Primele imagini oficiale cu conceptul Audi Sport Quattro UPDATE

Autor: Iulian Dnistran 31 oct. 2013 Concepte auto

 

LIVE: Prim contact cu Audi Sport Quattro, la Frankfurt

Nici nu ne interesează că sub capota acestui concept se află un motor de 700 CP, căci ceea ce te atrage în primul rând la această maşină este forma exteriorului. Puţini producători auto reiau un concept şi îl dezvoltă de-al lungul timpului, ei bine, iată că germanii de la Audi exact asta fac.

Vorbim de un concept care evoluează în timp, doar pentru a arăta ce putere are de fapt tehnologia quattro. Multe dintre elementele de design şi tehnologie, inclusiv sistemul hibrid care îl animă, vor fi regăsite în curând pe modelele de serie quattro. Rămâne de văzut dacă vreunul dintre ele va avea totuşi 700 de cai…

 

Audi Sport Quattro Concept a fost dezvăluit oficial de producătorul din Ingolstadt, Germania înainte de premiera mondială de la Salonul Auto Frankfurt 2013.

Conceptul Sport Quattro, a cărui prezenţă a fost anunţată de un set de schiţe oficiale publicate cu câteva săptămâni înainte, seamănă foarte mult cu prototipul Quattro din 2010, însă nu avem de-a face cu aceeaşi maşină.

Audi Sport Quattro Concept e mai lung şi mai lat decât prototipul prezentat la Salonul Auto Paris 2010 şi vine la pachet cu noile faruri cu LED-uri Matrix oferite de Audi pe nava amiral A8, dar şi cu un bord digital.

Şasiul conceptului a fost construit din panouri din oţel şi elemente din aluminiu, în timp ce portierele şi aripile laterale sunt făcute din aluminiu, iar acoperişul, capota motorului şi capota portbagajului sunt din plastic ranforsat cu fibră de carbon. În total, maşina cântăreşte 1.850 kg.

Sub capotă, Audi Sport Quattro Concept a primit un sistem de propulsie hibrid, care combină un V8 de 4,0 litri pe benzină cu un motor electric. Propulsorul termic produce 560 CP şi 700 Nm, iar cel electric dezvoltă 150 CP şi 400. În total sistemul ajunge la 700 CP şi 800 Nm – transmişi către toate cele patru roţi prin intermediul unei cutii de viteze automate cu opt trepte şi al sistemului de tracţiune integrală Quattro.

Cele două propulsoare pot funcţiona în tandem sau separat. Dacă ambele motoare sunt puse la treabă, sprintul de la zero până la 100 km/h durează 3,7 secunde, iar viteza maximă este de 305 km/h. În modul exclusiv electric, bateriile litiu-ion de 14,1 kW oferă o autonomie 50 km, în vreme ce consumul mediu teoretic este de 2,5 l/100 km în modul hibrid.

Audi Sport Quattro Concept va fi prezentat la Salonul Auto Frankfurt 2013, alături de versiunea restilizată a limuzinei Audi A8.

Urmărește Promotor.ro pe Google News
Citește și...



Comentarii
Inchide