BMW i3 Concept – de la Efficient Dynamics la 100% electric

BMW s-a decis că Efficient Dynamics nu mai este suficient. A trecut la pasul următor – zero emisii. Pentru moment i3 este doar un concept, dar cât de curând va fi model de serie.

BMW i3 este un vehicul destinat urbanului. Designul modelului este caracterizat de noul concept dezvoltat de BMW - LifeDrive. Practic noul concept reprezintă mariajul a două concepte distincte Life şi Drive.

Drive

Constructorul german nu renunţă la propulsie nici în cazul primului model electric. Fiind dezvoltat de la zero, regăsim aceiaşi soluţie a amplasării bateriilor ca la Nissan Leaf. De aici rezultă o repartiţie optimă a maselor şi un centru de greutate extrem de coborât. Pe puntea spate regăsim un motor electric de 125 kW - 170 CP şi 250 Nm. Din punct de vedere al performanţelor, i3 are o viteză maximă de 150 km/h, accelerează de la 0-60 km/h în 3,9 secunde şi ajunge la 100 km/h în 7,9 secunde. Iar pentru a ajunge de la 80 la 120 km/h are nevoie de 6 secunde. BMW promite o autonomie în utilizare cuprinsă între 130 şi 160 km în cazul utilizării zilnice. Dar bavarezii au obţinut o autonomie de 225 km în cazul unui ciclu conform standardelor FTP72.

Încărcarea bateriilor se realizează în 6 ore sau opţional există posibilitatea încărcării într-o oră la o capacitate de 80%. BMW a reuşit performanţa de a obţine o masă relativ mică pentru un vehicul electric, doar 1.250 kg. BMW va oferi celor care doresc o autonomie mai mare posibilitatea de a monta pe i3 şi un mic motor termic pentru a ajuta la încărcarea bateriilor. Micuţul propulsor este conectat la un generator care are rolul de a încărca bateriile. Propulsorul funcţionează independent. Această opţiune a fost botezată de BMW - REx. Datorită experienţei acumulate cu MINI E şi BMW ActiveE, bavarezii au reuşit crearea unui propulsor cu 40% mai compact. i3 va oferi şi un mod eco de condus numit ECO PRO, în acest regim autonomia fiind sensibil mai mare.

De asemenea autonomia poate fi mărită cu până la 20% dacă se profită de funcţia de încărcare pe perioada de decelerare. În momentul în care se ridică piciorul de pe pedala de acceleraţie, motorul electric acţionează ca un generator, lucru care conduce la o frână semnificativă. Cei de la BMW susţin că în condiţii de trafic se poate folosi frâna motorului electric până la 75% din situaţii. Există şi o poziţie neutră pentru pedala de acceleraţie, pentru a permite rulare fără consum dar şi fără a activa frâna regenerativă.

Life

BMW i3 se doreşte a fi primul vehicul electric premium, prin urmare bavarezii şi-au permis o abordare nouă şi inovativă în ceea ce priveşte interiorul. Chiar dacă vorbim de un vehicul urban, ampatamentul de 2.570 mm garantează un spaţiu interior generos pentru patru persoane, BMW susţine că spaţiul oferit este mult peste ceea ce oferă un model similar convenţional sau chiar superior. Interiorul este un cocktail de tehnologie şi materiale naturale sau care încearcă să inducă această senzaţie. Pielea şi materialele care îmbracă bordul şi panourile interioare ale uşilor realizate din fibre naturale doresc ca habitaclul lui i3 să fie o prelungire a experienţei dintr-o cameră de zi. Aşadar se pune accentul pe spaţiu, lumină, confort, ergonomie. Faptul că totul secţiunea Drive este ascunsă sub podea înseamnă că la interior nu mai există tunel median, avem o podea perfect plană ce permite accesul în şi din maşină pe oricare parte. Un venicul urban nu presupune abandonarea detaliilor practice, i3 se laudă cu un volum al portabagajului de 200 litri.

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.