Subaru XV Concept în premieră la Shanghai 2011

Cel mai mic crossover din gama Subaru este prefigurat de XV Concept, prezentat în premieră mondială la Salonul Auto Shanghai 2011 şi care va fi bazat pe noua generaţie Subaru Impreza.

Subaru XV Concept în premieră la Shanghai 2011 Subaru XV Concept în premieră la Shanghai 2011

Când japonezii ne-au prezentat în 2007 noua generaţie Subaru Impreza, transformată în hatchback, toată lumea a crezut că e o revoluţie de moment. Însă acum, la patru ani distanţă, revoluţia continuă cu un stil total diferit al noii generaţii, prefigurat de conceptul Impreza de la Salonul Auto Los Angeles 2010.

Dacă la New York 2011 este inaugurată noua generaţie Subaru Impreza, concepută ca o berlină mai apropiată de spiritul sobru al lui Subaru Legacy, iată că în China, la Shanghai 2011, avem parte de un concept care prefigurează un crossover mai mic decât Subaru Outback: XV Concept, bazat, evident, pe noua Impreza.

Subaru XV Concept vrea să îşi ia mult mai în serios rolul de crossover decât o face acum Subaru Impreza XV, venind atât cu un look mai adaptat, cât şi cu unghiuri de trecere mai bune, garda la sol fiind înălţată destul de mult, iar jantele de 19" fiind încălţate cu pneuri de 245/45 ZR 19.

Centura inferioară a caroseriei şi bosajele roţilor beneficiază de un material plastic protector, spoilerele dau impresia că ar integra scuturi (deşi e vorba doar de ornamente). De asemenea, nu lipsesc barele de amarare pe plafonul din sticlă, pentru diversele echipamente sportive, în timp ce hayonul este destul de generos dimensionat.

La nivel stilistic, Subaru XV Concept beneficiază de o imagine de marcă destul de puternică, cu o grilă frontală generoasă şi faruri desenate într-un stil high-tech. Spatele mizează pe o combinaţie interesantă de simplitate şi sportivitate, caracteristici pe care le regăsim şi în interiorul dominat de displayurile de pe consola centrală (retrovizoarele exterioare au fost înlocuite cu mini-camere de filmat).

Per total, Subaru XV Concept arată capabilă de multe escapade, gabaritul compact fiind un avantaj atât în oraş, cât şi pe teren mai accidentat (lungime de 4,45 metri şi ampatament de 2,64 metri). Evident, tracţiunea integrală symetrical all-wheel drive nu putea lipsi din meniu, iar puterea este asigurată de un motor boxer de 2,0 litri, cuplat la o cutie de viteze automată CVT.

Pentru moment, nici o informaţie relativ la lansarea pe piaţă a modelului de serie, dar Subaru Impreza XV nu va apărea mai devreme de 2012, urmând a fi o alternativă interesantă pentru crossoverul Nissan Juke.

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.