Mini Cooper SD şi Countryman SD la Geneva 2011

În sfârşit, fanii maşinilor Mini echipate cu motoare diesel pot fi mulţumiţi: cu ocazia Salonului Auto Geneva 2011, Mini lansează noul motor diesel de 2,0 litri şi 143 CP pe modelele Cooper SD, respectiv Countryman SD.

Mini Cooper SD şi Countryman SD la Geneva 2011 Mini Cooper SD şi Countryman SD la Geneva 2011

Până acum, gama de maşini lifestyle Mini propunea, în domeniul diesel, motorul de 1,6 litri, care dezvolta 90 CP pe Mini One D, respectiv 112 pe Mini Cooper D. Tot maxim 112 CP erau propuşi şi pentru noul SUV Mini Countryman Cooper D, foarte puţin pentru pretenţiile clientelei.

Lucrurile se vor schimba, deoarece, cu ocazia Salonului Auto Geneva 2011, Mini aduce în arenă un nou motor diesel, de 2,0 litri şi 143 CP, care va echipa versiunile Mini Cooper SD, respectiv Mini Countryman SD. De fapt, motorul urmează să fi propus şi pe versiunile celelalte de caroserie, Mini Convertible şi Mini Clubman, în cursul acestui an.

Ce înseamnă pentru clienţi noul indicativ SD? Ei bine, cuplul motor maxim se va cifra la o valoare foarte bună, de 305 Nm, obţinuţi pe o plajă joasă de turaţii (între 1.750 rpm şi 2.700 rpm). Ceea ce înseamnă că Mini Cooper SD promite să rivalizeze cu Mini Cooper S la nivel de reprize, în ciuda faptului că modelul cu motor turbo pe benzină are 184 CP.

Dar, pentru că vorbim de diesel, mai important decât performanţele (8,1 secunde pentru 0-100 km/h, 215 km/h viteză maximă) va fi consumul acestui motor. Iar Mini Cooper SD se laudă cu un consum mediu de 4,3 litri/100 km, respectiv emisii CO2 de 114 g/km.

Valori foarte bune, ajutate şi de faptul că maşina este dotată cu sistem de recuperare a energiei la frânare, funcţie Auto Start/Stop pentru motor, servodirecţie electrică, Shift Point Display (indicator pentru schimbarea treptei), precum şi un avansat filtru de particule.

În ce priveşte Mini Countryman SD, acesta va fi disponibil atât cu tracţiune doar faţă, cât şi cu tracţiune integrală ALL4. În primul caz, vorbim de un consum mediu de 4,6 litri/100 km şi emisii CO2 de 122 g/km, în condiţiile în care maşina e capabilă de un demaraj de 9,3 secunde până la 100 km/h şi o viteză maximă de 198 km/h.

Versiunea cu tracţiune integrală are un consum de 4,9 litri/100 km şi emisii CO2 de 130 g/km, în timp ce performanţele se cifrează la un demaraj de 9,4 secunde şi o viteză maximă de 195 km/h. Cât vor costa noile versiuni purtând acest indicativ "SD", vom afla la Salonul Auto Geneva 2011.

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.