Jaguar XF-R – Toate detaliile oficiale

Autor: Silviu Draganescu 19 ian. 2009 Prezentări

Tevi de esapament modificateCa o adevărată felină ce stă camuflată până în momentul atacului, noul Jaguar XF-R nu tradează la prima vedere puterea sa de sub capotă. Modificările exterioare sunt puţine şi deloc agresive, cu excepţia a două guri de aerisire pronunţate şi a unei evacuări duble. Dar la asta ne aşteptam din pozele spion. Nici în interior nu vorbim de mari diferenţe, doar siglele R aducând aminte de faptul că avem în faţă un Jaguar extrem de potent.

Asta pentru că sub capotă avem noul motor de 5.0 litri AJ V8 Gen III cu a 6-a generaţie de compresor ce produce o putere maximă de 510 CP între 6000 şi 6500 rpm plus un cuplu de 625 Nm pe internvalul 2000-5500 rpm. Comparativ cu vechiul V8 de 4,2 litri avem o creştere a puterii de 23 de procente şi un cuplu mai mare cu doar 12%.

Interior cu piele standardRoţile spate se ocupă de transmiterea puterii la asfalt prin intermediul unei cutii de viteze automată cu şase trepte şi cu ajutorul unui diferenţial spate activ şi al suspensiei Adaptive Dynamics. 4,9 secunde sunt necesare pentru atingerea a 100 km/h, în timp ce primul sfert de milă este parcurs ăn 13,1 secunde. Viteza maximă nu ne surpinde: limitată la 250 km/h. Nici consumul: 12,5 litri la fiecare 100 de km.

La prima vedere se pare că avem un competitor destul de bun pentru tripleta BMW M5, Audi RS6 şi viitorul Mercedes Benz E63 AMG. Să vedem ce vor zice şi vânzările.

 

Urmărește Promotor.ro pe Google News
Citește și...



Comentarii
Inchide