SsangYong XIV-2 Concept – la vânătoare de Evoque Cabrio…

Autor: Oraan Mărculescu 08 mart. 2012 Concepte auto

Anul trecut, la Frankfurt 2011, coreenii prezentau conceptul SsangYong XIV, o aluzie destul de clară la deja cunoscuta fiţă din domeniul SUV, Range Rover Evoque. Iată că, la Salonul Auto Geneva 2012, suntem gratulaţi cu o nouă „progenitură” care poartă indicativul XIV, dar, de această dată, sub formă de crossover decapotabil.

SsangYong XIV-2 este versiunea cu doua usi a conceptului de la Frankfurt 2011

Nu vă gândiţi, însă, la un crossover decapotabil în genul cutezătorului Range Rover Evoque Convertible – spre deosebire de modelul britanicilor, al cărui plafon textil coboară cu totul sub capacul din spate, expunându-şi pasagerii soarelui în voie, conceptul SsangYong XIV-2 se limitează la o soluţie mai rudimentară, în genul celei de pe Fiat 500C.

La fel ca la maşina italienilor, partea centrală a acoperişului, precum şi „luneta” hayonului sunt acum din material textil. Arcele laterale sunt fixe, la XIV-2 fiind colorate diferit de restul caroseriei, ceea ce îi conferă maşinii un look life-style interesant, care, însă, nu putem spune că e ajutat de plafonul retractabil.

Plierea acoperisului lui SsangYong XIV-2 sufera la capitolul estetic

Şi asta deoarece, spre deosebire de Fiat 500C, plierea acoperişului nu este reuşită – adică partea superioară nu se ascunde nicăieri, pliurile rămânând vizibile într-un mod deloc atractiv, iar geamul din spate, când e coborât, dă impresia mai degrabă că se dezintegrează hayonul…

Cel mai probabil, modelul de serie prefigurat de SsangYong XIV-2 va mai suporta modificări importante la capitolul acoperiş, încercând să-şi atragă potenţialii clienţi printr-un stil destul de nonconformist, conceptul fiind destul de coerent gândit şi chiar competitiv pentru segmentul în care activează.

Conceptul SsangYong XIV-2 expus la salonul elveţian aduce în atenţie două noi motoare, unul pe benzină şi celălalt diesel, ambele având 1,6 litri. Cel pe benzină are 125 CP şi emisii CO2 de 127 g/km, iar cel diesel oferă 130 CP, în timp ce emisiile CO2 sunt mai mici, de numai 112 g/km.

SsangYong XIV-2 aduce in atentie doua motoare de 1,6 litri, unul pe benzina si unul diesel

Urmărește Promotor.ro pe Google News
Citește și...



Comentarii
Inchide