Noul Audi A6 – toate informaţiile cu noul A6

Autor: Oraan Mărculescu acum 10 ani Prezentari


VEZI GALERIA MULTIMEDIA CU NOUL AUDI
A6!

Noul Audi A6 apelează din plin la utilizarea aluminiului
în construcţia caroserie
i, acest material uşor
reprezentând circa 20% din structura caroseriei. Prin urmare, noul
Audi A6 cântăreşte cu 15% mai puţin faţă de un model similar, cu o
caroserie doar din oţel. De exemplu, versiunea Audi A6 2.0 TDI
ajunge la o masă proprie de numai 1.575 kg, excelent pentru o
maşină de asemenea categorie.

La noul Audi A6, 20% din structura caroseriei este din aluminiu

Multe panouri ale caroseriei sunt şi ele realizate din
aluminiu
(aripile faţă, capota motorului, capacul
portbagajului, portierele), dar şi elemente ale suspensiei.
Inginerii au acordat o deosebită atenţie nivelului de insonorizare
al caroseriei, rigiditatea acesteia şi materialele fonoabsorbante
promiţând un rulaj foarte silenţios. Un rol important îl joacă şi
aerodinamica îmbunătăţită, coeficientul cX fiind de numai 0,26.

Audi A6 poate fi dotat cu faruri all-LED, care
promit o durabilitate mai mare, o intensitate mult mai redusă a
luminii pentru ochii celorlalţi participanţi la trafic, dar şi un
consum cu 40% mai mic decât al becurilor obişnuite. Bineînţeles, nu
puteau lipsi tehnologii precum Xenon, faruri adaptabile sau senzor
de orbire pentru maşinile din faţă.

Optional, farurile lui Audi A6 pot fi dotate cu tehnologia all-LED

Ajungând la domeniul propulsoarelor, trebuie remarcată, în
primul rând, versiunea Audi A6 Hybrid. Sistemul combină un
motor termic (2.0 TFSI de 211 CP) cu un motor electric de 33 kW (45
CP)
, în timp ce cutia de viteze automată este de tipul
Tiptronic, având 8 trepte. Bateriile litiu-ion sunt plasate sub
portbagaj şi asigură o putere de 1,3 kWh, răcirea lor fiind
realizată în două moduri: fie printr-un sistem cu aer rece, fie
printr-un sistem de refigerare, cuplat la climatizarea
automată.

Performanţele lui Audi A6 Hybrid sunt foarte bune: 7,3
secunde pentru demarajul 0-100 km/h şi o viteză maximă de 238
km/h
. Sistemul hibrid permite şi rularea în regim strict
electric, până la o viteză maximă de 100 km/h. La o viteză
constantă de 60 km/h, autonomia maşinii se cifrează la 3 km.
Consumul mediu al lui Audi A6 Hybrid este de 6,2 litri/100 km, iar
emisiile CO2 au valoarea de 142 g/km.

Versiunea Audi A6 Hybrid are un motor 2.0 TFSI de 211 CP cuplat cu unul electric de 45 CP

Paleta de motorizări este asigurată, în rest, de două
motoare cu benzină şi două TDI-uri
, cu 4 şi 6 cilindri.
Toate motoarele beneficiază de sistem de recuperare a energiei şi
sistem start-stop automat. Motoarele pe benzină sunt ambele V6: un
2.8 FSI de 204 CP, respectiv un 3.0 TFSI de 300 CP, cel mai
puternic motor de pe Audi A6 în acest moment.

Motorul 2.8 FSI beneficiază de control al supapelor de admisie
AVS, obturatorul rămânând în permanenţă deschis. Cuplul motor maxim
este 280 Nm la 5.250-6.500 rpm, în timp ce puterea este mai mare cu
14 CP faţă de precedentul motor de 2,8 litri. Ca performanţe,
acest motor este capabil de o viteză maximă de 240 km/h,
iar demarajul 0-100 km/h se realizează în 7,7 secunde
.
Consumul mediu este foarte scăzut, de numai 7,4 litri/100 km, iar
emisiile CO2 sunt de 172 g/km.

Motoarele pe benzina pentru Audi A6: 2.8 FSI de 204 CP, respectiv 3.0 TFSI de 300 CP

Motorul de 3,0 litri beneficiază de un compresor mecanic
plasat între cele două rânduri de cilindri
– deşi
indicativul TFSI ne duce cu gândul la un turbocompresor. Cuplul
maxim se cifrează la nu mai puţin de 440 Nm, valoarea obţinută
între 2.900 şi 4.500 rpm. Nu e de mirare că această versiune
sprintează până la 100 km/h în doar 5,5 secunde, în condiţiile unui
consum mediu de doar 8,2 litri/100 km, în timp ce emisiile CO2 sunt
de 190 g/km.

