Prototip de maşină economică: Blow Car

Oricât de comic ar suna "Blow Car", italienii sunt foarte serioşi, fiind vorba despre o maşină de oraş foarte economică şi care utilizează tehnologia aerospaţială. V-am atras atenţia?

Prototip de maşină economică: Blow Car Prototip de maşină economică: Blow Car

Blow Car, masina gonflabilaProiectul Blow Car s-a născut în 2007, fiind o idee a lui Dario di Camillo, care a fost şi la Centro Stile Fiat. Înainte de a începe să faceţi poante privitor la denumirea maşinii, Blow Car, să vedem ce presupune această "maşină gonflabilă" din punct de vedere tehnic.

Dario di Camillo susţine că Blow Car va utiliza, în locul panourilor obişnuite de caroserie, elemente tip "inflatable systems" (perne de aer), după modelul celor folosite în industria aeronautică - sisteme de urgenţă din avioane, paraşute speciale sau aribaguri pentru sonde spaţiale, pentru a da doar câteva exemple.

Blow Car va avea masa de maxim 480 kgAstfel, Blow Car va avea o masă proprie foarte redusă, atât în versiunea cu două locuri (lungime de 2,7 metri), cât şi pentru cea cu 4 locuri (lungime de 3,0 metri). În funcţie de motorizări, masa maşinii va varia între 420 şi 480 kg, ceea ce promite consumuri foarte mici, mai ales dacă ne gândim la traficul urban, pentru care este conceput Blow Car.

Trei tipuri de motoare vor fi disponibile pentru Blow Car. Varianta electrică va beneficia de un motor cu puteri între 8 şi 12 kW (între 10 şi 16 CP), ia masa totală va ajunge la 480 kg. Autonomia se cifrează la maximum 180 km, în timp ce viteza maximă va fi de 50 km/h.

Blow Car - intre 11-15.000 euroVersiunea cu propulsie hibridă va beneficia, pe lângă motorul electric, de motoare termice din domeniul scuterelor, între 50 şi 125 cmc. Masa totală a maşinii va fi de 450 kg, iar consumu mediu anticipat este de numai 2 litri/100 km. Versiunea cu motor clasic pe benzină va avea un mic motor de 300 cmc, va cântări cel mai puţin (420 kg) şi va avea un consum mediu de 4 litri/100 km.

Producţia micului Blow Car ar urma să demareze din 2011 într-o fabrică din Abruzzo (Italia), cadenţa fiind preconizată la 1.500 de exemplare pe an. Preţurile vor varia între 11.000 şi 15.000 euro, în funcţie de sistemul de propulsie pentru care se optează.

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.