Premiere chinezeşti la Detroit 2011: BYD E6 şi S6DM

Autor: Oraan Mărculescu acum 9 ani Prezentari

BYD E6 promite 320 km autonomieAcum
doi ani, chinezii prezentau conceptul unui monovolum
electric,

BYD E6
, care acum, cu ocazia Salonului Auto
Detroit 2011
, este prezentat publicului în versiunea de serie,
care aduce foarte puţine modificări faţă de concept, în general la
nivel estetic.

BYD E6 este un monovolum care oferă 5 locuri, fiind propulsat de
un motor strict electric, care se laudă cu o putere destul
de generoasă, de 150 kW (204 CP
)
modelul vândut în China are un motor de numai 75 kW (102 CP).
Maşina este dotată cu un pachet de baterii de 60 kWh, timpul
necesar pentru încărcarea completă a acestora fiind de 6 ore.

BYD E6 promite o autonomie maximă de 200 de mile (circa
320 km)
, considerată o valoare destul de bună în acest
moment, relativ la alte maşini electrice. Ca performanţe, BYD E6
este capabil de o viteză maximă de numai 140 km/h, suficientă însă
pentru nevoile de zi cu zi ale unei familii normale.

Preţul de bază pentru BYD E6 nu va fi tocmai mic: nu mai
puţin de 35.000 USD
va costa monovolumul electric
chinezesc, ceea ce înseamnă un preţ chiar mai mare decât al lui

Nissan Leaf
sau
Chevrolet Volt
. Aşa încât rămâne de văzut în ce măsură va avea
succes acest model pe piaţa americană (deocamdată, pe piaţa chineză

vânzările acestui model
rămân dezamăgitoare).

BYD S6 Dual ModeAlt
model prezentat în premieră pe piaţa nord-americană de către
producătorul de maşini chinezeşti este
BYD S6 Dual Mode
. Este vorba despre un
SUV care seamănă cam mult cu Lexus RX
şi care, la fel ca
modelul japonez, beneficiază de tracţiune integrală şi propulsie
hibridă.

Sistemul de propulsie hibridă, însă, este diferit: BYD S6 Dual
Mode este dotat cu un motor termic pe benzină, de 2,0 litri
şi 102 CP, alături de care mai regăsim două motoare
electrice
, unul de 10 kW pe puntea faţă, respectiv unul de
75 kW pe puntea spate.

În mod normal, sistemul hibrid utilizează motorul termic
şi pe cel electric din spate
, maşina având astfel
tracţiune integrală şi bazându-se pe aproape 200 CP. Există şi
posibilitatea rulării în regim strict electric, folosindu-se doar
motorul electric de 75 kW, autonomia în acest caz cifrându-se la o
valoare destul de bună, de 60 km.

Motorul termic pune în mişcare doar puntea faţă şi funcţionează
la viteze mari, în sarcină şi demaraje sau când bateriile sunt
descărcate. În acest ultim caz, poate fi utilizat şi motorul
electric de pe puntea faţă pentru încărcarea bateriilor, iar,
în cazuri extreme, motorul electric de 10 kW asigură un mic
surplus de autonomie
, până la cea mai apropiată staţie de
alimentare.

Consumul este anunţat ca fiind foarte redus, deşi chinezii nu
oferă şi date concrete, iar autonomia maximă poate atinge
500 km
. BYD S6 Dual Mode urmează să fie lansat pe piaţa
nord-americană în cursul anului 2012, la fel ca BYD E6. Însă,
deocamdată, pentru SUV-ul chinezesc hibrid nu a fost comunicat un
preţ oficial.



Comentarii
Inchide