Volvo Concept Universe la Shanghai 2011

Volvo Concept Universe uimeşte publicul prezent la Salonul Auto Shanghai 2011 printr-un stil total nou faţă de cel pe care îl ştim în acest moment. Oare e o mişcare bună?

Dacă acest Concept Universe nu ar purta sigla Volvo, nimeni nu s-ar gândi că vorbim de un concept realizat de suedezi. Pentru că designul maşinii se rupe complet de stilul curent al maşinilor de serie Volvo - un stil, de altfel, reuşit şi care nu dă semne de îmbătrânire morală.

Totuşi, pentru Salonul Auto Shanghai 2011, designerii suedezi au realizat un concept care are darul să îi surprindă pe toţi, în special pe fanii Volvo. Conform directorului general al Volvo Corporation, Stefan Jacoby, Volvo Concept Universe este un concept cu bătaie lungă, prefigurând, se pare, viitoarea navă amiral a mărcii.

Conform oficialilor, "Volvo Concept Universe a fost conceput pentru a declanşa în subconştientul privitorului dorinţa şi impresia de frumuseţe eternă". Este adevărat că designul este subiectiv, însă probabil toată lumea va fi de acord că schimbarea radicală de imagine este discutabilă.

Volvo Concept Universe are o parte frontală mult simplificată faţă de modelele Volvo actuale, farurile şi grila pătrăţoase, cu motive interioare concentrice, depărtându-se foarte mult de formele rotunjite ale lui Volvo S60, de exemplu. Ce-i drept, Concept Universe exprimă multă seriozitate, iar partea frontală îi conferă maşinii o greutate şi o morgă prea puţin întâlnite la limuzinele actuale.

Spatele conceptului, în schimb, dă dovadă de multă fluiditate, stopurile romboidale, legate printr-o fină baghetă cu LED-uri, imprimând eleganţă maşinii. O maşină care, din lateral, arată ca o berlină foarte dinamică, suprafaţa vitrată fiind destul de redusă, impresia generală fiind oarecum de puritate.

În interiorul lui Volvo Concept Universe se ajunge prin intermediul a patru portiere cu deschidere în contrasens, montantul central lipsind, pentru un acces cât mai confortabil. Dacă exteriorul te bulversează prin simplitate şi, mai ales, schimbarea de stil a liniilor, interiorul, realizat tot într-o manieră mai simplistă, este de natură să îţi satisfacă toate simţurile.

Designerii au mizat mult pe pragmatism, creând un interior unde forma urmează funcţia, iar cei patru pasageri beneficiază de o ergonomie foarte bine pusă la punct, combinată cu o impresie de lux şi confort demnă de limuzinele cele mai scumpe - dar totul împachetat în ceea ce este numit "Scandinavian Design".

Cei mai entuziasmaţi vor fi cei din generaţia iPad, deoarece indicaţiile şi afişajele sunt grupate în două mari ecrane tactile care amintesc fidel, prin format şi look, de celebrele deja gadgeturi high-tech - un display este situat pe consola centrală (de unde, practic, a dispărut orice buton convenţional), iar celălalt este plasat pe cotiera dintre cei doi pasageri din spate.

Postul de conducere este "driver oriented", ceasurile de bord clasice fiind înlocuite de un imens display, iar volanul de mari dimensiuni are butoanele comenzilor principale plasate chiar pe coroana sa. Pe tunelul central mai putem regăsi, ca element familiar, doar mânerul cutiei de viteze automate, încastrat artistic.

De remarcat şi scaunele profilate ergonomic, dar realizate într-o manieră care economiseşte mult spaţiul (sunt extrem de subţiri, dar oferă şi un înalt grad de confort pasagerilor). Ambianţa interioară este una luxoasă, tapiţeria din piele albă combinându-se armonios cu suprafeţele largi acoperite cu inserţii din lemn.

Prin Volvo Concept Ocean, suedezii îşi doresc să schimbe canoanele în domeniul maşinilor de lux, considerând că simplitatea şi accentul pe high-tech reprezintă viitorul în acest domeniu. Vom vedea dacă au dreptate în urma feedback-ului vizitatorilor chinezi, însă este de aşteptat ca o evoluţie a acestui concept să fie prezentată şi la următorul mare salon european, Frankfurt 2011.

CE PĂRERE AVEŢI DESPRE STILUL LUI VOLVO CONCEPT UNIVERSE?

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.