Range Rover Evoque - toate informaţiile cu noul RR Evoque

În sfârşit, cei curioşi să afle detaliile despre noul Range Rover Evoque pot fi mulţumiţi, deoarece suntem în măsură să vă prezentăm imaginile şi detaliile oficiale cu noul model britanic.

După excelentul feedback pe care l-a primit conceptul iniţial Land Rover LRX, prezentat acum doi ani la Salonul Auto Detroit 2008, în vara lui 2010 a venit momentul inaugurării fastuoase a versiunii de serie Range Rover Evoque, sărbătorind împlinirea a 40 de ani de existenţă a mărcii Range Rover.

VEZI GALERIA DE IMAGINI CU NOUL RANGE ROVER EVOQUE

După cum se poate vedea din imagini,noul Range Rover Evoque este gândit clar pentru publicul amator de maşini life-style. De fapt, Evoque încearcă să inaugureze chiar o nouă nişă, fiind un "cross-coupe", nu doar un SUV compact. Bineînţeles, în viitorul apropiat va urma şi o versiune cu 5 uşi, cu un accent mai mare pe spiritul practic.

Noul Range Rover Evoque va fi una dintre atractiile de la Salonul Auto Paris 2010

Range Rover Evoque are un gabarit destul de mic, cu 4,35 metri lungime şi o înălţime de 1,60 metri fiind mai compact chiar decât Land Rover Freelander. Practic, Evoque este cam la aceleaşi cote cu Nissan Qashqai, deci se anunţă o ofertă foarte interesantă pentru cei care caută un crossover urban premium.

Din punct de vedere al designului, am putea spune că Evoque are cel mai agresiv look din gama Land Rover, farurile şi grila înguste şi lungi, împreună cu spoilerul voluminos, creând impresia de forţă şi putere. În mod interesant, partea din spate a fost tratată deliberat ceva mai spartan, pentru ca să nu uităm de rădăcinile serioase pe care le are maşina.

Range Rover Evoque are cel mai agresiv design in gama masinilor Land Rover

Partea laterală ne arată o suprafaţă vitrată extrem de redusă şi o muchie mediană foarte plonjată, Evoque arătând, într-adevăr, ca un coupe mai înalt. Am putea spune chiar că rivalizează destul de serios cu o maşină life-style mult mai scumpă, BMW X6, în materie de impresii asupra privitorului.

Interiorul lui Evoque este cu adevărat princiar şi aminteşte atât de nava amiral Range Rover, dar şi de berlinele Jaguar. Designul habitaclului este, într-adevăr, unul modern, dar reuşeşte să păstreze destule linii angulare, care amintesc de caracterul mai dur al lui Range Rover Sport, de exemplu. Versiunile de top îşi gratulează ocupanţii cu o serie de gadgeturi de ultimă oră, dar şi cu materiale din cele mai rafinate.

Range Rover Evoque ofera un interior princiar, cu multe dotari de ultima ora si materiale de calitate

Opţional, este disponibil un monitor de 8", de tipul dual-view - ceea ce înseamnă că şoferul şi pasagerul au posibilitatea de a vedea diferite poriecţii pe ecran. Mai sunt disponibile un sistem sofisticat de monitorizare a proximităţii maşinii prin intermediul a 5 camere de filmat, senzori de parcare asociaţi cu un senzor pentru unghiul mort sau un sistem automat pentru parcarea maşinii.

Pe lângă farurile cu Xenon, acoperişul panoramic din sticlă, sistemul de pornire fără cheie sau jantele de 20" (dotări deja de la sine înţeles pe lista de opţiuni ale unei maşini premium), Evoque propune o gamă interesantă de tapiţerii din piele şi inserţii pentru bord şi portiere, dar şi un sistem inedit de iluminare interioară, bazat pe LED-uri şi care îşi poate schimba culoarea conform preferinţelor şoferului.

Range Rover Evoque este oferit cu un motor pe benzina si doua versiuni diesel

Din punct de vedere tehnic, Range Rover Evoque este oferit atât cu tracţiune integrală (cuplul fiind transmis punţii spate prin intermediul unui ambreiaj Haldex), cât şi cu transmisie doar faţă, pentru cei care nu doresc să depăşească graniţele drumurilor asfaltate.

Motorizările oferite pentru Evoque sunt în număr de trei, toate având 4 cilindri, injecţie directă, turbo şi sistem start/stop. Motorul pe benzină este un 2.0 Si4, care dezvoltă nu mai puţin de 240 CP, ceea ce îi asigură maşinii un demaraj 0-100 km/h în doar 7,1 secunde. Cutia de viteze este doar automată.

Versiunea de baza Range Rover Evoque eD4 are 150 CP si un consum de 4,9 litri/100 km

În domeniul diesel, este oferit un motor de 2,2 litri, cu două variante de putere. Cea de 150 CP este botezată eD4, fiind, de altfel, singura care poate beneficia de tracţiune doar pe puntea faţă - o premieră pentru un model Land Rover!

Consumul acestei versiuni FWD se cifrează la doar 4,9 litri/100 km, iar emisiile CO2 sunt sub 130 g/km. Versiunea 4x4 are un consum mai mare, de 5,6 litri/100 km şi emisii CO2 de 145 g/km. Versiunea superioară, SD4, are 190 CP şi este cuplată doar la o cutie de viteze automată, având tracţiune integrală. Din păcate, încă nu avem datele despre performanţe şi consum pentru Evoque SD4.

Cea mai puternica versiune este Range Rover Evoque Si4: 240 CP si 7,1 secunde pentru 0-100 km/h

Opţional, este disponibilă suspensia adaptivă AdaptiveDynamics, care beneficiază de un control electro-magnetic al durităţii amortizoarelor, acest lucru promiţând nu doar un confort sporit al maşinii, ci şi o manevrabilitate excelentă în segmentul SUV-urilor compacte. La acest ultim capitol contribuie şi servodirecţia asistată electric EPAS, tunată special pentru Evoque.

Totuşi, de la început ni se atrage atenţia că Evoque nu e un căţărător, ci un crossover mai bun decât majoritatea concurenţilor săi, graţie unei distanţe la sol generoase şi a unor unghiuri de trecere mai bune.

Versiunea de echipare de top, Range Rover Evoque Dynamic, are un pachet estetic dedicat

Oricum, Evoque aplică acelaşi principiu ca Volkswagen Tiguan, oferind diverse pachete estetice, atât pentru exterior, cât şi pentru interior. Versiunea de echipare de bază este "Pure" (sau "Base" pe unele pieţe), urmată de "Prestige" (sau "Luxury"), aceasta plusând cu tapiţerie din piele şi jante de 19".

Versiunea de top, "Dynamic" (sau "Sport-Lux") beneficiază de un upgrade al exteriorului, spoilerele şi pragurile fiind vopsite în culoarea caroseriei, existând posibilitatea de a diferenţia coloristic acoperişul şi eleronul, în timp ce jantele sunt de 20".

Noul Range Rover Evoque va fi în centrul atenţiei la standul Land Rover de la Salonul Auto Paris 2010, iar vânzările lui Evoque vor demara la începutul lui 2011, preţul de bază cifrându-se la 35.000 euro.

Noul Range Rover Evoque va avea un pret de baza de 35.000 euro in Europa

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.