Gama de motoare diesel începe cu un 2.0 TDI în 4
cilindri. Acesta are o putere maximă de 177 CP
şi un cuplu
maxim de 380 Nm între 1.750 şi 2.500 rpm. Modelul dotat cu o cutie
de viteze manuală atinge 100 km/h în 8,7 secunde, iar viteza maximă
este de 228 km/h. Consumu, însă, este foarte redus: doar 4,9
litri/100 km şi 129 g/km CO2, ceea ce înseamnă cu 13%
mai puţin raportat la vechiul A6 2.0 TDI.

Al doilea motor diesel este 3,0 TDI, în două versiuni de
putere: 204 CP, respectiv 245 CP
. În primul caz, cuplul
motor maxim de 400 Nm este atins în plaja de turaţii 1.250-3.500
rpm, iar demarajul 0-100 km/h se realizează în 7,2 secunde.
Consumul se cifrează la 5,2 litri/100 km, cu emisii CO2 de 137
g/km.

Versiunea mai puternică are un cuplul maxim de 500
Nm/1.400-3.250 rpm
, ceea ce înseamnă un demaraj de 6,1
secunde până la 100 km/h, în condiţiile unui consum mediu de 6,0
litri/100 km, respectiv emisii CO2 de 158 g/km. Adică o
îmbunătăţire cu 16% faţă de precedentul motor, care era cu 5 CP mai
slab.

Motorul diesel 3.0 TDI este oferit pe Audi A6 in doua variante de putere: 204 CP si 245 CP

Nu puteam trece cu vederea tracţiunea integrală quattro,
dotată cu o funcţie de corectare a cuplului
(torque-vectoring
) – prin aceasta se sesizează când roţile
din interiorul virajului sunt pe cale să piardă aderenţa,
electronica dictând frânarea uşoară a lor. Versiunile superioare
beneficiază şi de un diferenţial sport pe puntea spate.

Transmiterea cuplului se face 40% spre puntea faţă,
respectiv 60% spre cea spate
, acest lucru conferindu-le
variantelor Audi A6 quattro un mai pronunţat caracter sportiv.
Motoarele 3.0 TFSI de 300 CP şi 3.0 TDI de 245 CP sunt oferite
standard cu transmisie quattro şi cutie de viteze cu 7 trepte
S-Tronic, dotată cu dublu ambreiaj. Doar motorul de bază 2.0 TDI
este oferit strict cu tracţiune pe puntea faţă.

Audi A6 beneficiaza de tractiune integrala quattro, standard pe versiunile V6 puternice

Suspensia faţă beneficiază de un sistem cu cinci braţe
de ghidare pentru fiecare roată
, iar în spate a fost
adoptată o soluţie trapezoidală, cu funcţie auto-corectoare.
Jantele oferite pentru noul Audi A6 variază, ca dimensiune de la
16″ până la nu mai puţin de 20″, pentru versiunile superioare de
motorizare. Pachetul S-Line aduce cu sine şi o suspensie cu
taratură mai sportivă, dar pe lista de opţionale regăsim şi o
suspensie pneumatică, având amortizoare controlate electronic.

Sistemul de frânare are 4 discuri, cele din faţă autoventilate,
iar direcţia este asistată electromecanic, având un raport de
demultiplicare de 16,1:1 şi fiind mai tare o dată cu creşterea
vitezei, pentru o stabilitate cât mai bună. Sistemul de
control al stabilităţii ESP a fost upgradat, beneficiind şi de o
funcţie „diferenţial cu alunecare limitată
” – în caz de
necesitate, senzorii dictează aplicarea uşoară a frânei la roata
din interiorul virajului, pentru eliminarea subvirării.

Audi A6 promite atat un comportament rutier excelent, cat si o siguranta ridicata

Ca opţiune, Audi A6 propune sistemul Dynamic Handling
System, care beneficiază de cinci moduri
: „comfort”,
„auto”, „dynamic”, „individual” şi „efficiency” – acesta din urmă
adaptând sistemele şi răspunsul motorului pentru un consum cât mai
redus.

Noul Audi A6 va putea fi comandat chiar din primele luni
ale lui 2011, preţul de bază în Germania fiind de 38.500
euro
. În România, preţurile vor fi comunicate în ianuarie,
urmând ca livrările să înceapă în martie 2011. Tot atunci va putea
fi cumpărată la noi şi versiunea A6 Avant, care urmează să fie
lansată în scurt timp după berlină.

Noul Audi A6 va intra pe piata europeana la inceputul lui 2011. Pret de baza Germania: 38.500 euro


VEZI GALERIA MULTIMEDIA CU NOUL AUDI A6!

Cine se aştepta ca noul Audi A6 să reprezinte o revoluţie faţă
de
precedenta generaţie
, la nivel estetic, se pare că s-a înşelat.
Noul A6 rămâne o berlină premium de clasă mare, cu un
aspect dinamic, dar şi sobru
în acelaşi timp.

