Porsche 918 RSR – laboratorul de competiţie

Autor: Constantin Ciobanu 10 ian. 2011 Prezentări

Americanii pot admira de astăzi la salonul de la
Detroit ultima creaţie Porsche, 918 RSR. Un coupe cu două locuri cu
motor amplasat central care se doreşte locul unde tehnologia
utilizată pe versiunea de competiţie 911 GT3 R hybrid şi
designul lui 918 Spyder devin realitate
. Un nou supercar Porsche, unul care doreşte să
fie o punte de legătură între istoria fabuloasă a constructorului
german şi viitor.

Designul noului model urmează reţeta unor modele
legendare din istoria Porsche – 908 long tale coupe din 1969 sau
917 short tale coupe din 1971
. Şi anume „design dictat de
funcţionalitate”. Şi cu toate acestea pot fi observate la 918 RSR
elemente de design inspirate de la celebrele modele. Designul
interior este minimalist, cu toate acestea se poate remarca
asemănarea cu planşa de bord de la Carerra GT.

Porsche impune o nouă culoare, portocaliul, codul cromatic
pentru versiunile hybrid. A putut fi remarcat pe 911 GT3 R Hybrid,
iar acum este prezent şi pe 918 RSR. Noul model este prezentat
pentru moment în versiunea de competiţie. Vorbim despre o structură
monococă din mase plastice întărite cu fibră de carbon. Un
propulsor V8 amplasat central care dezvoltă 563 CP la 10.300
rpm
.

Cutia de viteze este luată de pe RS Spyder, modelul de
competiţie Porsche din cursele de anduraţă. Apoi mai sunt
două motoare electrice pe puntea faţă, câte unul pentru
fiecare roată, fiecare dezvoltând 75 kW
. Puterea
totală comunicată de Porsche este de 767 CP
. Motoarele
electrice de pe puntea faţă acţionează ca generatoare în cazul
frânărilor, iar energia stocată poată fi accesată preţ de 8 secunde
în condiţiile în care sistemul este complet încărcat. Prin urmare
pilotul are acces preţ de 8 secunde la 200 CP.

Şi poate vă întrebaţi de ce numărul 22 pe maşină. Este numărul
maşinii din 1971 care a căştigat cursa de la Le Mans, Porsche 917
short-tail coupe. Un model care a stabilit un record care a
rezistat 39 de ani, până în 2010. Modelul pilotat de Dr.
Helmut Marko şi Gijs van Lennep a trecut linia de sosire acoperind
o distanţă în 24 de ore de 5.335,313 km cu o viteză medie de
222,304 km/h.

Urmărește Promotor.ro pe Google News
Citește și...



Comentarii
Inchide