Renault Fluence – Lansarea oficială în România

Autor: Adrian Mihălţianu 08 oct. 2009 Prezentări

În toamna acestui an, Renault va lansa modelul Fluence, o
berlină elegantă cu linii fluide. Menit a se impune în faţa
concurenţei prin capacitatea sa de seducţie, Renault Fluence are un
design care exprima sportivitate şi robusteţe. De asemenea,
interiorul confortabil şi varietatea de tehnologii şi echipamente
puse în slujba utilizatorilor fac din Renault Fluence un model de
referinţă al categoriei sale.

Creat pentru clienţii de berline clasice, Renault Fluence va
fi produs la uzina Oyak-Renault din Bursa (Turcia), în locul
berlinei Mégane II, pe aceeaşi linie de producţie.

Ø Dimensiuni generoase, pentru mai mult
confort

· Lungime de 4,62 m, lăţime de 1,80 m, înălţime de 1,48
m şi un ampatament de 2,70 m

· Volumul portbagajului : 496 l

· Lăţime în zona coatelor de 1,48 m pentru locurile din
faţă şi 1,47 m pentru locurile din spate

Ø Post de conducere ergonomic:

· Planşa de bord se remarcă prin conturul fluid şi prin
comenzile ergonomice: comenzile pentru aerul condiţionat, comenzile
pentru radio şi telefon sunt amplasate sub volan

· Posibilităţi multiple de reglare : scaunul şoferului
poate fi reglat cu +/- 35 mm pe înălţime, cursa maximă ajungând la
240 mm, în timp ce volanul este reglabil pe înălţime şi în
profunzime.

Ø Habitaclu primitor şi confortabil

· Bancheta din spate este fracţionabilă 2/3 – 1/3

· Spaţiile de depozitare din interior totalizează peste
23 litri de volum de încărcare, din care torpedoul refrigerat are 9
litri şi consola centrală 2,2 litri

· Sistemul de aer condiţionat este standard încă de la
primul nivel de echipare. Aeratoarele amplasate atât în partea din
faţă, cât şi în partea din spate a habitaclului asigura
climatizarea automată bi-zonă.

Ø Prestaţii remarcabile oferite de
echipamentele şi tehnologiile puse în slujba utilizatorilor

· Cardul de acces şi de pornire „mâini libere” şi
închidere de la distanţă

· gamă largă de sisteme audio – „3D Sound by Arkamys®”
pe versiunea de vârf de gamă -, telefonie Bluetooth® şi conexiune
digitală „Plug & Music”.

Ø Un raport excelent între confort şi ţinută de
drum
, completat de motorizări economice şi
performante

· trenul de rulare ofera confort si o dinamica
performanta

Ø O concepţie riguroasă, care satisface până
şi clienţii cei mai exigenţi

· Cel mai bun nivel de siguranţă pe toate pieţele de
comercializare. Dotarea standard a modelului Renault Fluence
cuprinde ABS, AFU şi 6 airbag-uri inca de la primul nivel de
echipare, centură de siguranţă în 3 puncte cu pretensionare şi
limitator de efort

· Fiabilitatea şi rezistenţa modelului au fost testate
în condiţii extreme, ţinând cont de drumurile dificile de pe
anumite pieţe

Ø Un vehicul ecologic

· Propulsoarele diesel emit 119 g de CO2/km şi poartă,
prin urmare, semnătura Renault eco².

· în 2011, Renault va lansa o versiune 100% electrică,
marcând astfel intrarea într-o nouă etapă în care plăcerea de a
conduce, confortul şi spaţiul nu sunt incompatibile cu protecţia
mediului

  1. DESIGN FLUID ŞI ELEGANT

Un vehicul modern, cu trăsături armonioase


Noua berlină de la Renault, de 4,62 m, se situează
prin dimensiuni şi prestaţii între segmentul familialelor compacte
(segmentul C) şi segmentul mediu superior.

