Peugeot 3008 HYbrid4 – informaţii oficiale

Peugeot 3008 HYbrid4 scrie o nouă filă în istoria automobilistică, cea a hibrizilor care au la bază motoarele Diesel. De succes sau nu, vom vedea.

Peugeot 3008 HYbrid4 – informaţii oficiale Peugeot 3008 HYbrid4 – informaţii oficiale

Duelurile pe care Peugeot le-a purtat cu Audi la Le Mans au dat roade şi francezii au devenit experţi în motoare Diesel. Au avut o tentativă de a intra şi cu un hibrid Diesel în 2009, care nu era însă punctat nefiind inclus în nici o categorie, dar tehnologia arătată pe acel prototip, plus perfecţionarea motoarelor HDI au dus la ce avem acum în faţa ochilor, Peugeot 3008 HYbrid, primul hibrid Diesel de serie.

Francezii "ne-au ameninţat" cu această formă de propulsie pe mai multe concepte, dar automobilul care o pune în practică este crossover-ul 3008, cel mai bine model vândut din segment în Franţa. Acest automobil vine cu un motor de 2.0 litri HDI care dezvoltă 163 CP, responsabil cu angrenarea roţilor faţă, dar există şi un motor electric de 37 CP care le pune în mişcare pe cele din spate. În total agregatul oferă 200 CP şi un cuplu de 500 Nm, dintre care 300 Nm pe puntea faţă proveniţi din energia termică şi 200 Nm pe spate, proveniţi din curentul electric.

Consumul mediu vehiculat de constructor este de 3,81 litri de motorină la 100 km parcurşi, în acelaşi timp emisiile sunt de clasă mică, de 99 g/km. Pentru a avea o imagine de ansamblu, aflaţi că motorizarea cea mai economică a lui 3008, cea 1.6 HDI de 110 CP, are un consum mediu de 5,1 litri şi emisii de 137 g/km, deci versiunea hibrid este de apreciat pentru aceste valori.

Există patru moduri de exploatare a sistemului, Auto (regimul optim este selectat implicit), ZEV (modul doar electric), 4WD ( toate roţile sunt angrenate în acelaşi timp) şi Sport în care energia termică şi cea electrică lucrează împreună pentru cele mai bune prestaţii dinamice. Aici intervine şi cutia automată cu 6 rapoarte, care trece de la o treaptă la alta într-un regim mai alert în ultimul mod de operare.

Estetic acest model se va diferenţia de un 3008 "nehibrid" prin poziţiile cu LED-uri şi un eleron în partea din spate. Plus în interior îşi face loc un ecran LCD care, la fel ca la majoritatea modelelor hibride arată într-un mod animat funcţionarea sistemului hibrid. În contrast însă cu cele mai populare vehicule care combină electricitatea cu arderea de combustibil, Peugeot a optat pentru a folosi baterii cu nichel, mai ieftine decât cele pe litiu.

Cu toate acestea ne aşteptăm la un preţ destul de mare, fiind totuşi o soluţie inovatoare , dar acesta nu a fost încă anunţat. Nu va fi însă singurul hibrid Peugeot şi se aşteaptă ca acest modul să fie implementat şi pe 508 sau RCZ. Primele exemplare 3008 HYbrid vor apărea pe şosea în primăvara lui 2011, acestea urmând să fie produse la uzinele Sochaux şi Mulhouse din Franţa.

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.