Crossover american devenit european: Fiat Freemont

Cu ocazia Salonului Auto Geneva 2011, cei de la Fiat au prezentat un nou model în gamă: crossoverul Fiat Freemont. Care nu este altceva decât un Dodge Journey cu altă siglă. Şi ceva în plus la capitolul calitate, ni se promite.

Colaborarea dintre Fiat şi Chrysler se va vedea la Salonul Auto Geneva 2011 sub forma unui nou crossover în gama italienilor: Fiat Freemont. Care nu e nicidecum o maşină necunoscută domeniului auto, fiind vorba despre "reciclarea" lui Dodge Journey.

Şi când spunem reciclare nu ne referim la modificări majore ale maşinii americane. Partea frontală arată ceva mai prietenoasă, deşi doar spoilerul este redesenat, iar sigla Dodge a fost înlocuită cu una Fiat, de mari dimensiuni. În spate, însă, designerii chiar nu s-au mai obosit cu modificări importante. Dar nici nu era necesar, deoarece Fiat Freemont le va atrage, cu siguranţă, atenţia familiştilor convinşi, arătând serios şi sigur.

Vorbim de o familistă cu dimensiuni generoase: lungime de 4,89 metri, lăţime de 1,88 metri şi înălţime de 1,72 metri, iar ampatamentul de 2,89 metri asigură un habitaclu spaţios pentru 7 pasageri, plasaţi pe trei rânduri de scaune. La nivel practic, este anunţată o capacitate maximă a portbagajului de 1.460 litri, la fel ca la modelul Journey.

Ca motorizări, Fiat Freemont se va baza în primul rând pe serviciile unui diesel Multijet, de 2,0 litri, oferit în două versiuni de putere, 140 şi 170 CP. Într-o primă fază vor fi disponibile versiuni cu tracţiune doar faţă, ulterior urmând a fi propuse şi versiuni cu tracţiune integrală, dar având şi cutie automată. Benzinarii vor avea la dispoziţie un motor mai puţin apetisant pe Bătrânul Continent: un V6 Pentastar, de 3,0 litri şi 276 CP.

Italienii anunţă mari evoluţii în domeniul interiorului, care va beneficia de o finisare mult mai bună ca la modelul american, având materiale evoluate şi echipamente standard mai moderne (cum ar fi climatizare automată cu trei zone, sistem Keyless Entry, sistem multimedia cu touch-screen sau senzor pentru presiunea în pneuri.

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.