Audi RS5 - la Geneva 2010

Audi RS5 este modelul cu care toata suflarea Audi se poate mândri, 450 CP şi performanţe superioare modelului cu care va fi comparat cel mai des.

Cei care plângeau după Audi RS4 au acum motive de bucurie, spiritul său va merge mai departe prin versiunea Audi RS5. Iniţial am intuit bine că propulsorul de 4.2 litri V8 a "focoasei" berline îşi va continua carieră şi pentru a ţine pasul cu vremurile dezvoltă acum 450 CP şi un cuplu de 430 Nm. Fiind o sportivă pur sânge, motorul aspirat îşi atinge maximul foarte sus în ture, apogeul puterii fiind livrat la 8.250 rpm, iar cuplul are valorile de vârf între 4.000 rpm şi 6.000 rpm.

Din arsenalul acestui model nu putea lipsi transmisia cu dublu ambreiaj S-Tronic - manuală nu există însă - şi bineînţeles emblematica tracţiune Quattro, omniprezentă în ADN-ul modelelor RS. Iar acest ingredient are cu siguranţă rolul diferenţiator în duelul cu rivalul BMW M3, facilitând, pe hârtie, performanţe mai bune decât ale rivalului bavarez, şi având o capacitate largă de a varia distribuţia cuplului către cele două punţi, de la 70/30 până la 15/85. Pentru a îmbunătăţi manevrabilitatea lui RS5, ca opţional, se poate comanda un diferenţial pentru puntea spate, acest model anunţându-se foarte delicios pentru cei care vor maximul de performanţe.

Este mai greu decât BMW M3, cântărind 1.725 kg, dar nu îndeajuns încât să fie penalizat în faţa bavarezei care are 1.655 kg. Astfel Audi RS5 atinge 100 km/h în 4,6 secunde şi o viteze maximă limitată de 250 km/h. Pentru cei care vor mai mult Audi poate înlătura parţial cenzura şi astfel se va ajunge la o viteză maximă de 280 km/h. Reversul medaliei nu este un consum obscen, ba din contră acest model are un consum mediu declarat de 10,8 litri la 100 km. Dar probabil cei care vor să îl atingă şi au cumpărat degeaba acest model. Apropo de asta, preţul anunţat pentru Europa va fi de 77.700 de euro, sumă care îl face o ofertă corectă.

Nu întâmplător am lăsat designul la urmă, acordând întâi performanţei dreptul la replică. Acestui model poate, îi lipseşte bombeul de pe capotă şi plafonul de fibră de carbon, dar recuperează prin prizele uriaşe, eleronul ştrengăresc care se ridică la 80 km/h, evacuările uriaşe şi bosajele uşor bombate. Nuanţele disponibile vor fi în număr de 8 şi de asemenea se pot comanda elemente ale caroseriei din fibră de carbon. Interiorul combină rigurozitatea germană ireproşabilă cu scaunele sport profilate proeminent. Lansarea va fi la Geneva, dar noi aşteptăm primele dueluri între acest model şi rivalii tradiţionali.

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.