Tour 2011, maşina va putea fi „testată” în mediul virtual între 1
şi 4 iunie, în Need for Speed World, unde va putea fi „închiriată”
gratis de pasionaţi.


CREDEŢI CĂ AUDI RS1 VA PRELUA STILUL LUI A1 CLUBSPORT
QUATTRO?



Comentarii
Inchide