Aston Martin V8 Vantage S - nouă versiune la Geneva 2011

Cea mai puternică versiune de serie a mezinului Aston Martin V8 apare la Salonul Auto Geneva 2010: Vantage S. Ceea ce înseamnă un surplus de 10 CP şi un look mai apropiat de al lui Aston Martin V12 Vantage.

Aston Martin V8 Vantage S - nouă versiune la Geneva 2011 Aston Martin V8 Vantage S - nouă versiune la Geneva 2011

Să recunoaştem: în afara lui Aston Martin Rapide, firma britanică pare să nu mai aibă nimic nou atractiv pentru potenţialii clienţi. Doar versiuni speciale ale modelelor deja existente, cu upgrade-uri destinate mai mult cunoscătorilor.

Aston Martin V8 Vantage S pluseaza cu 10 CP, 20 Nm si mici tuse sportive din fibra de carbon

Cu ocazia Salonului Auto Geneva 2011, vom avea ocazia să vedem cel mai puternic Aston Martin V8 de serie în acest moment: V8 Vantage S. Unde particula "S" aduce puţin mai mult decât am crede faţă de recentul Aston Martin V8 Vantage N420.

În primul rând, din punct de vedere estetic avem câteva tuşe de sportivitate suplimentară, pe bază de fibră de carbon: spoiler frontal cu splitter din carbon, respectiv un spoiler spate realizat, în mare parte, din acelaşi material, incluzând un difuzor decent. Specialiştii vor remarca similitudini cu modelul de curse GT4.

In cazul lui Aston Martin V8 Vantage S s-a intervenit asupra tuturor sistemelor

Dacă ne referim la partea tehnică, puterea motorului este de 430 CP, cu doar 10 CP mai mult decât modelul de bază, iar cuplul motor maxim atinge acum valoarea de 490 Nm (cu 20 Nm mai mult decât la versiunea normală). Marea noutate o reprezintă noua cutie de viteze robotizată cu 7 rapoarte, Sportshift II, care asigură un timp de schimbare a treptelor cu 20% mai rapid decât vechea transmisie. În plus, este mai uşoară cu 24 kg, ceea ce ne duce la o masă totală a lui Aston Martin V8 Vantage S de 1.600 kg.

A fost modificată şi direcţia, care acum este mult mai eficientă, iar o bracare completă a roţilor necesită 2,6 rotiri, nu 3, ca înainte. Sistemul de frânare este şi el upgradat, discurile frână pe faţă având acum un diametru de 380 mm, iar rezistenţa la fading a fost îmbunătăţită.

Aston Martin V8 Vantage S are acelasi echipament luxos, dar un caracter mai sportiv

Raportul de demultiplicare al punţii a fost micşorat, pentru un demaraj mai bun, iar suspensiile spate au fost regândite pentru a asigura roţilor un contact cât mai bun cu solul. Şoferul are acum la dispoziţie butonul "Sport", prin apăsarea căruia motorul "urlă" mai tare, iar timpul de schimbare al treptelor scade, în timp ce sistemul de control al stabilităţii DSC a fost setat pentru a asigura un comportament cât mai sportiv.

Se pare că Aston Martin V8 Vantage S va însemna un surplus de 15.000 euro faţă de versiunea normală, ceea ce înseamnă mai puţin de 10% din preţul de achiziţie al unui Aston Martin V8 Vantage. Însă mai multe detalii vom afla cu ocazia salonului elveţian.

Aston Martin V8 Vantage S va costa cu 15.000 euro mai mult ca versiunea obisnuita

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.