Forma alungită a proiectoarelor încadrează plăcut
linia fluidă şi elegantă a caroseriei şi a portbagajului. Bandoul
şi grila cu aspect cromat a calandrului aduc un plus de
sportivitate. Forma sculpturală a pasajelor de roţi şi linia
capotei subliniază caracterul statutar pe care îl afişează Renault
Fluence. Modul de amplasare a blocurilor optice, care se continuă
pe linia portbagajului, permite un unghi mai mare de deschidere a
uşii portbagajului şi conferă maşinii un aspect foarte modern.

Vehiculul dispune de elemente specifice vârfului de
gamă, precum parasolare pentru geamurile laterale spate, bagheta de
pe portbagaj, conturul cromat pentru proiectoarele de ceaţă şi
mânerele cromate ale portierelor, stâlpul median de culoare neagră
şi baghetele laterale în ton cu caroseria.

Robusteţe şi calitate percepută


Echilibrul proporţiilor între portiere – echipate cu
baghete de protecţie – şi suprafaţa vitrată conferă robusteţe şi
siguranţă. Profilul este marcat de forma aripilor, în ton cu
liniile fluide care se continuă către partea posterioară a maşinii,
punând în valoare liniile superioare bine conturate ale
caroseriei.

Nivelul de calitate percepută pe care îl degajă
Renault Fluence este confirmat de gradul de finisare al anumitor
elemente de pe caroserie (stâlpi, capacul buşonului de rezervor).
Senzorii de parcare sunt integraţi discret în bara de protecţie din
spate. Ştergătoarele sunt mascate de linia capotei din raţiuni
estetice şi pentru prestaţii acustice şi aerodinamice
îmbunătăţite.

Interior simplu şi elegant


Planşa de bord se remarcă prin liniile pure puse în evidenţă de
bagheta decorativă. Comenzile sunt amplasate ergonomic în jurul
volanului şi pe consola centrală.

Calitatea materialelor şi a asamblării sunt
rezultatul unei munci atente: viziera tabloului de bord integrat
este acoperită dintr-un material rezistent la factorii de
mediu.

Ornamentelor cromate de pe mânerele portierelor, conturul
ecranelor de bord şi elementele de pe mânerul schimbătorului de
viteze trădează, la rândul lor, categoria superioară din care face
parte Renault Fluence.

Elementele de decor creează ambianţe diferite, în
funcţie de nivelul de echipare, iar clienţii pot alege între
tonurile deschise şi calde şi cele mai închise, cu o tuşă sportivă.

2. CONFORT LA BORD PENTRU TOŢI OCUPANŢII
MAŞINII

Post de conducere ergonomic

Renault Fluence cucereşte şi prin ergonomia
interfeţelor simplificate. Şoferul dispune de posibilităţi multiple
de reglare a postului de conducere. În doar câteva secunde, acesta
va putea să ajusteze înclinarea spătarului şi a tetierei, să
modifice gradul de înclinare în zona lombară, să regleze volanul pe
înălţime şi în adâncime şi să adapteze poziţia scaunului

Spatiu şi modularitate

Senzaţia de confort la bord este completată de un
nivel acustic excelent şi de un spatiu interior „best in class”
(1,48 m lăţime în zona coatelor pentru locurile din faţă şi 1,47 m
pentru locurile de pe bancheta din spate a maşinii).

Spaţiile de depozitare din habitaclu totalizează un
volum de încărcare de 23 litri, cu 9 litri disponibili pentru
torpedoul refrigerat, 2,2 litri pentru consola centrală şi câte 2,6
litri pentru buzunarele portierelor din faţă.

Volumul portbagajului ajunge la 496 litri, una dintre
cele mai bune valori din categoria sa. Accesul la portbagaj este
facilitat de un prag de încărcare accesibil şi de o deschidere, pe
orizontala, de 1,02 m.

Bancheta din spate este fracţionabilă 2/3 – 1/3 şi
permite, prin urmare, extinderea volumului de încărcare în funcţie
de necesităţi.


