Fiat Uno - toate informaţiile cu noul Fiat Uno

În sfârşit, Fiat dezvăluie primele informaţii şi fotografii oficiale cu noua citadină Fiat Uno, care urmează să fie lansată în această lună în Brazilia.

Noul model de clasă mini al italienilor se numeşte Fiat Uno. Da, este aceeaşi denumire ca a maşinii care a făcut furori în anii '80-'90 şi care a contribuit din plin la renumele de specialist în maşini de oraş al constructorului italian.

Noul Fiat Uno a fost lansat oficial in America de Sud

Noul Fiat Uno este oferit, pentru început, pe pieţele sud-americane, inaugurarea oficială urmând a avea loc în această lună în Brazilia. Deşi încă nu există informaţii oficiale despre comercializarea acestui model în Europa, surse din interiorul companiei italiene dau ca sigură producerea în viitor a acestui model şi în fabrici din Europa, ba chiar şi din Rusia.

Dimensiuni

Ceea ce înseamnă că noul Fiat Uno ar putea fi urmaşul lui Fiat Panda în Europa? Comparând dimensiunile celor două maşini, remarcăm că Fiat Uno (lungime de 3,77 metri) este mai mare cu aproape 20 cm decât actualul Fiat Panda (lungime 3,6 metri).

Noul Fiat Uno poate fi considerat un urmas al lui Fiat Panda

Uno este doar puţin mai lat decât Panda, însă are o înălţime mai mică (1,49 metri faţă de 1,53 metri), în timp ce ampatamentul este mai mare cu 7 cm, ajungând la 2,37 metri. În ce priveşte capacitatea portbagajului, aceasta este de 280 de litri, mai mult decât cei 210 litri oferiţi de Panda.

Prin urmare, cel puţin din punct de vedere al principalelor dimensiuni, noul Uno ar putea fi considerat un urmaş "după manual" al lui Fiat Panda. Lucru accentuat de aspectul vizual, maşina abordând un stil pragmatic, în genul actualului Panda.

Design

Partea frontală este destul de simplă, chiar în contradicţie cu noul val de maşini de oraş, care vor să arate life-style. Blocurie optice sunt foarte puţin rotunjite, iar grila centrală, obişnuită pentru o maşină, nu mai există - în schimb, s-a adoptat o soluţie inedită, cu trei mici fante în dreapta siglei, un element care, cu siguranţă, va deveni o carte de vizită clară pentru Fiat Uno.

Fiat Uno este oferit si intr-o versiune pseudo-crossover, denumita Uno Way

Interesantă şi grila uriaşă de aerisire din spoilerul frontal, flancată de spoturile de ceaţă, citadina italiană având un aer foarte serios în peisajul actual al citadinelor. Lucru confirmat şi de bosajele proeminente, care îi dau un aspect de mic SUV.

Partea din spate exprimă pur şi simplu masivitate, hayonul vertical părând suficient de mare, iar luneta este încadrată de două blocuri optice de dimensiuni reduse, "cocoţate" deasupra liniei mediane, ca la Punto Evo.

În final, din punct de vedere vizual, noul Fiat Uno exprimă pur şi simplu robusteţe, punând un accent foarte mare pe caracterul pragmatic. În plus, este oferită şi o versiune pseudo-crossover, denumită Way (un fel de urmaş al lui Fiat Panda Cross), cu ornamente din plastic negru - de remarcat ideea detaliului de pe portierele laterale, care contribuie la impresia de forţă a maşinii.

Interior

În ce priveşte interiorul noului Fiat Uno, se remarcă o schimbare destul de importantă faţă de actualul Panda: deşi gurile de aerisire au rămas rotunde, în stil Alfa Romeo, iar butoanele pentru comanda electrică a geamurilor sun plasate tot în lateralele consolei, în rest totul este altfel.

Plansa de bord a noului Fiat Uno este mai simpla decat la Fiat Panda

Tabloul de bord are în prim plan un vitezometru de mari dimensiuni, care integrează şi un display pentru principalele informaţii, iar turometrul este plasat în stânga fiind mult mai mic. Instalaţia audio a fost coborâtă sub gurile de aerisire şi ocupă mai puţin spaţiu. Şi modulul pentru aerul condiţionat este simplificat, iar maneta schimbătorului de viteze nu mai este urcată pe consola centrală.

De fapt, noul Fiat Uno continuă şi la interior ideea designului simplificat, aplicată la exterior, ergonomia fiind bună, iar materialele ni se promit bune calitativ, dar şi foarte rezistente la uzură. Bancheta spate promite un spaţiu bun pentru picioare, în creştere faţă de ce oferă acum Fiat Panda.

Motorizări

Pentru început, Fiat Uno va fi oferit cu două motorizări de mic litraj, ambele flex-fuel: cel de 1,0 litri dezvoltă 73 CP când este alimentat cu biocombustibil, respectiv 75 CP când merge pe benzină; cel de 1,4 litri are 85 CP cu biocombustibil, respectiv 88 CP pe benzină. Ambele motorizări sunt cuplate la o transmisie manuală cu 5 trepte.

Deocamdată, nu există detalii referitor la performanţe şi consumuri, sau preţuri şi nivele de echipare, dar se preconizează că noul Fiat Uno va fi una dintre cele mai accesibile maşini pe pieţele sud-americane.

Pentru inceput, Fiat Uno este oferit cu doua motoare flex-fuel, de 1,0 si 1,4 litri

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.