BMW M5 – noi detalii

Noua generaţie BMW M5, care va fi de altfel cel mai sportiv M5 din istorie, este aproape de versiunea de serie urmând să îşi încânte pentru prima dată viitori şoferi cu simfonia turbinelor.

BMW M5 – noi detalii BMW M5 – noi detalii

Nu mai are rost să menţionăm că noul BMW M5 va fi cel mai puternic din istorie, pentru că ar fi o declaraţie cu uşor iz de pleonasm. Dar nu vom greşi dacă spunem că noul model va aduce în premieră un motor twin turbo V8. Practic va fi acelaşi motor de pe BMW X5M, cu menţiunea că pe limuzina va fi dus şi mai sus pe scara puterii, urmând să dezvolte peste 570 CP şi un cuplu de 650 Nm, conform autoexpress.co.uk.

Faţă de generaţia încă în vigoare care mizează pe un motor V10 de 5.0 litri şi dezvoltă 507 CP şi 520 Nm, generaţia F10 M5 se anunţă mai rapidă cu 0,3 secunde - 4,4 secunde timpul absolut - până la cei 100 km/h etalon , în condiţiile în care este şi un model ceva mai masiv. Astfel actualul RS6 nu se va mai putea lăuda că este cel mai rapid din parcare şi implicit şi E63 AMG va fi până la sută cu 0,1 secunde în urma viitorului M5.

Există şi o miză secundară pe care acest nou model trebuie să o atingă şi anume să fie cu 30% mai curat decât E61 M5. Deci dacă ar fi să dăm crezare acestui obiectiv, înseamnă că noul M5 va coborî mult sub limita celor 300 g/km. Prin comparaţie Audi RS6 cu cele 330 g/km va părea chiar un poluator cu remuşcări şi chiar E63 îşi va vedea recordul de singura limuzină sportivă cu emisii de 295 g/km cel puţin egalat.

Pentru a atinge acest standard impus este nevoie de ceva mai mult decât un motor mai eficient, ci şi de o masă mai mică şi o aerodinamică îmbunătăţită. Astfel se spune că noul M5 va profita din plin de fibra de carbon. Implicit manevrabilitatea va avea de câştigat prin oferirea în standard a unui diferenţial electronic şi sistemului Dynamic Performance Control care aplică mai multă putere roţii de pe exterior pentru preveni subvirarea. Suspensia controlată electronic şi direcţia asistată vor fi, de asemenea, acordate pentru a deservi apucăturile sportive ale celui de la volan.

Acest model va fi cel mai probabil scos în faţa lumii la Salonul de la Paris şi primele modele vor ajunge la clienţi în 2011. Mai multe imagini cu noul model într-un camuflaj lejer găsiţi pe autoexpress.co.uk

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.