Audi A1 informaţii oficiale

Audi A1 este arma celor din Ingolstadt de a contracara succesul MINI. Aflaţi totul despre acest automobil care a fost proclamat de creatorii săi primul model de clasă mică premium.

Audi a mai avut o tentativă de a face un automobil de clasă mică, Audi A2, dar şi-au dorit să o dea uitării cât mai repede posibil. A apărut în 2007 astfel proiectul Metroproject Quattro pe care l-au prezentat oficial în Tokyo, dar care a trecut prin mai multe etape, pentru ca germanii să fie siguri că nu mai dau chix ca şi cu defunctul A2.

Întruchiparea finală nu a pierdut însă specificaţiile şi nici farmecul conceptului, având un gabarit similar şi aceeaşi ramă superioară a caroseriei într-o culoare distinctă. Grila s-a schimbat însă şi are forma puternică specifică a lui Audi A8. Impresia de forţă este accentuată şi de farurile foarte arcuite, cu o reţea incisivă de LED-uri care au lipsit până acum din acest segment, majoritatea modelelor echivalente mergând pe teme retro.

Cu o lungime de 3.95 metri, acest model, deşi în multe rânduri a fost aţintit către MINI Cooper, este mai lung chiar şi de cât Clubman, având însă cam aceleaşi dimensiuni ca şi Citroen DS3, dar fiind mai mic decât Alfa Romeo Mi.To. Acest segment devine astfel foarte populat, dintr-o nişă marginalizată constructorii aţintindu-şi atenţia spre aceleaşi public, ceea ne face să credem că nu toţi pretendenţii vor supravieţui.

În interior acest model , spre deosebire de concurenţă, mizează pe calitatea materialelor în locul fanteziei. Formele nu sunt aşa de îndrăzneţe, A1 mergând pe o sportivitate ceva mai sobră. Există însă şi detalii foarte interesante cum ar fi comutatoarele sistemului de climatizare care aduc cu cele de la R8.

Există însă posibilităţi de personalizare suficiente pentru a face habitaclul lui A1 un loc cât mai chic. La capitolul dotări interioare putem aminti sistemul MMI în care sunt integrate toate funcţiile digitale ale maşinii, plus un mod de iluminare a habitaclului foarte elegant.

Sub capotă motorizările hibride ale lui Metroproject au fost lăsate la o parte, acest mic model având propulsoare mai realiste. Motorul de bază va fi un TFSI de 1.2 litri ce dezvoltă 86 CP, iar în aşteptarea lui S1, propulsorul 1.4 TFSI de 122 CP este vârful de gamă. Ceea ce înseamnă destul de puţin, dacă luăm în considerare că rivalii au motorizări mai viguroase oricum, fără să le luăm în calcul pe cele cu pretenţii de hot hatch. Dinamic se va distanţa de verii săi Polo, Ibiza sau Fabia, având un sistem ESP cu un mod mai permisiv Sport şi diferenţial electronic pentru toate versiunile. Transmisia cu dublu ambreiaj S Tronic va fi opţional pentru întreaga plajă de plopulsoare.

În materie de economie unitatea 1.6 TDI îşi spune cuvântul, cele două versiuni de 90, respectiv 105 CP în combinaţie cu masa de 1.045 kg şi sistemul Stop&Start anunţându-se foarte cumpătate. Acest aspect cam contrastează însă cu preţul, Audi A1 pornind de la 16.000 de euro. Mezinul Audi este printre cele mai scump modele din clasă, fiind considerabil mai costisitor decât Citroen DS3 (15.400 euro), Alfa Romeo Mi.To. (15.200 euro) dar mai ieftin ecât emancipatul MINI One (preţ de bază pe aceeaşi piaţă de 16.450 euro).

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.