Premiere chinezeşti la Detroit 2011: BYD E6 şi S6DM

Din moment ce piaţa de maşini hibrid şi electrice este în plină ascensiune în America, iar titulatura de ”Car of the Year 2011” a fost câştigată de Chevrolet Volt, se pare că Detroit 2011 a fost considerat un loc propice de către BYD pentru a lansa peste ocean două modele, unul elecrtic, altul hibrid.

Premiere chinezeşti la Detroit 2011: BYD E6 şi S6DM Premiere chinezeşti la Detroit 2011: BYD E6 şi S6DM

Acum doi ani, chinezii prezentau conceptul unui monovolum electric, BYD E6, care acum, cu ocazia Salonului Auto Detroit 2011, este prezentat publicului în versiunea de serie, care aduce foarte puţine modificări faţă de concept, în general la nivel estetic.

BYD E6 este un monovolum care oferă 5 locuri, fiind propulsat de un motor strict electric, care se laudă cu o putere destul de generoasă, de 150 kW (204 CP) - modelul vândut în China are un motor de numai 75 kW (102 CP). Maşina este dotată cu un pachet de baterii de 60 kWh, timpul necesar pentru încărcarea completă a acestora fiind de 6 ore.

BYD E6 promite o autonomie maximă de 200 de mile (circa 320 km), considerată o valoare destul de bună în acest moment, relativ la alte maşini electrice. Ca performanţe, BYD E6 este capabil de o viteză maximă de numai 140 km/h, suficientă însă pentru nevoile de zi cu zi ale unei familii normale.

Preţul de bază pentru BYD E6 nu va fi tocmai mic: nu mai puţin de 35.000 USD va costa monovolumul electric chinezesc, ceea ce înseamnă un preţ chiar mai mare decât al lui Nissan Leaf sau Chevrolet Volt. Aşa încât rămâne de văzut în ce măsură va avea succes acest model pe piaţa americană (deocamdată, pe piaţa chineză vânzările acestui model rămân dezamăgitoare).

Alt model prezentat în premieră pe piaţa nord-americană de către producătorul de maşini chinezeşti este BYD S6 Dual Mode. Este vorba despre un SUV care seamănă cam mult cu Lexus RX şi care, la fel ca modelul japonez, beneficiază de tracţiune integrală şi propulsie hibridă.

Sistemul de propulsie hibridă, însă, este diferit: BYD S6 Dual Mode este dotat cu un motor termic pe benzină, de 2,0 litri şi 102 CP, alături de care mai regăsim două motoare electrice, unul de 10 kW pe puntea faţă, respectiv unul de 75 kW pe puntea spate.

În mod normal, sistemul hibrid utilizează motorul termic şi pe cel electric din spate, maşina având astfel tracţiune integrală şi bazându-se pe aproape 200 CP. Există şi posibilitatea rulării în regim strict electric, folosindu-se doar motorul electric de 75 kW, autonomia în acest caz cifrându-se la o valoare destul de bună, de 60 km.

Motorul termic pune în mişcare doar puntea faţă şi funcţionează la viteze mari, în sarcină şi demaraje sau când bateriile sunt descărcate. În acest ultim caz, poate fi utilizat şi motorul electric de pe puntea faţă pentru încărcarea bateriilor, iar, în cazuri extreme, motorul electric de 10 kW asigură un mic surplus de autonomie, până la cea mai apropiată staţie de alimentare.

Consumul este anunţat ca fiind foarte redus, deşi chinezii nu oferă şi date concrete, iar autonomia maximă poate atinge 500 km. BYD S6 Dual Mode urmează să fie lansat pe piaţa nord-americană în cursul anului 2012, la fel ca BYD E6. Însă, deocamdată, pentru SUV-ul chinezesc hibrid nu a fost comunicat un preţ oficial.

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.