Confort termic


Renault Fluence este dotat în serie cu sistem cu aer
condiţionat inca de la primul nivel de echipare, răspunzând în
acest fel diferitelor tipurilor de climă din ţările unde noul model
va fi comercializat. Aeratoarele pentru locurile din faţă sunt
amplasate la baza parbrizului, în centrul şi la extremităţile
planşei de bord, iar cele pentru zona din spate a maşinii sunt
dispuse în spatele consolei centrale. Pentru anumite versiuni,
clienţii pot beneficia de aerul condiţionat cu reglare separata
pentru cele doua laturi ale habitaclului, pe care ocupanţii maşinii
îl pot adapta în funcţie de preferinţe, datorită celor trei comenzi
– „Soft-Auto-Fast” – care cresc progresiv în intensitate.

3. ECHIPAMENTE PENTRU UN CONFORT DE NIVEL
INALT

O noua gamă audio

Sistemul „RadioSat Classic” prezent pe Renault
Fluence are o putere de 60W, fiind echipat cu CD-player cu MP3 şi
de un port RCA.

Pentru clienţii care preferă sistemele mai
performante, Renault pune la dispoziţie un produs dezvoltat în
colaborare cu Arkamys® – „3D Sound by Arkamys®”, care conţine un
sistem de 140W şi opt boxe, conexiune Bluetooth®, prelucrare
digitală 3D a sunetului, în funcţie de forma habitaclului şi
recepţie audio cu antenă dublă.

Opţiunea Plug & Music oferă conexiune pentru
suporturi externe (USB, iPod®, etc.), cu afişaj electronic al
meniului şi comenzi pe volan.

Conexiunea Bluetooth® înlesneşte conectarea şi utilizarea
telefonului cu ajutorul comenzilor amplasate sub volan.

Celelalte echipamente de la bord completează această
ofertă generoasă, în funcţie de versiune (cardul de acces şi de
pornire „mâini libere” cu închidere de la distanţă sau
limitator-regulator de viteză).

4. RENAULT FLUENCE, PENTRU PLĂCEREA DE A
CONDUCE

Comportament dinamic


Renault Fluence este echipat cu un tren de rulare
care alatură eficacitatea şi confortul, creat pentru a oferi atât
placere de a conduce cât şi o bună capacitate de filtrare a
vibraţiilor. Puntea faţă este de tip pseudo-McPherson cu braţ
inferior dreptunghiular, iar puntea spate este un ax semirigid.
Direcţia asistată electric, aceeaşi care echipează şi Noul Mégane,
sincronizează comenzile şoferului şi reacţiile sistemului pentru un
comportament natural.



Motorizări economice şi performante


Renault Fluence dispune de o gamă de motorizări ce se
disting prin consumul redus şi dinamica performantă.

  • 2 propulsoare pe benzină, declinate în 2 versiuni:

– 1.6 16v 110 CP, cuplat cu o cutie de viteze automatică sau
manuală

– 2.0 16v 140 CP, cuplat cu o cutie de viteze manuală sau cu o
transmisie continuu variabilă CVT, care va fi disponibila intr-un
moment ulterior lansarii in Romania

  • 2 motorizări diesel 1.5 dCi:

– dCi 85 CP

– dCi 105 CP

Versiunile diesel poartă semnătura Renault eco²
datorită unui nivel de emisii de CO2 de numai 119 g/km.


5. SIGURANŢĂ ŞI FIABILITATE


Fiabilitatea şi rezistenţa noului model de la
Renault au fost testate în condiţii extrem de dure

Renault Fluence garantează un nivel optim de
fiabilitate, testată în condiţii de drum extrem de dure, cu
ajutorul unui sistem de 800 puncte de control, care garantează un
comportament excelent al vehiculului în timp.

Nivelul de siguranţă este adaptat condiţiilor de
drum şi nevoilor clienţilor.

Renault Fluence este echipat cu sisteme de siguranţă
dezvoltate de Laboratorul de Accidentologie şi Biomecanică al PSA
Peugeot-Citroen şi Renault şi de ingineria Renault.

