SsangYong XIV-2 Concept - la vânătoare de Evoque Cabrio...

Deşi coreenii de la SsangYong au trecut recent prin faliment, iată că au planuri foarte ambiţioase. Iar noul concept SsangYong XIV-2 pare să spună foarte răspicat pe cine are în vizor la Geneva 2012, nu-i aşa?

SsangYong XIV-2 Concept - la vânătoare de Evoque Cabrio... SsangYong XIV-2 Concept - la vânătoare de Evoque Cabrio...

Anul trecut, la Frankfurt 2011, coreenii prezentau conceptul SsangYong XIV, o aluzie destul de clară la deja cunoscuta fiţă din domeniul SUV, Range Rover Evoque. Iată că, la Salonul Auto Geneva 2012, suntem gratulaţi cu o nouă "progenitură" care poartă indicativul XIV, dar, de această dată, sub formă de crossover decapotabil.

Nu vă gândiţi, însă, la un crossover decapotabil în genul cutezătorului Range Rover Evoque Convertible - spre deosebire de modelul britanicilor, al cărui plafon textil coboară cu totul sub capacul din spate, expunându-şi pasagerii soarelui în voie, conceptul SsangYong XIV-2 se limitează la o soluţie mai rudimentară, în genul celei de pe Fiat 500C.

La fel ca la maşina italienilor, partea centrală a acoperişului, precum şi "luneta" hayonului sunt acum din material textil. Arcele laterale sunt fixe, la XIV-2 fiind colorate diferit de restul caroseriei, ceea ce îi conferă maşinii un look life-style interesant, care, însă, nu putem spune că e ajutat de plafonul retractabil.

Şi asta deoarece, spre deosebire de Fiat 500C, plierea acoperişului nu este reuşită - adică partea superioară nu se ascunde nicăieri, pliurile rămânând vizibile într-un mod deloc atractiv, iar geamul din spate, când e coborât, dă impresia mai degrabă că se dezintegrează hayonul...

Cel mai probabil, modelul de serie prefigurat de SsangYong XIV-2 va mai suporta modificări importante la capitolul acoperiş, încercând să-şi atragă potenţialii clienţi printr-un stil destul de nonconformist, conceptul fiind destul de coerent gândit şi chiar competitiv pentru segmentul în care activează.

Conceptul SsangYong XIV-2 expus la salonul elveţian aduce în atenţie două noi motoare, unul pe benzină şi celălalt diesel, ambele având 1,6 litri. Cel pe benzină are 125 CP şi emisii CO2 de 127 g/km, iar cel diesel oferă 130 CP, în timp ce emisiile CO2 sunt mai mici, de numai 112 g/km.

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.