Top 20 concepte superbe din ani ’60 care nu au prins linia de producţie – GALERIE FOTO

Autor: Marius Vișan 01 feb. 2016 Concepte auto

 

Încă din anii ’60 industria auto din întreaga lume lucra intens la dezvoltarea unor concepte care să revoluţioneze modul cum aratau maşinile. Aceşti ani au fost destul de prolifici, iar maşinile care au fost dezvoltate în intervalul 1960-1980 impresionând prin designul lor futuristic. De-a lungul timpului această tendinţă a continuat, apărând regulat diverse modele care spărgeau monotonia formelor precise. Site-ul Caranddriver.com a pus la dipoziţia amatorilor de bijuterii pe patru roţi, 20 de concepte interesante care au apărut pe parcursul a trei decenii. Iată care au fost acestea:

Click aici pentru Galeria Foto

1. 1967 – Lamborghini Marzal

La proiectarea acestui Lamborghini a participat Marcello Gandini, proiectul fiind prezentat la Geneva în 1967. Maşina avea patru locuri, iar în timp Marzal a evoluat în modelul Espada. Marzal a fost cea mai notabilă apariţie a Grand Prix-ului de la Monaco, din 1967, maşina fiind condusă de însăşi Grace Kelly.

2. 1968 – Dodge Charger III

Modelul Charger III nu a fost o maşină reală, ci doar un studiu de design care nu a fost dotat niciodată un motor, deşi experţii spuneau că un V8 ar fi încăput la perfecţie. Charger a fost la rândul ei o sursă de inspiraţie pentru Corvette şi Cobra Daytona. Parbrizul înclinat care era incorporat în partea de sus a maşinii, făcea ca accesul în maşină să fie o provocare. 

3.  1968 – Alfa Romeo P33

Paolo Martin de la Pininfarina este ”responsabil” pentru acest spectaculos Alfa Romeo, prezentat oficial la un salon auto în anul 1968. Alfa Romeo P33 a avut la bază o platformă de Alfa T33, un alt model celebru al acelei perioade. 

4. 1968 – Alfa Romeo Carabo

Cu Alfa Romeo Carabo trendsetter-ul Marcello Gandini a pus Bertone în fruntea şcoliilor de design auto. Sticla specială din care au fost făcute geamurile a fost folosită atunci pentru prima dată în istorie. Aceasta avea particularitatea că puteau fi curbată, dar în acelaşi timp îşi păstrau şi robusteţea. 

5. 1968 Bizzarrini Manta

Manta a fost primul concept car al firmei Giorgetto Giugiaro. Acesta a fost prezentat pentru prima dată în culoarea verde, mai târziu în portocaliu strălucitor cu dungi albe şi negre, dar în cele din urmă a ajuns argintiu, la fel ca cel din fotografie. 

Click aici pentru Galeria Foto



6. 1969 – Ferrari 512S Berlinetta Speciale

Speciale a fost punctul de plecare prin care Pininfarina s-a îndreptat spre viitorul Berlinetta Boxer. Se pare că şi în anii 60 femeile erau folosite pentru a promova maşinile. 

7. 1969 – Autobianchi Runabout

Încă o creaţie a lui Gandini pentru Bertone, Runabout avea să se transforme trei ani mai târziu viitorul model Fiat X1/9. La lansare s-a spus despre Runabout ca fiind o „masină de plajă”. 

8. 1969 – Mercedes-Benz C-111

De-a lungul timpului Mercedes a experimentat mai multe maşini dotate cu motor rotativ. Aşa a fost şi în cazul acestui Mercedes-Benz C111. L-au testat, l-au fotografiat dar nu l-au scos niciodată la vânzare.

9. 1970 – Ferrari Modulo

Prin Modulo Pininfarina a proiectat o veritabilă farfurie zburătoare pe patri roţi. Dispunea şi un motor puternic ce făcea ca maşina să ”zboare” pe şosele. Pininfarina a vândut Modulo la sfârşitul anului 2014, unui colecţionar pe nume Jim Glickenhaus.

10. 1970 – Lancia Stratos HF Zero

Lancia Stratos HF Zero ESTE este creaţia lui Marcello Gandini, modelul fiind expus publicului în 1970, la un salon de automobile din Torino, Italia. Se spune despre acest model că forma a prevalat asupra funcţionalităţii.

Click aici pentru Galeria Foto



11. 1970 – Vauxhall SRV

Acest model a fost fabricat de ramura britanica a GM Europa, Vauxhall apărând pentru prima dată la Londra Motor Show în 1970. Una dintre aplicaţiile cele mai de succes pe care le-a adus acest super car este că putea transporta patru pasageri, avea patru uşi, iar cele din spate neavând mânere.

12. 1970 – VW-Porsche Tapiro 

Nu putem spune despre Tapiro că are pea multe în comun cu modelele recente de de Porsche. Are un design alungit, faruri escamotabile şi aduce puţin cu modelele italiene.

13. 1970 – Mazda RX500

Prezentat în premieră în 1970 la Tokyo Motor Show, acest model Mazda era dotat cu motor rotativ care demonstra încă de pe atunci o înclinare spre dezvoltarea motoarelor rotative a companiei japoneze.

14. 1970 – Nissan 126X

Cu un motor cu şase cilindri, montat în spate, acest Nissan a fost văzut prima oară la un salon auto din Tokyo, în 1971. 

15. 1971 – Maserati Boomerang

Într-o vreme în care companiile auto erau mai puţin constrânse de griji precum emisiile, Maserati au dotat modelul Boomerang cu un motor de V-8 de 4,7 litri care produceau peste 300 de cai putere.

Click aici pentru Galeria Foto



16. 1971 – Alfa Romeo Alfasud Caimano

Caimano are o uşă tip baldachin care este prinsă pe marginea din spate. Partea interesantă este că neavând ferestre maşina trebuia dotată cu un compresor de aer care probabil era mai mare decât motorul maşinii.

17. 1973 – Audi Karmann Asso Di Picche

Sub această formă ciudată se află viitorul Audi 80. La exterior este în mod clar un precursor atât pentru VW Scirocco, care urma să fie produs peste un an, dar şi pentru legendarul Audi Quattro Ur din 1980. 

18. 1976 – Alfa Romeo Navajo

Construit pe baza modelului T33, maşina de curse cu motor V8, acest proiect avea să stabilească punctul de plecare al Bertone pentru modelul care avea să fie lansat peste două ani şi care acea să rupă gura târgului: 33 Stradale. Dispunerea ciudată a farurilor probabil că şi-a dovedit ineficianţa.

10. 1980 – Citroën Karin

Imaginaţia francezilor a luat-o pur şi simplu razna cu modelul Karin. Aceasta a fost în cea mai mare parte un exerciţiu ludic al designerului franco-italian Trevor Fiore.

20. 1980 Aston Martin Bulldog

La capitolul faruri în 1980 Aston Martin mai avea mult de lucrat. Maşina a fost comandată special de către un client din Orientul Mijlociu, despre care se pune că mai mai târziu a regretat alegerea făcută. 

Click aici pentru Galeria Foto


 

 

 

Urmărește Promotor.ro pe Google News
Citește și...


Marius Vișan
Marius Vișan
Marius Vișan a poposit în lumea auto în anul 2015, însă cu jurnalismul online este familiarizat încă din anul 2006 când a început cursurile Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării. Contactul cu mașinile l-a luat la vârsta de 18 ani, odată cu obținerea permisului auto. Pasiunea ... citește mai mult
Vlad MIRONESCU
Vlad MIRONESCU

Comentarii
Inchide