La primul nivel de echipare, Renault Fluence dispune
de:

– ABS cu repartitor electronic al forţei de frânare

– Asistenţă la Frânarea de Urgenţă şi aprindere
automată a avariilor

– Centuri de siguranţă cu pretensionare şi limitator de
efort pentru locurile din faţă

– Airbag şofer, airbag pasager, 2 airbag-uri laterale
torace şi 2 airbag-uri tip cortină

– Martor de închidere a centurii de siguranţă pentru
şofer şi pasagerul din dreapta

– 2 sisteme de fixare Isofix cu prindere în 3 puncte
pentru locurile laterale de pe bancheta din spate

– Tetiere de generaţie nouă

6 TREI PIEŢE DE COMERCIALIZARE


Începând cu noiembrie 2009, Renault Fluence va fi
comercializat în Turcia, Rusia şi România.

Turcia

Încă din momentul lansării, la sfârşitul anului 2003,
berlina Mégane II s-a bucurat de un mare succes în Turcia. Cu
peste140.000 unităţi vândute în decurs de 6 ani, Renault Mégane II
este maşina cu cel mai mare succes comercial în categoria sa.
Vehiculul deţine 20% din cota de piaţă de pe segmentul din care
face parte, fapt care o situează între primele trei cele mai
vândute maşini de pe această piaţă.

Segmentul din care face parte Mégane înregistrează o creştere
constantă, reprezentând peste 40% din cota de piaţă (faţă de 36% în
2005), în condiţiile în care berlinele reprezintă 70% din
vânzări.

Datorită propulsorului.5dCi, Mégane II berlină a fost primul
vehicul din segmentul său care a oferi clienţilor turci accesul la
motorizările diesel.

Rusia

Cu peste 60.000 vehicule comercializate, Mégane II
este, după Logan şi Symbol, al treilea vehicul de referinţă al
gamei Renault în Rusia. Trecând de la 19% (2006) la 25% (2008),
segmentul berlinelor compacte este dominat de caroseriile în trei
volume-

În primul semestru 2009, grupul Renault a câştigat 1%
din cota de piaţă, ajungând la 4,7%, pe o piaţă în scădere cu
48,6%. Puternic afectată de criză, Rusia rămâne o piaţă strategică
în cadrul Grupului, având un potenţial real de creştere în
următorii ani.

România

Berlina Mégane II a fost lansată în România în
septembrie 2003, fiind comercializată în peste 35.000 de unităţi.
În 2007, vânzările pentru acest model au depăşit pragul de 10.000
unităţi, ocupând locul 4 pe această piaţă.

Segmentul din care face parte Mégane II reprezintă deţine o cotă
de piaţă de aproximativ 30%, jumătate din vânzări fiind
reprezentate de berlinele în trei volume. Până în 2007, berlina
Mégane II a fost lider pe segmentul său. În 2009, după şase ani de
prezenţă pe piaţă, modelul ocupă locul patru în clasamentul
vânzărilor, fiind al doilea model Renault la nivel de vânzări pe
piaţa din România.

6. UZINA OYAK-RENAULT DIN BURSA (TURCIA)


Construită în 1969 la Bursa, în Turcia, uzina
Oyak-Renault este certificată ISO 9001 şi ISO 14001 şi aplică
standardele Sistemului de Producţie Renault (SPR). Renault Fluence
este al cincilea model produs în această uzină, alături de Noul
Renault Symbol şi Clio III (versiunile cu 3 uşi, 5 uşi şi
break).

Investiţii în valoare de 110 milioane Euro
pentru Renault Fluence

Uzina de la Bursa beneficiază de experienţa producerii
generaţiilor anterioare Renault Mégane.

Aproape jumătate din investiţii au fost dedicate
realizării utilajelor pentru furnizor, iar restul sumei a fost
investit în uzină, astfel:

– 35 milioane Euro în Departamentul de Presaj: 40
de game de utilaje formate din 171 unităţi au fost necesare pentru
fabricarea platformei şi suprastructurii Renault Fluence

– 21 milioane Euro în Departamentul de Caroserie: o
nouă linie de caroserie a fost construită conform unui procedeu
utilizat în cadrul Alianţei – AIMS (Alliance Industrial
Manufacturing System) – care permite construirea mai multor tipuri
de caroserie pe aceeaşi bandă. Astfel, uzina Oyak-Renault poate
fabrica o platformă şi două caroserii şi îşi va putea dubla
capacitatea de producţie datorită acestei investiţii. Lângă linia
de montare a caroseriei au fost amenajate posturi speciale de
pregătire a instrumentelor de asamblare şi a cleştilor de sudură
folosite de operatori.


