Renault Fluence este noul Megane Sedan

Renault a lansat cea de-a patra versiune de caroserie pentru familia Megane: Renault Fluence, berlina în trei volume care înlocuieşte Renault Megane Sedan. Inaugurarea oficial a avut loc cu ocazia Salonului Auto Frankfurt 2009.

Renault FluenceLa apariţia modelului coreean Samsung SM3, a fost clar că noul Renault Megane Sedan va arăta la fel, eventual cu mici modificări estetice, pentru apartenenţa noului model la familia Renault. Pozele spion au venit în sprijinul acestei afirmaţii.

Iar acum, Renault dezvăluie oficial primele informaţii despre noua generaţie Renault Megane Sedan. Care poartă chiar şi un nou nume: Renault Fluence.

Cel mai interesant lucru legat de acest nume este originea lui - a desemnat, în 2004, cu ocazia Salonului Auto Paris 2004, conceptul Renault Fluence, care prefigura noul Renault Laguna Coupe. Acum, denumirea Fluence ne dezvăluie o berlină elegantă în trei volume, dar care, la exterior, reuşeşte să dimimuleze foarte bine legătura strânsă cu Renault Megane 3.

Partea frontală are farurile redesenate într-o manieră mai sobră, care îi conferă mai multă eleganţă şi aduce Fluence mai aproape de berlina de clasă medie Renault Laguna. În partea din spate, diferenţele faţă de hatchbackul Megane sunt evidente, datorită adoptării unui portbagaj cu o capacitate impresionantă: 530 litri în configuraţia standard. Partea din spate adoptă stopuri cu o formă nu foarte elaborată, încercând să sugereze şi simplitate, pe lângă eleganţă.

Renault Fluence - interiorPer total, noul Renault Fluence este o maşină destul de mare, având lungimea de 4,62 metri şi un ampatament generos, de 2,7 metri. Lăţimea de 1,81 metri şi înălţimea de 1,48 metri conferă maşinii un habitaclu generos, deşi acest lucru nu este aşa vizibil din afară, Fluence având o linie stilată şi foarte plăcută pentru un sedan.

Interiorul nu ne aduce, însă, nici o surpriză faţă de Renault Megane, în ce priveşte aspectul: aceleaşi linii plăcute şi aceeaşi ambianţă reuşită, mai stilată decât ce întâlnim în mod obişnuit în această clasă. Doar în spate se poate spune că vorbim de modificări serioase, dar nu la nivelul designului, ci al caracterului util, spaţiul pentru trei pasageri fiind foarte mare.

La nivelul dotărilor, Fluence nu se abate de la filosofia Megane, având niveluri de echipare foarte bogate şi opţionale de lux la preţuri avantajoase. Bineînţeles, nivelul de siguranţă nu putea să fie decât la cote foarte mari, de la ABS şi sistem de control al stabilităţii până la o baterie completă de airbaguri.

Motorizările sunt cunoscute de la hatchbackul Megane, fiind vorba despre două pe benzină (1,6 de 110 CP şi 2,0 de 140 CP) şi nu mai puţin de patru variante pentru motorul 1,5 dCi (85 CP, 90 CP DPF, 105 CP, 110 CP DPF). Pe lângă transmisiile manuale mai sunt disponibile o transmisie automată clasică (pentru motorul de 1,6 litri), precum şi una CVT (cu variaţie continuă), dar şi DCT (cu dublu ambreiaj). Motoarele diesel se încadrează în familia eco2 Renault, având emisii de 119 g/km.

La fel ca Renault Megane Sedan, noul Renault Fluence va fi construit în Turcia, la fabrica Oyak-Renault din Bursa, iar principalele pieţe vizate vor fi Turcia, Rusia şi România, pieţe unde Megane Sedan a avut cel mai mare succes.

În România debutul va avea loc în luna noiembrie.

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.