Artega GT SE Electric Coupe la Geneva 2011

Fisker şi-ar dori ca maşina sa sport, Artega GT, să fie mai cunoscută. De aceea, la Geneva 2011, a venit cu o versiune propulsată strict electric, un fel de răspuns european dat celei mai cunoscute maşini sport electrice în acest moment, Tesla Roadster.

Artega GT SE Electric Coupe la Geneva 2011 Artega GT SE Electric Coupe la Geneva 2011

Despre Artega GT ştim destul de puţine lucruri - ceea ce este, de altfel, normal, din moment ce vorbim de o maşină exotică realizată într-o cadenţă destul de mică. Totuşi, s-ar putea ca lucrurile să se schimbe o dată cu apariţia noii versiuni electrice Artega GT SE, prezentată în premieră la Salonul Auto Geneva 2011.

Dacă versiunea convenţională Artega GT se bazează pe serviciile unui motor V6 de 300 CP, plasat în spatele scaunelor, în cazul lui Artega GT SE s-a renunţat complet la motorul termic, acesta fiind înlocuit cu două motoare electrice, plasat pe puntea spate şi care dezvoltă o putere maximă de 380 CP.

Cele două motoare electrice pot funcţiona şi independent unul de altul, controlul electronic asigurând o tracţiune optimă. Motorul este alimentat cu energie electrică de la un pachet de baterii Li-ion-polimer, iar masa totală a maşinii ajunge la 1,4 tone. Repartiţia maselor pe punţi este de 43% pe faţă şi 57% pe spate, graţie plasării celor două pachete de baterii în cele două extremităţi ale maşinii.

Artega GT SE are o particularitate: de la un buton de pe volan poate fi setat gradul de recuperare a energiei în regim de decelerare, atunci când şoferul ridică piciorul de pe pedala de acceleraţie. Setările merg de la un maxim de 75 kW până la zero - caz denumit "sailing".

Ca performanţe, Artega GT SE are cu ce să se mândrească: 0-100 km/h în doar 4,3 secunde (faţă de 4,8 secunde la versiunea cu motor V6) şi o viteză maximă de 250 km/h. Totuşi, Tesla Roadster Sport, chiar dacă are doar 292 CP, are un demaraj până la 100 km/h în doar 3,2 secunde, reversul medaliei fiind viteza maximă de doar 212 km/h.

Nu cunoaştem, încă, o valoare foarte importantă pentru Artega GT SE: autonomia. În cazul rivalului Tesla Roadster Sport, aceasta se cifrează la un maxim de 340 km, dar şi preţul este pe măsură: peste 90.000 euro. Cât va costa Artega GT SE, vom afla cu ocazia Salonului Auto Frankfurt 2011, unde va fi lansată versiunea definitivă de serie.

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.