Premiera  Noul Volkswagen Jetta – informaţii oficiale

Noul Volkswagen Jetta se prezintă cu o tentă mai americană şi, după cum vocea poporului spune, ca un A4 al… poporului.

Volkswagen Jetta este cel mai bine vândut model european în Statele Unite ale Americii este un lucru foarte important pe care trebuie să îl ştiţi pentru a înţelege această nouă generaţie. Din acest motiv noul Jetta a fost prezentat la New York, iar conceptul care a stat la baza acestui model, la fel, nu a fost etalat în Europa, ci la Detroit, lucru mai rar întâlnit pentru constructorii europeni. Mai mult decât atât, oficialii companiei din Wolfsburg spun că acest model nu mai împarte componente comune cu preferatul europenilor, Volkswagen Golf.

Noul Volkswagen Jetta - spate

Mulţi spun că acest model a migrat în zona Audi, ca şi abordare şi design. Chiar şi ca măsuri noul VW Jetta se intercalează aproape perfect între fosta şi actuala generaţie Audi A4. Jetta a crescut astfel cu aproape 9 cm în lungime totalizând 4,64 metri lungime, ceea ce îl face cu 6 centimetri mai lung decât B7 şi cu 6 cm mai scurt decât actualul B8. Lăţimea noului model este de 1,78 metri şi înălţimea de 1,45 metri, care sunt aproximativ egale cu ale vechii generaţii, cu menţiunea că noul Jetta este mai scund cu aproximativ 1cm.

Vorbeam de americanizarea lui Jetta şi chiar modelul din imagini are trăsături particulare pentru această piaţă, semnalizatoarele portocalii fiind un semn distinctiv care, cu siguranţă, nu se va regăsi şi pe versiunea europeană. Stilul este sobru, aşa cum ne-a obişnuit Volkswagen, poate chiar prea sobru, mai ales în partea frontală şi uşor anost în cea posterioară. Cu siguranţă însă americanii îl vor aprecia după valul de laude pe care conceptul NCC le-a strâns la Salonul de la Detroit şi, în acelaşi timp, se încadrează perfect în noile tendinţe Volkswagen.

Volkswagen Jetta - interior

Interiorul este un loc pentru cei care ţin la eticheta de om matur şi, iarăşi, paralela cu Audi devine foarte pertinentă, combinându-se parcă planşele de bord de la Golf cu cea de la A4 şi rezultând una care în ierarhia prestanţei se plasează mai aproape de cea a modelului premium. Volanul este însă tradiţional Volkswagen cu ornamentul de aluminiu inserat în spiţa verticală. Spaţiul interior îmbunătăţit este şi el o trăsătură care accentuează noua poziţionare a lui Jetta, ampatamentul crescând cu 7 cm faţă de cel al predecesorului.

Gama de motorizări este cea tradiţională a familiei Golf, propulsorul de bază fiind micul, dar voinicul, 1.2 TSI de 105 CP, iar opţiunile pe benzină se continuă cu 1.4 TSI de 122 CP sau 160 CP şi 2.0 TSI 200 CP. Fanii TDI au mai puţine opţiuni fiind vorba doar de 1.6 TDI de 105 CP sau 2.0 TDI de 140 CP. Americanii vor primi doar motoarele de 2.0 litri plus unul 2.5 litri R5. DSG-ul va fi disponibil pentru toate motorizările ca opţional, cu excepţia celui de 1.2 TSI care, pentru a ne exprima în dialectul americanilor, solicită abilităţi de-a "drive a stick" ale şoferului.

Volkswagen Jetta - fata

Lansarea versiunii europene se va face, evident, la Salonul de la Paris, prilej cu care vom afla şi preţurile şi dacă scindarea de Golf (adică reducerea pieselor comune) şi uşoara emancipare înseamnă bani mai mulţi scoşi din buzunar de către viitorii proprietari.

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.