Atenţie, Sandero! Chinezii lansează noul BYD G3R

Cu ocazia Salonului Auto chinezesc de la Guanzhou de la finalul lui 2010, constructorul BYD a prezentat un nou model în care îşi pune mari speranţe: BYD G3R. Care e, de fapt, un facelift al lui F3. Care e un concurent direct pentru Dacia Sandero. V-am făcut curioşi?

Atenţie, Sandero! Chinezii lansează noul BYD G3R Atenţie, Sandero! Chinezii lansează noul BYD G3R

Noul model BYD G3R, lansat în premieră mondială de către chinezi la salonul auto al finalului de 2010 de la Guangzhou, este, practic, un facelift destul de pronunţat al modelului BYD F3, un model care seamănă izbitor de mult cu precedenta generaţie Toyota Corolla.

BYD G3R este, practic, versiunea hatchback în 5 uşi a sedanului F3, un ochi avizat remarcând imediat o similitudine cu... Chevrolet Lacetti. Totuşi, partea frontală este mult diferită şi, am putea spune, chiar reuşeşte să impună un oarecare respect, farurile având un design reuşit, iar grila fiind cromată.

BYD G3R, o compacta de categoria lui Dacia Sandero, este faceliftul lui BYD F3

Spatele, însă, mizează pe stopuri foarte puţin modificate faţă de Lacetti, hayonul fiind garnisit cu o bandă cromată, pentru a încerca să impună o notă distinctivă. Per total, vorbim de o compactă decentă, dar care e o evoluţie serioasă faţă de precedentul BYD F3.

Interiorul lui BYD G3R reuşeşte să fie, totuşi, foarte diferit de al lui Lacetti, dar aduce modificări importante şi faţă de modelul precedent, BYD F3. Deşi nu frapeazî prin nimic în mod special, planşa de bord anunţă o ergonomie bună şi lizibilitatea comenzilor, precum şi suficiente spaţii de depozitare.

Interiorul lui BYD G3R arata foarte decent, fiind o evolutie fata de modelul F3

Dacă modelul F3 beneficia de un motor de 1,5 litri de origine Mitsubishi, inginerii anunţă un motor de concepţie proprie pentru BYD G3R (unde "concepţie proprie" nu exclude "ne-am inspirat din motorul japonezilor"...). Motorul are aceeaşi cilindree, dar puterea e crescută de la 106 CP la 109 CP, în timp ce consumul mediu scade de la 7,9 litri/100 km la numai 6,5 litri/100 km, conform datelor oficiale.

În China, preţul de pornire al lui BYD G3R va fi de 70.000 yuans - circa 8.000 euro. Ceea ce înseamnă un preţ foarte atractiv pentru domeniul maşinilor low-cost. Cum BYD intenţionează să exporte modelele sale şi în Europa, e clar că acest model BYD G3R se anunţă ca un concurent redutabil pentru Dacia Sandero (sau corespondentul Renault, în Rusia).

BYD G3R are un motor de 1,5 litri, care dezvolta 109 CP si consuma 6,5 litri/100 km

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.