Volkswagen T-Roc prefigurează un SUV VW mai mic decât Tiguan

La Salonul Auto Geneva 2014, cei de la Volkswagen ne arată un concept de SUV liliputan, care pare diferit de VW Taigun, care a fost arătat până acum la două saloane auto din afara Europei. Despre ce să fie vorba cu noul VW T-Roc?

Volkswagen T-Roc prefigurează un SUV VW mai mic decât Tiguan Volkswagen T-Roc prefigurează un SUV VW mai mic decât Tiguan

Inaugurarea oficială a conceptului VW T-Roc la Geneva 2014 ne arată o maşină chiar apetisantă, dar, la fel ca în alte dăţi, apare o întrebare: nu e cumva o ”reciclare” a unui concept Audi? Mai exact, a conceptului Audi Allroad Shooting Brake, de la Salonul Auto Detroit 2014, de la începutul anului.

 

Acelaşi format, aceeaşi culoare... şi uite-aşa reciclează VW un Audi!

Oricum, VW T-Roc e un crossover de clasă mică în partitură coupe, arătând complet diferit de conceptul VW Taigun, prezentat în 2012 la Sao Paolo şi în 2013 la New Delhi. Gabaritul lui T-Roc e suficient de redus: lungime de 4,18 metri, lăţime de 1,83 metri şi înălţime de 1,5 metri. Deci e clar că principalii rivali ai viitorului model de serie sunt Nissan Juke şi Opel Mokka.

Partea asta frontală nervoasă e un apropo la ”faţa” ciudată a lui Juke?

Acest concept utilizează platforma tehnică MQB, folosită şi pentru Golf 7, iar motorizarea este un 2.0 TDI de 182 CP, cuplat la o cutie de viteze automată DSG, cu 7 trepte, în timp ce tracţiunea este integrală de tip 4Motion. Interesant consumul menţionat de germani pentru T-Roc: doar 4,9 litri/100 km, în condiţiile unui demaraj de circa 7 secunde pentru a ajunge la 100 km/h.

Ciudat: doar un TDI simplu, fără vreun motor electric ataşat. Viitorul e doar diesel?

T-Roc beneficiază de trei moduri de conducere: ”Street”, ”Off-road” şi ”Snow”, care modifică modul de răspuns al motorului şi cutiei, dar şi comportamentul sistemelor electronice, nelipsind Hill Start Assist sau Hill Descent Control.

Un atu al lui VW T-Roc este posiblitatea de detaşare rapidă a celor două panouri ale plafonului, care pot fi depozitate sub podeaua portbagajului. Aşa încât stilul targa al maşinii poate fi un argument serios pentru amatorii de life-style, care vor un crossover mult mai accesibil decât Evoque.

Ok, poate că britanicii ar trebui să se grăbească să scoată pe şosele Evoque Cabrio

Cât despre habitaclu, acesta nu aduce prea multe surprize, ba chiar putem spune că prefigurează destul de clar elementele pe care le vom regăsi în vitoarele modele VW: de la forma volanului şi indicatoarele digitale până la interfaţa foarte intuitivă a climatizării şi amenajarea foarte judicioasă a consolei centrale.

Hmm... oare la ce ne uităm aici: la viitorul Polo? Sau poate chiar la viitorul Passat?!

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.