Morgan Eva GT – informaţii oficiale

Cei care credeau Morgan o marcă pentru bătrânei şi nostalgici ar trebui să îşi reconsidere părerile din următorul motiv: Morgan Eva GT.

Morgan Eva GT – informaţii oficiale Morgan Eva GT – informaţii oficiale

Morgan s-a axat până acum doar pe nişa celor care vor maşini retro, dar cu tehnologii mai aproape de zilele noastre şi zero kilometri la bord. Acum britanicii se adresează unui public ceva mai cosmopolit şi modern prin prezentarea senzaţionalului Morgan Eva GT. Acest nou coupe cu patru locuri păstrează eleganţa tipică a mărcii, dar o transpune într-o manieră foarte modernă cu o foarte subtilă undă de parfum retro.

Dacă precedenta tentativă retro-modernistă ,gama Aero, a fost deseori ironizată pentru privirea saşie şi stilul nedefinit, această păstrează doar liniile mari, dar renunţă la farurile rotunde în favoarea unora puternic alungite, aripile laterale nu mai au forma clasică şi singura aluzie la GT-urile de altă dată este dată de caroseria bicoloră. Şi ca dimensiuni lucrurile s-au schimbat foarte mult pentru Eva GT, acesta fiind cu jumătate de metru mai lung decât Aeromax, model pe al cărui şasiu se bazează. Dimensiunile lui Eva GT sunt impresionante, având un profil foarte jos, înălţime de doar 1,2 metri (cu 14 cm mai puţin decât un Ferrari 612 Scaglietti), o lăţime de 1,8 metri şi o lungime de 4,8 m.

Nu întâmplător am menţionat Scaglietti, acest Morgan având aceeaşi configuraţie de coupe cu patru locuri şi un portbagaj decent, fiind astfel cel mai spaţios Morgan creat vreodată. De altfel creatorii săi spun despre acest nou model că poate fi atât un GT de lux, dar şi un automobil care poate fi folosit zi de zi, adică exact ca şi vârful de gamă Ferrari.

Specificaţiile lui Eva GT nu sunt însă la fel de impresionante, având sub capotă acelaşi motor de pe BMW 335i, propulsorul 6 în linie twin-turbo de 306 CP şi un cuplu de 400 Nm. Datorită însă masei modeste de doar 1205 kg, viitorul Morgan va putea atinge 100 km/h în 4,5 secunde şi o viteză maximă de 273 km/h. Două tipuri de transmisii vor fi disponibile pentru Morgan Eva GT, una ZF cu 7 rapoarte şi una manuală cu 6 trepte.

Declaraţiile creatorilor lui Eva GT, că poate fi o maşină de zi cu zi sunt susţinute şi de cifrele de consum avansate, consumul mediu preconizat fiind de 7,1 litri la 100 km parcurşi. Implicit şi emisiile sunt foarte mici, mai exact 200 g per km, iar acest propulsor se aliniază standardelor EURO 6. Cifrele par chiar impresionante, dar totuşi trebuie să luăm în calcul că acest model va apărea pe piaţă în 2012 când probabil şi supercar-urile mai puternice se vor apropia de aceste valori. Preţul vehiculat al acestui model, care nu a fost însă confirmat oficial, se anunţă între 70.000 lire şi 85.000 lire. Deocamdată nu se precizează câte exemplare vor ajunge în Europa continentală.

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.