Dacia 10 ani împreună cu Renault Ep. VIII

Autor: Cosmin Iordache acum 11 ani Dosar & Analize

Salonul de la Geneva din anul 2006 a fost, probabil, prima ocazie în care Dacia a fost admirată şi lăudată pentru un concept. Exponatul care a strălucit în lumina reflectoarelor a fost Dacia Logan Steppe. Toată lumea insinua atunci că Dacia va construi un SUV pe platforma lui Logan, influenţaţi de aspectul musculos al conceptului. Logan Steppe prezenta elemente demne de orice concept internaţional, cum ar fi LED-uri şi ecrane LCD, entuziasmând publicul în privinţa unui model demn de pieţele emancipate..

Dacia a gândit, însă, pragmatic şi în octombrie la Salonul de la Paris a prezentat Dacia Logan MCV, versiunea estate a deja popularei berline. Designul lui Steppe a fost într-o oarecare măsură păstrat, dar lucrul cel mai fidel importat pe versiunea de serie a fost spaţiul, acest model fiiind cea mai încăpătoare Dacie creată vreodată. Conceperea proiectului MCV a costat Dacia 154 de milioane de dolari şi o dezvoltare de trei ani, după cum spunea Constantin Stroe la acea vreme.

Această nu a fost singura noutate din gama Logan, pe 14 septembrie Dacia prezentând publicului versiunea Logan Prestige, vârful de gamă, cu un propulsor de ultimă generaţie 1.6 16v şi dotări mai bogate. Deşi aceasta costa cu 3.500 de euro decât cea mai ieftină versiune a lui Logan şi se îndepărta de conceptul de maşină de 5.000 de euro, oficialii Dacia îşi punea mari sprenţe în ea. "E întotdeauna dificil să oferim cifre, deoarece de multe ori realitatea a depăşit prognozele noastre. Toutşi, cred că vom vinde între cinci şi zece mii de maşini Logan Prestige", spunea noul directorul general Dacia, Francois Formont la acea vreme. Acest nivel de echipare putea fi comandat atât pentru sedan cât şi pentru versiunea Break.

De asemena, în iunie 2006 se demarează

proiectul Renault Technologie Roumanie, primul centru de cercetare/dezvoltare din afara Franţei în care au fost investite 100 de milioane de euro. În acel an Dacia a vândut pe piaţa din România 107.777 unităţi, având o cotă de piaţă de 36%. Exporturile au ajuns la



79.438, iar producţia totală a ajuns la 188.461 de unităţi.


La ora 17 veţi citi povestea primului VAN din istoria Logan



Comentarii
Inchide