45.000 ore de formare a personalului în vederea
producţiei noului model Renault

Uzina de la Bursa, care în octombrie 2008 anunţa
fabricarea vehiculului cu numărul 3.000.000, se situează la un
nivel excelent de calitate a sistemului industrial, asigurat, în
primul rând, de prestaţiile excelente ale angajaţilor săi. În 2008,
uzina a investit 420.000 ore de formare a personalului, din care
45.000 ore au fost dedicate pregătirii pentru Renault Fluence.

Pentru acest proiect, au fost detaşate 160 de
specialişti de la Technocentre Renault (Guyancourt, Franţa): 60 de
operatori şi 100 de ingineri de calitate, specialişti pe calitate
AVES (Alliance Vehicle Evaluation Standard), care au urmărit
fabricarea primelor serii de prototipuri CRPV (Centre de
Réalisation de Protoypes Véhicules), în vederea pregătirii
producţiei acestui model.

Uzina Oyak-Renault a desfăşurat numeroase acţiuni
specifice în cadrul politicii de mediu din cadrul grupului Renault.
În acest sens, uzina este certificată ISO 140001 încă din 1999, iar
investiţiile în protecţia mediului au permis reducerea cu peste 45%
a consumului de energie pentru fiecare vehicul produs în intervalul
2001-2008.

Fluence, portbagaj mareFrancezii
de la Renault au preferat să schimbe reţeta câştigătoare aplicată
la Megane 2. Şi au venit astfel cu un model care exterior se
diferenţiază clar de Megane 3, însă se aseamănă ca două picături de
apă cu modelul coreean
Samsung SM3
. Dacă acest lucru va reprezenta un punct în plus
pentru potenţialul client, doar vânzările o vor spune.

La mai puţin de o lună după prezentarea sa în premieră
internaţională, care a avut loc la ediţia 2009 a Salonului
Auto de la Frankfurt
, Renault Fluence este disponibil deja
pentru clienţii din România. Cu o lungime de 4,62 metri, adică 12
cm în plus faţă de predecesorul său, Mégane Sedan, Renault Fluence
devine cel mai mare model din clasa compactă. Acest avantaj se
traduce printr-un confort interior deosebit, din punctul de vedere
al spaţiului oferit pasagerilor. Fluence este „best in
class” pentru cotele de habitabilitate faţă, spate şi raza la
genunchi pentru ocupanţii locurilor din spate.

Spatiu si calitateCalitatea,
confortul şi siguranţa sunt pe măsura aspectului exterior şi la
înălţimea standardelor Renault. Raportul preţ-calitate reprezintă,
de asemenea, un atu foarte important: la un preţ de pornire
de 12.900 euro cu TVA
(ofertă de lansare), Renault Fluence
propune o dotare standard foarte competitivă care cuprinde, printre
altele, ABS cu EBV şi AFU, 6 airbag-uri, computer de bord,
aer condiţionat, geamuri electrice, radio CD cu MP3, închidere
centralizată. Garanţia este de 4 ani sau 100.000 km.

La lansare, gama Fluence cuprinde trei motorizări: 1,6
16V 110 CP; 1,5 dCi 85 CP şi 1,5 dCi 105 CP
. Pentru
propulsorul pe benzină 1,6 16V 110 CP este disponibilă şi
transmisia automată BVA. Cele patru versiuni de echipare,
Authentique, Expression, Dynamique şi Privilege satisfac orice
exigenţă în materie de confort şi siguranţă.

Distingându-se şi printr-un design elegant, seducător, noul
model Renault constituie o ofertă irezisitibilă pentru segmentul
C.

Vezi aici toate datele financiare despre
Renault Fluence
:


Vezi comunicatul oficial Renault pe pagina următare

Urmărește Promotor.ro pe Google News
Citește și...



Comentarii
Inchide