TOP 10: maşinile-eşec din deceniul 2000-2010

Autor: Oraan Mărculescu 05 mai 2011 Dosar & Analize

SsangYong Rodius (an lansare: 2004)

Înainte ca Mercedes-Benz să lanseze pe piaţă ineditul său
crossover-monovolum R-Class, coreenii de la SsangYong le-au
luat-o oarecum înainte prin impresionantul SsangYong
Rodius
. Impresionant atât la propriu, dimensiunal, cât şi
la nivelul aspectului.

Locul 1: SsangYong Rodius

Controversa cea mai aprinsă ţine de partea din spate,
realizată aproape oribil
, după cum afirmă majoritatea
celor din lumea designului auto: dacă linia descendentă a
suprafeţei vitrate laterale pare armonioasă, tabloul este stricat
pur şi simplu de „apendixul” din spate, care, din punct de vedere
stilistic, nu îşi are sensul.

Din punct de vedere practic, Rodius oferă un spaţiu
interior foarte generos pentru până la 11 persoane
, precum
şi un nivel de echipare mai mult decât satisfăcător pentru
drumurile lungi. Ca mecanică, Rodius se bazează atât pe motoare,
cât şi pe sistemul de tracţiune integrală de origine
Mercedes-Benz.

În ciuda criticilor vehemente, modelul a fost păstrat în
producţie cu extrem de puţine modificări
, având parte de
un interes suficient de ridicat din partea publicului doritor de
mult spaţiu şi siguranţă. Ca fapt divers, responsabilul pentru
designul lui SsangYong Rodius este Ken Greenley, fostul şef de
catedră al departamentului de design auto al Royal Art College din
Londra. Probabil un om greu de înţeles, dacă ne uităm la
Rodius.

În general, ne plac sau nu maşinile în funcţie de cum arată (în
cazul femeilor, şi culoarea exterioară are un rol determinant). Dar
şi reputaţia pe care şi-o câştigă un model contribuie foarte mult
la succesul sau, dimpotrivă, insuccesul de piaţă. Iar în
perioada 2000-2010 au fost destule exemple care s-au încadrat în
cea de-a doua categorie
, producătorii fiind forţaţi fie să
le scoată din fabricaţie, fie să modifice radical maşinile.

Deoarece gradul de subiectivism este mare în cazul unui astfel
de top, vă rugăm ca, după ce îl parcurgeţi, să ne spuneţi opiniile
voastre, argumentele şi contraargumentele, dar, cel mai important,
dacă credeţi că sunt şi alte modele lansate în primii
zece ani ai mileniului trei
care ar merita un loc în acest TOP
10.

Iată în continuare care credem noi că sunt modelele
care merită să apară într-un astfel de TOP 10 al
eşecurilor.

Pagini: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide