BMW M5 – noi detalii

BMW M5 – noi detalii

Autor: Cosmin Iordache acum 11 ani Prezentari

Nu mai are rost să menţionăm că noul BMW M5 va fi cel mai
puternic din istorie, pentru că ar fi o declaraţie cu uşor iz de
pleonasm. Dar nu vom greşi dacă spunem că noul model va aduce în
premieră un motor twin turbo V8. Practic va fi acelaşi motor de pe
BMW X5M, cu menţiunea că pe
limuzina va fi dus şi mai sus pe scara puterii, urmând să dezvolte
peste 570 CP şi un cuplu de 650 Nm
,
conform autoexpress.co.uk
.

Faţă de
generaţia încă în vigoare care mizează pe un motor V10 de 5.0 litri
şi dezvoltă 507 CP şi 520
Nm, generaţia F10 M5 se anunţă mai rapidă
cu 0,3 secunde – 4,4 secunde timpul absolut – până la cei 100 km/h
etalon
, în condiţiile în care este şi un model ceva mai masiv. Astfel actualul RS6 nu se va mai putea
lăuda că este cel mai rapid din parcare şi implicit şi E63 AMG va
fi până la sută cu 0,1
secunde în urma viitorului M5.

Există şi o miză
secundară pe care acest nou model trebuie să o atingă şi anume să
fie cu 30% mai curat decât E61 M5. Deci dacă ar fi să dăm crezare
acestui obiectiv, înseamnă că noul M5 va coborî mult sub
limita celor 300 g/km.
Prin comparaţie Audi RS6 cu cele
330 g/km va părea chiar un poluator cu remuşcări şi chiar E63 îşi
va vedea recordul de singura limuzină sportivă cu emisii de 295
g/km cel puţin egalat.

Pentru a atinge
acest standard impus este nevoie de ceva mai mult decât un motor
mai eficient, ci şi de o masă mai mică şi o aerodinamică
îmbunătăţită. Astfel se spune că noul M5 va profita din plin de
fibra de carbon. Implicit manevrabilitatea va avea de
câştigat prin oferirea în standard a unui diferenţial electronic şi
sistemului Dynamic Performance Control care aplică mai multă putere
roţii de pe exterior
pentru preveni subvirarea. Suspensia
controlată electronic şi direcţia asistată vor fi, de asemenea,
acordate pentru a deservi apucăturile sportive ale celui de la
volan.

Acest model va
fi cel mai probabil scos în faţa lumii la Salonul de la Paris şi
primele modele vor ajunge la clienţi în 2011.
Mai multe imagini cu noul model într-un camuflaj lejer găsiţi pe
autoexpress.co.uk

Citește și...


Comentarii
Inchide