Partea frontala a lui Audi A6 preia oarecum forma farurilor de la A7, dar are o identitate clara

Partea frontală este mai expresivă, preluând oarecum
forma farurilor lui

Audi A7
, în timp ce grila este acum mult mai
impozantă. Imaginea de marcă este foarte puternică, A6 reuşind să
se diferenţieze destul de bine faţă de
limuzina A8
, dar şi faţă de Audi A7. Interesant, A6 nu arată
aşa de impozant cum ne dă de înţeles lungimea totală de 4,92 metri,
graţie înălţimii reduse, de 1,46 metri şi a lăţimii de 1,87
metri.

Spatele lui A6 este discutabil, deoarece impresia de
sportivitate şi forţă a părţii frontale parcă nu mai este la fel de
prezentă. Stopurile dotate cu LED-uri au un design interior
sofisticat
, însă forma exterioară mizează doar pe
simplitate. Cu toate acestea, per ansamblu Audi A6 inspiră mult
dinamism, dar şi lux, fiind clar o berlină pentru un businessman
tânăr al secolului XXI.

Spatele lui Audi A6 mizeaza pe simplitate. Per ansamblu, A6 arata foarte dinamic

De fapt, se pare că designerii Audi au vrut să îi
confere noului A6 chiar ceea ce le lipseşte concurenţilor

BMW Seria
5
şi
Mercedes E-Class
– un aspect foarte modern şi
cu o notă de agresivitate mai pronunţată, fără ca imaginea de marcă
să fie alterată.

Interiorul noului Audi A6 se înscrie în cu totul alt
registru faţă de al precedentei generaţii
, preluând ideea
împărţirii planşei de bord oarecum de la BMW Seria 5, dar cu o
suficient de puternică notă personală. De fapt, am putea spune că
interiorul lui Audi A6 îl copiază pe cel al lui A7, lucru de
aşteptat, din moment ce ambele modele împart aceeaşi platformă
tehnică.

Interiorul lui Audi A6 este elegant, luxos si dinamic, fiind preluat de la Audi A7

Două caracteristici principale caracterizează habitaclul
noului Audi A6: eleganţă şi dinamism
. Nu neapărat în
această ordine. Volanul sportiv tronează în mijlocul unei planşe de
bord moderne, ceasurile de bord clasice mărginind, practic, un mare
display central de 7 inch, denumit DIS (Driver Information System).
Opţional, este oferit şi sistemul head-up display, care afişează
cele mai importante informaţii pe parbriz.

Care poate părea redundant, dacă ne uităm la ecranul
escamotabil din partea de sus a consolei centrale. Acesta este
parte a sistemului multimedia MMI, având 6,5 sau 8 inch
,
în funcţie de opţiuni. Centrala de comandă MMI este plasată, ca şi
la precedenta generaţie, pe tunelul central, în dreapta şoferului.
Dar acum ergonomia este mult mai bună, butoanele mai mari şi
inscripiţiile mult mai lizibile.

La noul Audi A6, comenzile sistemului MMI sunt optimizate, avand ergonomie mai buna

Sistemul audio şi climatizarea automată sunt plasate pe consola
centrală, cam la fel ca în cazul lui BMW Seria 5, dar comenzile
sunt specifice Audi. A6 dispune standard de un sistem de
climatizare automată bi-zonă, iar cel mai avansat sistem
audio disponibil pe lista de opţiuni poartă semnătura Bang &
Olufsen
.

În rest, puternica notă de eleganţă a interiorului este
asigurată de inserţiile din lemn sau din carbon, detaliile finisate
în aluminiu, iluminarea interioară sau tapiţeria din piele pentru
scaune. De remarcat nota de originalitate conferită de
„centura” superioară a planşei de bord
, care începe de pe
uşa şoferului şi se continuă până în capătul din dreapta al planşei
de bord – în funcţie de preferinţele pentru inserţii, ambianţa din
Audi A6 poate fi particularizată pentru o gamă largă de
gusturi.

In spate, Audi A6 promite mult confort doar pentru doua persoane

Locurile din spate promit un grad ridicat de confort, graţie
unui ampatament de 2,91 metri, conformaţia banchetei pretându-se
mai degrabă pentru transportul a două persoane adulte. Tunelul
central voluminos (necesar pentru tracţiunea integrală quattro) şi
modulul pentru comenzile aerului condiţionat în spate fac locul
central mai potrivit pentru un copil. Rămâne de văzut în practică
dacă spaţiul pentru cap are de suferit din cauza plafonului foarte
plonjat.

Portbagajul noului Audi A6 nu este cu mult mai mare faţă de al
precedentei generaţii, capacitatea acestuia cifrându-se la 530 de
litri, în timp ce capacul portbagajului beneficiază de deschidere
electrică. Interesant, versiunile de bază ale lui Audi A6 oferă
doar opţional rabatarea spătarului banchetei, lucru standard doar
în cazul pachetului „Comfort
Seats”.

Să vedem pe pagina
următoare ce aduce nou Audi A6 din punct de vedere
tehnic.

Noul Audi A6 are o lungime de 4,92 metri. Portbagajul se cifreaza la 530 de litri

Citește și...


Comentarii
Inchide